۲.۵ برابر شدن ظرفیت تولید فرش صنعتی / ۶ هزار معدن راکد مزایده‌ای واگذار می‌شود

صنعت

به گزارش مخبران در آذربایجان غربی، علیرضا رجم حسینی در مصاحبه با کارخانه قند مروارید مهاباد اظهار داشت: از سال گذشته معادنی که بی حرکت یا پروانه فروش بوده اند از طریق مزایده عمومی در سراسر کشور فعال و تولید شده اند.
وی گفت: طرح انتقال 6 هزار معدن بی حرکت و نیمه فعال در کشور از طریق حراج عمومی نقش اساسی در ایجاد اشتغال و جذب سرمایه گذاری های جدید در کشور خواهد داشت.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه این حراج اولین بار در کشور خواهد بود ادامه داد: متقاضیانی که برای اکتشاف ، بهره برداری و فعال سازی معدن کار نمی کنند از معادن پس گرفته می شوند و به افراد واجد شرایط حراج می شوند.

ظرفیت تولید فرش های صنعتی در کشور 2.5 برابر بیشتر است

وزیر صمت ، افشار جارین و ستاره افشار در بازدید از شرکت تولیدی فرش صنعتی میاندوب با بیان اینکه فرش ماشینی یک محصول کاملاً صادراتی و محلی است گفت: حدود هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد که سه واحد در کشور وجود دارد. ارائه شده
راجم حسینی خاطرنشان می کند: صادرات فرش سال گذشته نسبت به سال قبل 26 درصد افزایش داشته است ، اما تولید فرش صنعتی در کشور طی 10 سال گذشته 52 برابر افزایش یافته و به 142 میلیون متر مربع رسیده است.

ارزش ذخایر اکتشاف معادن در کشور به 500 میلیارد می رسد

رزم حسینی در بازدید از کارخانه قند مروارید مهاباد با بیان اینکه ارزش معادن اکتشاف شده در مناطق مختلف کشور به بیش از 500 میلیارد دلار می رسد ، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 60 میلیارد تن ذخایر معدنی در کشور شناسایی شده است که رقم حدود 37 میلیارد تن است.
راجم حسینی تأکید کرد: ما در جلوگیری از فروش مواد معدنی خام جدی هستیم و معتقدیم که ماده معدنی را استخراج نمی کنیم مگر اینکه بتوانیم برای ایجاد ارزش اضافی فرآوری داخلی انجام دهیم و ادامه این مسیر را جدی می گیریم.
وی معادن را فرصتی مهم برای توسعه متوازن و پایدار در کشور دانست و خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های این وزارتخانه حرکت به سمت تصفیه مواد معدنی است ، به طوری که هر واحدی با منابع معدنی کافی تصفیه شود.

48

دکمه بازگشت به بالا