استان ها

چهارمحال و بختیاری مهیای دهه امامت و ولایت می‌شود

مخبران/چهارمحال و بختیاری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است مقدمات و برنامه‌ریزی برای تولید محتواهای ارزشمند برای عید غدیر فراهم شود، دستگاه‌ها موظفند قبل از عید غدیر برنامه‌هایی در خصوص فضاسازی محیطی و میدانی انجام دهند.

موسی انصاری ۲۷ خردادماه در جلسه برنامه‌ریزی دهه امامت و ولایت ضمن اشاره به مناسبت‌های پیش رو از جمله، روز عرفه و سالروز شهادت حضرت مسلم ابن عقیل(ع) و عید سعید قربان، بیان کرد: عید قربان روز اثبات تسلیم در برابر امر الهی، روز آزمایش و امتحان حضرت ابراهیم (ع) و حضرت اسماعیل (ع) که از آن سربلند بیرون آمدند.

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه‌ عرفه روز ارزشمندی است، ادامه داد: روز عید قربان روز تسلیم در برابر خداست، سخت‌ترین شرایط و امتحان الهی برای حضرت ابراهیم(ع) ایجاد می‌شود که صبر و تسلیم در برابر امر خدا عظمت کار او را بزرگ و جاودانه می‌کند.

وی با بیان اینکه در فضای عرفات و عید قربان بریدن و کشتن نفس اماره‌ای که دائماً ما را وسوسه می‌کند، از مهم‌ترین عبادت‌هاست، اضافه کرد: امروز همه دعاها به درگاه پروردگار قبول می‌شوند.

انصاری گفت: لازم است مقدمات و برنامه‌ریزی برای تولید محتواهای ارزشمند در خصوص عید غدیر فراهم شود، همچنین دستگاه‌ها موظفند قبل از عید غدیر برنامه‌هایی در خصوص فضاسازی محیطی و میدانی انجام دهند.

مساجد و بقاع متبرکه جز کانون‌های فرهنگی ارزشمند برای برگزاری برنامه‌های مذهبی و اعیاد هستند

وی به برگزاری ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر، فضاسازی محیطی و میدانی، هماهنگی برای برقراری مسابقات نهج‌البلاغه، غدیرشناسی، نقاشی، برنامه‌های فرهنگی، هماهنگی و اجرای دعای عرفه، برگزاری نماز عید قربان اشاره کرد و افزود: مساجد و بقاع متبرکه جز کانون‌های فرهنگی ارزشمند برای برگزاری برنامه‌های مذهبی و اعیاد هستند که راه‌اندازی و ایجاد پویش «عهد اخوت» میان مردم مومن و خداجو در سطح محلات و مساجد سطح استان برگزار می‌شود.

انصاری به استفاده از ظرفیت ارشاد و هنرمندان برای برگزاری برنامه‌های عید غدیر اشاره کرد، و افزود: اجرای سرودهای میدانی در سطح شهر، ارائه خدمات، جشن‌های ازدواج، تخفیف در خدمات ارائه شده به مردم از دیگر برنامه‌هاست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین برنامه مساجد، هیات‌ها و گروه‌های مردمی و جهادی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مساجد، محلات و معابر عمومی با همکاری اقشار مختلف مردم، آذین بندی معابر و محلات و ادارات با تزئینات شهری و روستایی است، ادامه داد: برپایی غرفه حجاب و عفاف، تبیین خطبه غدیر و برپایی جشن‌های محله‌محور از جمله دیگر برنامه‌هاست.

وی عنوان کرد: روز عید غدیر باید از فضاسازی محیطی در شهرها و خیابان‌ها به صورت گسترده استفاده کرد تا زمینه شور و نشاط اجتماعی در مردم نمایان شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا