اقتصادیمطالب برتر

پروژه های پیش خرید آپارتمان، ریسک یا سرمایه گذاری؟

با توجه به روند افزایشی قیمت ملک در تهران و افزایش تورمی در کشورمان، خرید ملک کمی دور از ذهن بنظر می رسد. بنابراین در این مقاله قصد داریم به این سوال که نرخ سود روی پروژه های پیش خرید آپارتمان چقدر است پاسخ دهیم؟

برای اینکه بدانیم نرخ سود روی پروژه های پیش خرید آپارتمان چقدر است باید نگاهی به آمار در گذشته کرده و این بازار را بطور کلی مورد بررسی قرار دهیم. جدیدترین آمار ارائه شده از تورم کالاها و خدمات نشان می‌دهد در بهمن ماه ۱۴۰۱ تورم ماهیانه مسکن در کل کشور به ۲.۳ درصد رسیده است. این رقم در دی ماه امسال ۲.۸ درصد بود که آمار از افت ۰.۵ درصدی سرعت رشد قیمت مسکن حکایت دارد.

پیش خرید آپارتمان در تهرانپارس | پیش فروش آپارتمان 60 متری

بیشترین پروژه های پیش خرید مسکن در ایران متعلق به کجاست؟

بطور کلی می توان گفت پروژه های پیش فروش آپارتمان در ایران به جز چند شهر خاص و چند منطقه ی خاص، مرسوم نیست و به خاطر حساسیت این نوع فروش ها، دولت قوانین ویژه ای برای آن گذاشته است.

نرخ سود روی پروژه های پیش خرید آپارتمان چقدر است ؟

برای پاسخ به این سوال باید تاریخ ساخت و ساز را مورد بررسی قرار دهیم. اگر در چیتگر تهران با ماشین شروع به رانندگی کنیم متوجه می شویم این منطقه دارای چه بستر مناسبی برای زندگی است؛ تعداد زیادی پاساژ، مجتمع های لوکس مسکونی و بی نهایت مناطق گردشگری. ارقام نشان می دهند تعداد زیادی از همان آپارتمان های لوکس در این منطقه به صورت پیش خرید فروخته شده اند و کسانی که در این پروژه ها سرمایه گذاری کردند هزاران درصد سود کرده اند. با این حال بازار داغ این پروژه ها هنوز تموم نشده و تازه شروع شده است.

نرخ سود روی پروژه های پیش خرید چقدر است و کدام پروژه ها مستعد هستند ؟

نرخ سود در پیش فروش آپارتمان در چیتگر به صورت دقیق قابل پیش‌بینی نیست. اگر برای شما همه چیز عالی پیش رود، شما با قیمت چند صد میلیون تومان شروع به پیش خرید آپارتمان در تهران می کنید، ولی با چند میلیارد تومان می توانید ملک خودتان را بفرشید.از طرفی ممکن است،‌ دچار بدشانسی هایی شوید و خیلی دیرتر از زمان قراردادتان ملکتان را تحویل بگیرید. البته منظور ما کلاهبرداری نیست چرا که راه برای انجام چنین کاری با توجه به قوانینی که دولت گذاشته، امکان پذیر نیست.

در ادامه تعدادی از پروژه های پیش خرید در چیتگر که اکنون از اعتبار خوبی برخوردارند را به شما معرفی می کنیم. هر چند اعتبار آن ها تا حدی سنجیده شده اما هرگز جزو تبلیغات ما نیستند و هرگز برای سرمایه گذاری توصیه نمی شوند. شما می توانید از طریق آژانس های فروش ملک و دپارتمان های تخصصی که فروش ملک انجام می دهند، مانند مجموعه ی با ملک که مشاوران پخته‌ای دارد، اطلاعات مفیدی کسب کنید و در نهایت تصمیم گیری کنید.

