استان ها

گردهمایی رزمندگان گردان ۴۱۲ لشکر ۴۱ ثارالله در رفسنجان/ ابراز رضایت استاندار از این نشست

مخبران/کرمان گردهمایی رزمندگان گردان ۴۱۲ فاطمه‌الزهرا(سلام الله علیها) لشکر ۴۱ ثارالله ظهر امروز هفتم دی‌ماه با حضور استاندار کرمان و هیات همراه، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس، معاون فرماندار رفسنجان، فرمانده سپاه شهرستان، شهردار و رئیس شورای شهر و جمعی از مسئولان شهرستان رفسنجان در گلزار شهدای شهر جوادیه نوق برگزار شد.

در این گردهمایی معنوی، رزمندگان گردان ۴۱۲ یک‌بار دیگر خاطره دوران طلایی خود را در خدمت به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با همدیگر مرور کردند و یاد عارف شهید حاج‌علی محمدی‌پور فرمانده این گردان را گرامی داشتند.

دیدار یاران و رفقای قدیمی و ناب دوران دفاع مقدس، روبوسی، عکس یادگاری و … از دیگر جلوه‌های این گردهمایی یک‌روزه پیشکسوتان لشکر ۴۱ ثارالله بود که مجتمع مس سرچشمه رفسنجان زمینه برگزاری آن ‌را فراهم کرد.

استاندار کرمان هم در این همایش به گوشه‌ای از خاطرات همرزمانش در دوران دفاع مقدس اشاره و از برگزارکنندگان این همایش تشکر کرد و گفت: خدا را شاکرم در جمع دوستان صمیمی خودم هستم. بهترین حالات روحی و بهترین ساعات ما زمانی است که در جمع دوستان زمان جنگ هستیم.

محمدمهدی فداکار ابراز امیدواری کرد این جلسات سالانه برگزار شود و ادامه داد: شهدا بهترین گنجینه هستند و باید به گونه‌ای عمل کنیم که در مسیر آن‌ها و رهرو راه آن‌ها باشیم.

برگزاری نخستین کنگره سردار شهید حاج علی محمدی‌پور

رئیس دانشگاه ولی‌عصر(عج)  رفسنجان نیز در این مراسم گفت: دفاع مقدس عرصه ظهور و تجلی عبودیت بندگان خاص خدا را فراهم کرد لذا با توجه به اینکه جامعه به ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان و بندگان خاص خدا در دوران دفاع مقدس نیاز دارد.

دکتر رضا رنجبرکریمی افزود: یادگاران این دوران خاطرات را در سینه نگه ندارند و در قالب آثار هنری، کتاب، فیلمنامه و مقاله‌ها در اختیار ملت‌ها قرار دهند.

وی هشت سال دوران دفاع مقدس را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی عنوان کرد که زمینه را برای تجلی انسان‌های وارسته و نیکوکار ایجاد کرد و افزود: خداوند وقتی می‌خواهد از انسان‌های خاص خود یاد کند مهمترین ویژگی آن‌ها را عبد و بندگی ذکر می‌کند بنابراین شهدا و یادگاران دوران دفاع مقدس در صحنه‌ای حضور یافتند که زمینه این عبودیت را به منصه ظهور رساند.

رئیس دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان همچنین گفت: نخستین کنگره سردار شهید حاج‌علی محمدی‌پور به صورت علمی و بین‌المللی‌ که توسط مؤسسه استنادی جهان مورد توجه و تأیید قرار گرفته سال آینده در دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان برگزار می‌شود.

وی افزود: افراد و یادگاران دوران دفاع مقدس از سراسر کشور می‌توانند دانشگاه را در این زمینه یاری کنند و در خصوص ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی شهید حاج‌علی محمدی‌پور و خاطرات دوران دفاع مقدس وی را که از افتخارات ما رفسنجانی هاست آثار هنری خود را در قالب کتاب، مقاله، فیلمنامه و … ارسال کنند.

“حاج‌محمد میرزایی” یکی دیگر از فرماندهان گردان ۴۱۲ در دوران دفاع مقدس نیز با تشکر از روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برای حمایت و برگزاری این مراسم بر زنده نگه داشتن راه شهدا تأکید کرد و مسئولیت رزمندگان دوران دفاع مقدس را نسبت‌به دیگر افراد جامعه در این موضوع خطیرتر خواند.

به گزارش مخبران، خاطره‌گویی و روایت از دیگر بخش‌های این گردهمایی بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا