علمی و پزشکیمطالب برتر

چرا زگیل تناسلی می گیریم؟

زگیل تناسلی یک عفونت منتقله از راه رابطه جنسی است. آنها می توانند در دستگاه تناسلی یا اطراف آن ایجاد شوند و ممکن است به صورت برجستگی های کوچک یا رشد گوشتی ظاهر شوند. این زگیل ها در نتیجه عفونت با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند. افرادی که ویروس دارند می توانند آن را از طریق رابطه جنسی واژینال ، مقعد یا دهان منتقل کنند. زگیل های تناسلی می توانند ناراحتی ایجاد کنند ، اما به مشکلات سلامتی دیگری منجر نمی شوند و سرطانی نیستند.

از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم | درمان قطعی زگیل تناسلی

از آن جایی که زگیل تناسلی یک بیماری پوستی مقاربتی است، وقتی به وجود می‌آید که فرد سالم با یک فرد مبتلا رابطه جنسی داشته باشد. این ویروس بسیار مسری است و به محض تماس پوست با پوست، منتقل می‌شود. بسیاری از افرادی که تجربه رابطه جنسی دارند، به شکل بالقوه در معرض ابتلا به این ویروس هستند اما سیستم ایمنی بدن خیلی زود آن را از بین می‌برد.  جهت مشاوره تلفنی جهت خرید پکیج کبد چرب دکتر بیز با مشاوران ما تماس بگیرید

زگیل تناسلی چیست؟

علائم زگیل تناسلی در زنان :

هرکسی می تواند به زگیل تناسلی مبتلا شود. در زنان ، زگیل های تناسلی می توانند در اطراف یا روی واژن، دهانه رحم، مقعد و ناحیه کشاله ران و ران فوقانی ایجاد شوند. از آنجا که ویروس می تواند از طریق رابطه جنسی دهانی گسترش یابد ، زگیل در لب ، دهان و گلو نیز ظاهر می شود.

زگیل های تناسلی معمولا همرنگ پوست فرد یا کمی تیره هستند. برجستگی ها ممکن است صاف یا خشن باشند. همچنین ، می توانند خیلی کوچک باشند که نمی توان آنها را متوجه شد. اغلب ، زگیل های تناسلی علائمی ایجاد نمی کنند. با این حال ، آنها می توانند با مواردی چون خارش، سوزش، حساسیت یا درد و خون ریزی همراه باشد. برای آشنایی بیشتر با می توانید کلیک کنید.

علت ایجاد زگیل تناسلی در زنان :

زگیل های تناسلی در نتیجه عفونت با ویروس HPV می باشند. این نوعی از عفونت مقاربتی (STI) است. طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری HPV، این ویروس حدود 79 میلیون نفر در کشور را مبتلا می کند ، عمدتا بزرگسالان زیر 30 سال. هر ساله حدود 14 میلیون عفونت HPV جدید در ایالات متحده به وجود می آید. باید بدانید که زگیل های تناسلی همیشه بلافاصله پس از ابتلای فرد به عفونت ظاهر نمی شوند.

پکیج لاغری الماس دکتر بیز یکی از قوی ترین پک ها برای کاهش وزن می باشد که می توانید این محصولات با با کمترین قیمت از سایت ما سفارش دهید.این پک حاوی کلیه محصولات بی نظیر و موثر دکتر بیز برای کاهش وزن می باشد که ترکیب کلیه این محصولات و استفاده همزمان طبق دستوراتی که در مشاوره محصولات بصورت خصوصی و رایگان به مشتریان داده می شود می تواند نتایج شگفت انگیزی در کاهش وزن داشته باشد.

از آن جایی که زمان ورود ویروس به بدن معمولا با زمان بروز علائم چند ماه یا حتی چند سال فاصله دارد، اگر رابطه جنسی مشکوک داشته‌اید ممکن است نتوانید به این زودی‌ها علائم آن را ببینید. اولین علائم زگیل تناسلی التهاب، خارش و سوزش در ناحیه است و بعد از بروز زگیل‌ها ممکن است رنگ ناحیه میزبان کمی تغییر کند. زگیل‌های تناسلی درد ندارند اما می‌توانند باعث خارش و ناراحتی پوستی بشوند. همچنین بر اثر رابطه جنسی از طریق دهان، ممکن است این ویروس به دهان یا زبان هم منتقل شود و در آن نواحی زگیل بسازد.

