اقتصادی

تأمین ۵۰۰۰ مگاوات برق در شهرک‌های صنعتی از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر

سازمان صنایع کوچک و صنایع ایران و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید نیروی برق تفاهم‌نامه‌ای برای تامین برق پایدار شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور از طریق نصب نیروگاه‌های تجدیدپذیر امضا کردند.

به گزارش مخبران، این تفاهم نامه به امضای علی رسولیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و معاون وزیر نیرو و محمود کمانی، رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری نیروی برق رسید. این شرکت برای افزایش بهره وری انرژی و بهبود کیفیت آن در شهرها، بخش های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی و ترویج استفاده از انرژی پاک با استفاده از ظرفیت و ظرفیت بخش غیردولتی همکاری خواهد کرد. منابع تجدید پذیر.

طرح تامین هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر با استفاده از فضای پشت بام برای نوآوری های واحدهای صنعتی موجود (الگوی مصرف سوخت در قالب خرید برق نیروگاه های زیر 200 کیلووات طبق ماده 61 قانون اصلاح) توسعه مناطق برون سپاری و مناطق ویژه اقتصادی، شهرک‌ها و نواحی صنعتی موجود و شهرک‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و نواحی ویژه صنعتی با استفاده از ماده (12) توان و ظرفیت شهرک‌ها و صنایع موجود در قالب خرید نیروگاه و تامین هزار مگاوات برق تجدیدپذیر. گیاهان در قالب خودکفایی صنایع. اهداف این تفاهم نامه همکاری توسعه و ایجاد شهرک ها و مناطق صنعتی تخصصی برای انرژی های تجدیدپذیر در مدت 2 سال است.

در این تفاهم نامه، سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری نیروی برق متعهد شده است ضمن پایان دادن به قرارداد با متقاضیان سرمایه گذاری و صدور پروانه ساخت و بهره برداری از نیروگاه های تجدیدپذیر، تولیدکنندگان واجد شرایط تجهیزات انرژی های تجدیدپذیر را با صلاحیت ها و استانداردهای لازم، اولویت بندی و شناسایی کند. تشویق تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران به ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر و اولویت‌بندی فعالیت‌ها در شهرک‌های موجود یا تخصصی و مناطق صنعتی انرژی‌های تجدیدپذیر.

همچنین در مورد مدل خودتأمین صنعت، توزیع برابر انرژی تولید شده توسط نیروگاه های تجدیدپذیر در هر شهر و منطقه صنعتی یا منطقه ویژه اقتصادی، برق یکنواخت برای همان بخش، یا تامین برق اضافی به مناطق، غیره. شهرک ها و نواحی صنعتی و شبکه های توزیع تحت پوشش سازمان انتقال و صنایع کوچک و توزیع مستمر آن، سایر سیاست های شرکت انرژی های تجدیدپذیر، انعطاف پذیری و بهره وری انرژی الکتریکی، بدون تحمیل ترانزیت انرژی و استفاده حداکثری توسط شهرک های صنعتی ایران. .

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این تفاهم‌نامه متعهد شده است نسبت به برنامه‌ریزی و احداث شهرک‌ها و مناطق ویژه صنعتی انرژی‌های تجدیدپذیر، بهره‌برداری یا توسعه شهرک‌ها و صنایع موجود و مناطق ویژه اقتصادی اقدام کند. ایجاد زیرساخت ها و ارائه خدمات لازم برای استقرار سرمایه گذاران متقاضی احداث نیروگاه های تجدیدپذیر.

یکی دیگر از وظایف تسهیل ساخت و بهره برداری از نیروگاه های انرژی تجدیدپذیر از شهرک ها و نواحی صنعتی و واحدهای صنعتی در مناطق ویژه اقتصادی با برنامه ریزی و واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه گذاری و فعال سازی شرکت های تولیدی خاص یا شرکت های خدمات شهری و بخش های صنعتی است. در این تفاهم نامه همکاری نمایندگی صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران.

همکاری مشترک سازمان صنایع کوچک و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری نیروی برق در قالب کمیته مشترک نمایندگان رسمی دو طرف به مدت چهار سال اعتبار دارد و در صورت توافق طرفین قابل تمدید است.

بر اساس اعلام سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، متقاضیان می‌توانند برای سرمایه‌گذاری در ساخت و راه‌اندازی نیروگاه‌های تجدیدپذیر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، به فناوری دسترسی پیدا کنند. زیر شهرها برای اطلاعات بیشتر راهنمایی های صنعتی و لازم را در استان مورد نظر خود دریافت کنید.

سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و شرکت های تابعه استانی آن هم اکنون 509 شهرک و 335 منطقه صنعتی و چهار منطقه ویژه اقتصادی، 82 شهرک و ناحیه تخصصی صنعتی، 7 شهرک فناوری، 40 مرکز خدمات فناوری و بازرگانی را در اختیار دارند. خدمات فناوری اطلاعات و نرم افزار، 99 هزار و 168 قرارداد منعقد شده و با بهره برداری از 49 هزار و 221 واحد صنعتی و 3 هزار و 207 کارگاه، برای 981 هزار و 28 نفر در سراسر کشور اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا