پر فروش ترین گوشی های 2024

نکته جالبی که در این لیست وجود دارد، این است که پر فروش ترین تلفن‌های همراه در این چند ماه ابتدایی سال جدید متعلق به آیفون و سامسونگ بوده و هیچ شرکت دیگری در این لیست سهمی‌ندارد. لازم است بدانید که مبنای تدوین این لیست فروش جهانی تلفن‌های همراه بوده است.

به خاطر داشته باشید که همه موبایل‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند محصولات برجسته‌ای هستند و موقع تصمیم گیری برای خرید آن‌ها کافیست نیازها و بودجه خود را در نظر بگیرید.

آیفون 15 پرومکس

بدون شک گوشی‌های آیفون، محبوب ترین تلفن‌های همراه در جهان هستند. در سال 2024 نیز مانند سال‌های قبل جدید ترین سری آیفون در صدر پرفروش ترین گوشی‌های موبایل قرار گرفته اند. اگر به دنبال یک گوشی همه چیز تمام هستید باید به سراغ آیفون 15 پرومکس بروید. اگر چه در شکل ظاهری این مدل تفاوت خاصی در مقایسه با سری قبل دیده نمی‌شود؛ اما ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزاری دستخوش تغییرات مثبتی شده اند. از نظر طراحی و ساخت باید گفت این مدل در عین ظرافت و زیبایی بسیار مستحکم است. فریم تیتانیومی‌در کنار پشت شیشه ای براق ظاهری منحصر به فرد به این مدل داده اند. همچنین، این گوشی در رنگ‌های مختلف و جذاب عرضه می‌شود.

اگر برای خرید لوازم جانبی گوشی نیاز به فروشگاهی کامل دارید میتوانید از سایت هایی مثل دیجیکالا، تاچ تل، جانبی خریداری کنید.

  • مشخصات iPhone 15 Pro Max:
  • پردازنده: A17 Pro
  • اندازه نمایشگر: ۶.۷ اینچ
  • گزینه‌های ذخیره‌سازی: تا ۱TB
  • دوربین‌های پشتی: دوربین اصلی ۴۸MP، دوربین فوق عریض ۱۲MP، دوربین تله‌فوتو ۱۲MP (۲ برابر زوم)، دوربین تله‌فوتو ۱۲MP (۵ برابر زوم)
  • دوربین جلو: ۱۲MP

آیفون 15 و 15 پرو

در مورد ساختار باید گفت تمام مدل‌های سری 15 مشابه یکدیگر هستند. برای ساخت بدنه آیفون 15 پرو از ترکیب تیتانیوم و آلومینیوم استفاده شده است که در کنار استحکام، وزن این گوشی‌ها کم تر از مدل‌های قبلی است. صفحه نمایش در آیفون 15 پرو، 6.1 اینچ است و وضوح تصویر در این مدل 2556×1179 است. ظرفیت باتری در این مدل 3274 میلی آمپر ساعت است و این مورد یکی از تفاوت‌های آیفون 15 پرو و پرومکس محسوب می‌شود.

  • مشخصات iPhone 15 Pro Max:
  • پردازنده: A17 Pro
  • اندازه نمایشگر: ۶.۷ اینچ
  • گزینه‌های ذخیره‌سازی: تا ۱TB
  • دوربین‌های پشتی: دوربین اصلی ۴۸MP، دوربین فوق عریض ۱۲MP، دوربین تله‌فوتو ۱۲MP (۲ برابر زوم)،
  • دوربین تله‌فوتو ۱۲MP (۵ برابر زوم) 
  • دوربین جلو: ۱۲MP

iPhone 15 Pro Max جدید همه چیزی را که یک گوشی هوشمند پرچمدار پریمیوم باید داشته باشد، ارائه می‌دهد، از جمله یک نمایشگر AMOLED درخشان ۶.۷ اینچی برای تمام مصرف‌های رسانه‌ای — و البته، بهره‌وری موبایل.

سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا

  • مشخصات Samsung Galaxy S24 Ultra:
  • پردازنده: Qualcomm Snapdragon 8 نسل ۳ | اندازه
  • نمایشگر: ۶.۸ اینچ
  • گزینه‌های ذخیره‌سازی: تا ۱TB
  • دوربین‌های پشتی: دوربین اصلی ۲۰۰MP، دوربین فوق عریض ۱۲MP،دوربین تله‌فوتو ۵۰MP (۵ برابر زوم)،
  • دوربین تله‌فوتو ۱۰MP (۳ برابر زوم)
  • دوربین جلو: ۱۲MP
  • باتری: ۵,۰۰۰mAh

پرفورش ترین گوشی 2024

گوگل پیکسل 8 پرو

پیکسل ۸ پرو نیز از نظر طراحی با نسخه‌ی استاندارد آن هم‌سو شده و گوشه‌های بدنه نرم‌تر شده‌اند تا پایداری آن در هنگام گرفتن گوشی در دست بیشتر باشد، اما این بار بدنه‌ی شیشه‌ای آن از پوشش مات استفاده می‌کند تا جذب آثار انگشت را به‌حداقل برساند. از نظر اندازه و وزن اما شاهد تغییرات چشمگیری از نسل پیشین نیستیم.

این گوشی از نسل سوم تراشه تنسور G3 قدرت می‌گیرد که واحد پردازش تنسور آن آمادگی کامل برای اجرای مدل‌های زبانی مبتنی‌بر دستگاه جمنای نانو را پیدا کرده و اکنون می‌تواند تعداد بیشتری از پارامترهای هوش مصنوعی مولد را پشتیبانی و پردازش کند، به‌ترتیبی که می‌توانیم آن‌را اولین گوشی هوش مصنوعی اندرویدی به‌حساب بیاوریم. به‌لطف افزایش اندازه‌ی حسگرها و گشودگی دوربین‌های ۴۸ مگاپیکسلی اولتراواید و تله‌فوتو هم‌اکنون ثبت تصاویر با جزئیات و جذب نور بیشتر صورت می‌گیرد. مشخصات دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی آن تغییری نداشته است.