حقایق کوتاه در مورد زگیل تناسلی

  • زگیل های تناسلی بسیار مسری هستند.
  • آن ها در اثر ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) که به پوست آلوده می شود ایجاد می شوند.
  • بزرگ ترین عامل خطر زگیل تناسلی، رابطه جنسی محافظت نشده است.
  • برخی زگیل های تناسلی به خوبی به داروهای موضعی پاسخ می دهند.
  • از هر 100 فرد فعال جنسی یک نفر زگیل تناسلی دارد.

علائم زگیل تناسلی

شخصی که زگیل تناسلی دارد، ممکن است متوجه توده ها یا برآمدگی هایی شود که قبلاً در اطراف واژن، آلت تناسلی یا مقعد وجود نداشته اند. با این حال، ممکن است فردی مبتلا به این ویروس بدون بروز هیچ گونه علائم باشد.

همچنین ممکن است سال ها پس از تماس با ویروس HPV علائم ظاهر شود، بنابراین نمی توان دانست که چه موقع با این ویروس تماس داشته اید.

علل بروز زگیل تناسلی

همانطور که در فوق بیان شد زگیل های تناسلی در اثر ویروس پاپیلوما انسان (HPV) ایجاد می شوند، که رشد کمی دارند و معمولاً بدون درد هستند. برخلاف زخم ها، این رشد معمولاً دردناک نیست و خونریزی یا چرکی ندارد. آن ها می توانند به صورت یک زگیل منفرد یا به طور چند زگیل در یک خوشه ظاهر شوند.

زگیل تناسلی از کسی که ویروس دارد منتقل می شود. افراد مبتلا به ویروس حتی اگر علامتی نداشته باشند می توانند آن را منتقل کنند.

در ادامه به عواملی که باعث دریافت ویروس HPV می شود اشاره خواهیم کرد؛

  • برقراری رابطه جنسی بدون کاندوم
  • تماس نزدیک دستگاه تناسلی؛ این بدان معنی است که حتی اگر دستگاه تناسلی لمس شود، زگیل تناسلی از شخص مبتلا دریافت می شود، حتی اگر هیچگونه نفوذ، ارگاسم یا انزال وجود نداشته باشد.
  • ممکن است زگیل های روی دست ها به دستگاه تناسلی منتقل شوند، اما این امر بسیار نادر است.
  • زگیل های تناسلی همچنین می توانند هنگام تولد از مادر به نوزاد منتقل شوند، اما باز هم این مورد بسیار نادر است.

ارتباطات در منزل

نیازی به ایزوله و جداسازی لوازم در منزل و ایجاد شرایط سخت پاکسازی سطوح سرویس بهداشتی و عدم تماس با دیگران مثل دست دادن، در آغوش کشیدن و جداسازی ظروف غذا و دیگر موارد نیست و فقط بایستی که لوازم حمام و تراشیدن موهای زائد جدا باشد.

لمس معمولی بدن

برای انتقال ویروس HPV و بروز زگیل تناسلی، بایستی ویروس در بدن کاشته شود؛ بعبارتی همانند بذری که بایستی در خاک کاشته شود تا بتواند رشد کند، ویروس هم بایستی در بدن و سلول های قاعده ای پوست کاشته شوند تا بتوانند رشد کنند و برای کاشته شدن ویروس نیاز به بروز خراش های ریز و میکروسکپی بر روی سطح پوست می باشد؛ لذا از آنجایی که لمس معمولی بدن باعث ایجاد خراش نمی شود، انتقال ویروس هم صورت نمی گیرد؛

ولی در مالش شدید که اصولا حین رابطه ی جنسی رخ می دهد و یا استفاده مشترک از تیغ برای اصلاح موها، حوله حمام، لیف و یا اپیلاسیون و همچنین خاراندن ناحیه تناسلی می تواند باعث انتقال ویروس HPV به دیگری و یا انتشار بیماری در خود فرد شود. به صرفه ترین درمان  استفاده از پکیج است که شما می توانید قیمت پک زگیل تناسلی دکتر بیز را از سایت ما ببینید

دکمه بازگشت به بالا