اقتصادیمطالب برتر

گیره زیر دریلی از تولیدات برتر میکرو صنعت هامون

گیره زیر دریلی از تولیدات برتر میکرو صنعت هامون

هرگاه از کارگاه‌ ها و مراکز صنعتی صحبت می‌شود، گیره‌ها و خصوصا انواع رومیزی آن‌ها نقشی پررنگ را ایفا می‌ کنند؛ از این ابزار کاربردی عموما برای نگه‌ داشتن و محکم کردن قطعات، برای انجام کار روی آن‌ها استفاده می‌ شود. یکی از انواع این ابزار، گیره زیر دریلی است که یکی از کاربردی‌ ترین نوع گیره‌ های صنعتی بوده و یکی از ضروریات کارگاه‌ های تولیدات صنعتی به‌شمار می‌رود. این گیره‌ها همچنین، در بعضی از تعمیرگاه‌ های اتومبیل و نجاری‌ها یافت می‌شوند و همین موضوع باعث شده است که تولید آن از سوی مجموعه‌های صنعتی بسیار مهم باشد.

اکنون قصد داریم به معرفی این ابزار کاربردی بپردازیم و سپس شما را با انواع آن، کاربردها، نحوه استفاده و قیمت این محصول، آشنا کنیم؛ بنابراین اگر شما هم متقاضی خرید گیره زیر دریلی هستید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

ابزارآلات | خدمات صنعتی

گیره زیر دریلی چیست؟

گیره به ابزاری گفته می‌شود که قطعات مختلف کار را به‌صورت ثابت در یک مکان قرار می‌دهد تا فعالیت مربوطه بدون خطا و لغزش انجام گیرد؛ بنابراین گیره زیر دریلی را می‌توان این‌گونه تعریف کرد که ابزاری برای نگهداری بدون حرکت قطعات فولادی، چوبی، پلاستیکی و… است تا فعالیت‌هایی مانند سوراخ‌زنی بدون ایجاد هیچ لغزشی روی قطعات صورت پذیرد. این گیره‌ها در کارگاه‌های تولیدی، نجاری و… زیر ابزار دریلی قرار می‌گیرند و داشتن قسمت‌هایی مانند فک‌های ثابت و متغیر، اهرم گیره، پیچ گیره و… می‌تواند قطعه مورد نظر را در زیر دریل نگه دارد. همین امر باعث افزایش سرعت کار توسط تکنسین‌ ها می‌شود.

وجود گیره‌ها در انجام کار، باعث بالا رفتن کیفیت محصول نهایی می‌شود و بهترین نوع از گیره‌ های صنعتی از جنس آلیاژ فولاد هستند که برای انجام فعالیت‌ های سنگین، مقاومت بسیار بالایی دارند. در حالت کلی استفاده از این ابزارها، هزینه‌ها و زمان تولید و تعمیرات قطعه را کاهش خواهد داد.

ابزارآلات | خدمات صنعتی

مشخصات انواع گیره‌های زیر دریلی

مانند عموم محصولات صنعتی، این گیره‌ ها نیز مشخصات و ویژگی‌ های منحصربه‌فردی دارند که باعث تسهیل در استفاده توسط کاربران می‌شود. این محصولات دارای کارگیرهای عرضی و طولی هستند که کارگیرهای عرضی برابر با 110 تا 150 میلی‌متر و کارگیرهای طولی 110 تا 200 میلی‌ متر اندازه دارند. علاوه بر دو مورد عرضی و طولی، این گیره‌ها از کارگیرهای عمقی بین 40 تا 70 میلی‌متری و ارتفاع تیپ‌های مختلف بین 65 تا 85 میلی‌متر بهره‌ مند هستند تا امکان تهیه تیپ‌ های مختلف این وسیله را دراختیار کاربران قرار دهد.

طبیعتا با توجه به تیپ‌ های مختلفی که از گیره زیر دریلی موجود است، وزن این محصول نیز به ابعاد آن وابسته بوده و به‌طور نمونه کوچک‌ ترین تیپ گره زیر دریلی، حدودی 10 کیلوگرم و بزرگترین تیپ آن 17 کیلوگرم وزن دارد. آلیاژی که در تولید این ابزار صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، از چُدن داکتیل و چدن خاکستری تشکیل شده‌ است که چدن داکتیل به دلیل دارا بودن منیزیم در ترکیب خود، از نوع خاکستری آن مقاوم‌ تر بوده و فشار بالاتری را تحمل می‌کند.

کاربردهای گیره زیر دریلی

صنایع ماشین‌ کاری، از جمله سوراخ‌ زنی قطعات کار و تراش آن‌ها، اصلی‌ ترین کابرد گیره زیر دریلی در صنعت به‌شمار می‌رود؛ به گونه‌ای که تقریبا در تمامی کارگاه‌ های تولید تجهیزات صنعتی، این نوع از گیره‌ها یافت می‌شوند. بدون شک در صورت نبود این ابزار، مراحل طراحی و فعالیت روی قطعات کار با مشکل روبه‌رو می‌ شود و طبیعتا نتیجه نهایی کار با شرایط ایده‌ آل فاصله خواهد داشت.

