استان ها

تمام امکانات و توان موجود برای رفع مشکل آب شرب چهارمحال و بختیاری به کار گرفته شده است

اتابک جعفری وزیر نیرو با اعزام به استان برای رسیدگی به مشکل آب شرب مناطق چهارمحال و بختیاری، به همراه جمعی از خبرنگاران این وزارتخانه، گل و لای شدن چشمه کوهرنگ را پدیده ای نادر خواند. و اضافه کرد: با ایجاد این مشکل اکثر آب شرب شهرستان قطع شد اما بلافاصله ستاد مدیریت بحران با حضور دستگاه های اجرایی موثر ایجاد شد تا با همکاری و هم افزایی این مشکل برطرف شود.

وی ادامه داد: نیاز سیتی کارت 600 لیتر در ثانیه است که تاکنون 400 لیتر در ثانیه تامین شده است و امید است با افزودن چاه های کشاورزی، شهرداری، فرودگاهی و صنعتی بخشی دیگر از این کمبود جبران شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گفت: اگر امروز مردم در هزینه های خود صرفه جویی کنند از کمبود آب در شهر جلوگیری کرده و سعی می کنند شبانه مخازن را پر کنند زیرا مشکل جدی در این زمینه وجود ندارد.

حل مشکل آب آشامیدنی در زمان کمتر

استاندار چهارمحال و بختیاری از تلاش برای رفع مشکل آب شرب شهرکرد در مدت زمان کوتاه خبر داد و گفت: حدود 60 درصد آب شهرکرد از خط انتقال چشمه کوهرنگ تامین می شود اما با توجه به بارندگی های اخیر و اتفاق بی سابقه گل و لای بهاره، این امکان امکان پذیر نیست و با مشکل تامین آب مواجه هستیم.

غلامعلی حیدری وی افزود: در این راستا بلافاصله با وزیر نیرو تماس گرفته شد و پس از آن وزیر معاون خود را با اکیپ به استان اعزام کرد و با تشکیل ستاد مدیریت بحران تلاش کردیم با درخواست مشکل را حل کنیم. مواد و روش ها.

وی تصریح کرد: تیم هایی از استان های همجوار برای تکمیل آن اعزام شده و تمام نیرو و امکانات را بسیج کرده ایم تا مشکل آب شرب مردم را در مدت زمان کوتاهی حل کنیم.

فرماندار چهارمحال و باکتیاری در حال بازدید از پروژه های در حال اجرا در حوزه انتخابیه هستند و ابراز امیدواری کردند که این مشکل در اسرع وقت حل شود.

لازم به ذکر است بر اثر بارندگی شدید در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ یکی از چشمه های مهم و مهم استان گل آلود و از مدار آبرسانی خارج شده است. این مشکل در هفت شهر و 34 روستای استان تنش آبی ایجاد کرده است و این مشکل در شهرستان 200 هزار نفری شرکرد نسبت به سایر مناطق حادتر است.

نصب تجهیزات برداشت آب از تاسیسات انتقال آب به چشمه کوهرنگ، الحاق چند تانکر آب به تاسیسات چهارمحال و بختیاری و توزیع آب در مناطق، راه اندازی بسته بندی آب از جمله اقداماتی که تاکنون توسط دستگاه ها برای رفع مشکل آب شرب شهرکرد انجام شده است. مراکز و الحاق چند حلقه چاه توسط بخش کشاورزی، شهرداری و دستگاه های اجرایی.

46

دکمه بازگشت به بالا