بررسی گوشی های پرفروش میتوان این ویدئو را در youtube.com مشاهده کنید.

  1. ابعاد نمایشگر: 6.7 اینچ
  2. نوع نمایشگر: LTPO OLED
  3. حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate): 120 هرتز
  4. رزولوشن: 1344 در 2992 پیکسل
  5. تراکم پیکسلی :~489 پیکسل در اینچ
  6. مدل تراشه: Google Tensor G3
  7. فرآیند ساخت تراشه: 4 نانومتر
  8. تعداد هسته پردازنده: 9 هسته

OnePlus Open

گوشی Open اولین تلاش شرکت وان‌پلاس در بازار گوشی‌های تاشدنی به‌حساب می‌آید که به‌صورت غیرمنتظره‌ای به‌بار نشسته است. وان‌پلاس با ارائه‌ی یک فرمول برنده، بزرگانی همچون سامسونگ که از سال‌های گذشته در این بازار حضور دارند، به‌چالش می‌کشد. وان‌پلاس اوپن برخلاف بسیاری از تاشدنی‌های بازار در حالت بسته، بسیار شبیه به گوشی‌های معمولی بازار دیده می‌شود و در حالت باز نیز خط تای نسبتا نامحسوس نمایشگر روی اعصاب کاربر راه نمی‌رود.

وان‌پلاس برای بدنه‌ی گوشی تاشونده‌اش از آلیاژ تیتانیوم و فیبرکربن و برای مکانیزم لولا از آلیاژ کبالت و مولیبدن استفاده کرده است و ادعا می‌کند که Open تا یک میلیون بار بازوبسته‌ شدن را تاب می‌آورد. با یک حساب سر انگشتی، با روزی ۱۰۰ بار بازوبسته کردن هم لولای گوشی تا ۱۳ سال دوام خواهد آورد. نکته‌ی منفی در طراحی وان‌پلاس اوپن، محدود بودن به گواهی IPX4 است که تنها آن را در برابر پاشش قطرات آب محافظت می‌کند.

ابعاد نمایشگر: 7.82 اینچ
نوع نمایشگر: Foldable LTPO3 Flexi-fluid AMOLED
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate): 120 هرتز
رزولوشن:2268 در 2440 پیکسل
تراکم پیکسلی: ~426 پیکسل در اینچ
نسبت نمایشگر به بدنه: ~89.6 درصد
ترکیب حافظه داخلی و رم: 512 گیگابایت / 16 گیگابایت رم
رم: 16 گیگابایت رم
حافظه داخلی: 512 گیگابایت

موتورولا ریزر پلاس

ابعاد نمایشگر: 6.9 اینچ
نوع نمایشگر: Foldable LTPO AMOLED
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate): 165 هرتز
رزولوشن: 1080 در 2640 پیکسل
تراکم پیکسلی: ~413 پیکسل در اینچ
نسبت نمایشگر به بدنه: ~85.1 درصد
حداکثر روشنایی: 1400 نیت (Peak)
ترکیب حافظه داخلی و رم: 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 12 گیگابایت رم
رم: 8 گیگابایت رم 12 گیگابایت رم
حافظه داخلی: 256 گیگابایت 512 گیگابایت

ریزر ۴۰ اولترا اصلی‌ترین رقیب گلکسی زد فلیپ سامسونگ محسوب می‌شود و از نظر طراحی نیز شباهت زیادی به آن دارد. همان‌طور که در بررسی ریزر ۴۰ اولترا در زومیت می‌خوانید، با در دست گرفتن گوشی تاشدنی موتورولا در برخورد اول، خوش دست بودن آن را احساس خواهید کرد. صفحه نمایش بیرونی ریزر ۴۰ اولترا با گوریلاگلس ویکتوس محافظت می‌شود و فریم دستگاه نیز از آلومینیوم سری ۷۰۰۰ ساخته شده است تا در حالت بسته، خیالتان تا حد زیادی از بابت مقاومت گوشی، راحت باشد. دریافت استاندارد IP52 نیز مقاومت گوشی را در برابر پاشش قطرات آب و ذرات گردوغبار تضمین می‌کند.

صفحه نمایش داخلی موتورولا ریزر ۴۰ اولترا به یک پنل ۶٫۹ اینچی از نوع LTPO با نرخ به‌روزرسانی حداکثری ۱۶۵ هرتز مجهز شده است و به‌لطف پشتیبانی از HDR10+ می‌تواند تا ۱۴۰۰ نیت روشنایی تولید کند. نامحسوس بودن خط تای صفحه نمایش، یکی از مزیت‌های اصلی نمایشگر تاشونده‌ی ریزر ۴۰ اولترا نسبت به گلکسی زد فلیپ ۵ به‌حساب می‌آید. صفحه نمایش خارجی موتورولا ریزر ۴۰ اولترا نیز از نوع OLED با ابعاد ۳٫۶ اینچ با پشتیبانی از HDR10+، حداکثر روشنایی ۱۱۰۰ نیت و نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتز است. برخلاف زد فلیپ ۵، نمایشگر ثانویه تا زیر دوربین‌ها نیز ادامه پیدا می‌کند.

اطلاعات بیشتر در in.pinterest.com

سخن نهایی 

در این مطلب به پرفروش ترین گوشی های سال 2024 صبحت کردیم تا شما عزیزان راحت تر بتوانید پرطرفدار ترین گوشی سال 2024 را پیدا کنید.
دکمه بازگشت به بالا