یکی دیگر از کابردهای این گیره‌ها، مربوط به استفاده در تعمیرگاه‌ ها، نجاری‌ ها و سایر کارگاه‌ های تولید تجهیزات صنعتی مختلف می‌شود؛ زمینه‌هایی که باعث تقاضای بسیار زیاد این محصول در بازار کشور شده‌ است. البته باید توجه داشت که این دسته از گیره‌ ها با توجه به تیپ و اندازه خود، کاربردی‌ های مختلفی دارند و هنگام سفارش و تهیه آن‌ها باید به این موضوع دقت شود.

ابزارآلات | خدمات صنعتی

نحوه استفاده

در کنار موارد استفاده، باید دقت کنید که هرکدام از تجهیزات صنعتی شیوه استفاده و راه‌اندازی مختص به خود را دارند؛ بنابراین کاربرها و تکنسین‌ های مربوطه باید آشنایی لازم را با این موارد داشته‌ باشند. طبیعتا این گیره‌ ها نیز شامل همین موضوع هستند و استفاده از این محصولات صنعتی، برای بهینه‌ سازی بهتر نیازمند اعمال یکسری از تنظیمات خواهد بود.

در موضوع استفاده از این گیره‌ها، کاربر باید در شروع کار فک‌ های موجود روی گیره را با توجه به اندازه قطعه کار تنظیم کرده و اهرم را ببند؛ با انجام این عملیات، قطعه به‌صورت ثابت و بی‌ حرکت در مکان خود قرار می‌گیرد تا فرایندهای مختلف ماشین‌ کاری روی آن صورت پذیرد. گیره در انجام عملیات‌ های دریل‌ کاری، برش، سوراخ‌زنی و… نقش پررنگی را ایفا می‌کند و اعمال صحیح تنظیمات ذکرشده و استفاده صحیح از این ابزار کابردی، قطعا تاثیر مستقیمی در کیفیت نهایی محصول خواهد داشت.

بدون شک گیره‌ ها یکی از ابزارهایی هستند که تمامی تولیدی‌های ساخت قطعات و ماشین‌آلات صنعتی به آن نیاز دارند؛ چرا که این وسیله کمک شایانی به سرعت‌بخشیدن در کارها و افزایش کیفیت محصولات نهایی تولیدی‌ها می‌کند؛ بنابراین در صورت نیاز به خرید گیره زیر دریلی، بهتر است که با وضعیت بازار این محصول بیشتر آشنا شوید.

قیمت گیره زیر دریلی

قیمت همواره یکی از مهم‌ ترین فاکتورهایی است که مشتریان در هنگام خرید به آن دقت می‌ کنند. در رابطه با گیره زیر دریلی نیز همین‌ گونه‌ است؛ اما در قیمت‌گذاری این محصول، مانند وزن، کاربردها و… آن، تیپ و ابعاد انتخابی مشتری بسیار تعیین‌کننده است. در واقع ارزش این گیره‌ها و تفاوت قیمت بین آن‌ها، عمدتا به دو عامل اصلی بستگی دارد.

تیپ و سایز گیره اولین مورد تاثیرگذار بر قیمت گیره زیر دریلی به‌حساب می‌آید؛ به گونه‌ای که هرچه ابعاد گیره بزرگتر باشد، طبیعتا به دلیل مواد اولیه و زمان بیشتر صرف‌شده در تولید آن، قیمت بالاتری دارد. مورد دوم مربوط به چدن استفاده شده در ترکیب گیره می شود؛ همان‌طور که بالاتر نیز عنوان کردیم، چدن داکتیل نسبت به گونه خاکستری آن دارای مقاومت بالاتری است و طبیعتا قیمت بالاتری نیز دارند.

البته در کنار این موارد، انتخاب فروشگاه مناسب نیز می‌تواند شما را از پرداخت هزینه‌های اضافه در امان نگه‌دارد. میکرو صنعت هامون، امکان خرید تمامی ابزارآلات صنعتی به قیمت کارخانه و بدون واسطه را برای تجربه قیمتی پایین‌تر از مراکز دیگر، در اختیار شما قرار می‌دهد.

سخن آخر

گیره زیر دریلی یکی از پرکاربردترین تجهیزات صنعتی است که کمک می‌کند تا کاربر بدون هیچ‌گونه محدودیتی فعالیت‌های خود را روی قطعه کار انجام دهد. این مدل گیره‌ها با توجه به تیپ‌ها و ابعاد مختلف، کاربردهای بسیار مختلفی دارند؛ به گونه‌ای که موارد مصرف آن‌ها از کارگاه‌های نجاری تا تعمیرگاه‌های انواع خودروهای سبک و سنگین گسترده است.

اگر قصد خرید یا اطلاع از قیمت گیره زیر فرز و یا دریلی و سایر تجهیزات مختلف صنعتی را دارید، می‌توانید از خدمات فروشگاه میکرو صنعت هامون که سال‌هاست در زمینه تولید و فروش تجهیزات صنعتی فعالیت دارد، بهره‌مند شوید.

دکمه بازگشت به بالا