پروژه ی تریتیوم vip

شاید اسم این پروژه را زیاد در ایران شنیده باشید. این پروژه با توجه به سوابق موفقی که تعاونی آن داشته، میتواند محل خوبی برای سرمایه گذاری شما باشد. چراکه اشخاص قبلی که سرمایه گذاری را انجام داده اند، در ملک خود ساکن هستند و مشکلی ندارند. پس اگر سازنده همان شیوه را در پیش گرفته باشد، اکنون این پروژه یک فرصت است. با توجه به امکانات محلی مناسب و سازنده معتبر می‌توان این پروژه را یکی از پروژه‌های سودآور برای پیش‌خریداران دانست.

حال نرخ سود روی پروژه های پیش خرید آپارتمان چقدر است؟ اگر در این سرمایه گذاری صبور باشید و همه چیز به خوبی پیش رود، چندین برابر سرمایه گذاری خود را می توانید برداشت کنید. ولی از این قانون مطلع باشید که شما در تمام ضرر و زیان های سازندگان شریک هستید.

مجموعه ساختمان‌ های تریتیوم VIP در شهرک گلستان چیتگر یا همان شهرک راه آهن در تقاطع بلوار هوانیروز و بلوار گلها قرار دارند. همانطور که می‌دانید این شهرک دارای امکانات محلی بسیاری همچون مراکز خدمات درمانی، موسسات آموزشی و همچنین ده‌ها مرکز تجاری و تفریحی به‌ویژه در اطراف دریاچه شهدای خلیج فارس و پارک جنگلی چیتگر است. ساکنان این پروژه همچنین در مدت زمان بسیار کوتاهی می‌توانند به ایستگاه مترو دسترسی داشته باشند. پروژه های پیش فروش آپارتمان در چیتگر از قدیم بازار پر رونقی داشته اند و اشخاص زیادی از این طریق صاحب خانه شده اند. برای پیش خرید این پروژه ی لوکس می توانید پروژه ی تریتیوم vip را بخوانید.

پروژه ی پلازا

مجتمع مسکونی پلازا پالاس توسط شرکت تعاونی انبوه‌ سازان عمارت مدرن ایرانیان در دست ساخت است. پروژه پلازا یکی از پروژه‌ های لوکس منطقه ۲۲ تهران است که به‌دلیل ویژگی‌های پیش‌بینی شده برای آن به پلازا پالاس یا قصر پلازا نیز شهرت دارد.

این پروژه، پروژه ای است که در حال دریافت جواز ساخت است. با توجه به امکانات مدرنی که برای این پروژه در نظر گرفته شده است، می‌توان انتظار داشت که سودآوری مناسبی برای خریداران داشته باشد.

پیش خرید آپارتمان در تهرانپارس | پیش فروش آپارتمان 60 متری

پروژه پلازا دارای 4 بلوک 13 طبقه با تیپ‌های نقشه و متراژهای مختلف است و پیش‌ خریداران آپارتمان در چیتگر و منطقه 22 می‌توانند متناسب با بودجه و سلیقه خود اقدام به پیش‌ خرید واحد های این پروژه کنند و اگر بخت با آن ها یار باشد، سود خوبی کسب کنند.

پروژه ویژن

شاید امروز هم برا سرمایه گذاری در ویژن دیر نشده باشد، این پروژه با چشم اندازی از دریاچه چیتگر یکی از پروژه های مطلوب پیش خرید آپارتمان در منطقه 22 است. ولی با توجه به قدمت آن در عضو گیری، شاید کمی سخت تر از گذشته بتوانید واحد های آن را پیش خرید کنید.
تعاونی سازنده پروژه ویژن، یکی از تعاونی‌های مشهور سازنده در تهران با نام تعاونی ماندگار عمران آفاق نور است. این تعاونی بخشی از هلدینگ ماندگار است. مجموعه‌ای که از چند شرکت سازنده دیگر تشکیل شده است.

پیش خرید آپارتمان در تهرانپارس | پیش فروش آپارتمان 60 متری

ویژن، نام یکی از جدیدترین پروژه‌های ساختمانی مدرن است و توسط تعاونی ماندگار عمران آفاق نور در دست ساخت قرار گرفته است. پلاک ثبتی این پروژه در سال 1383 دریافت شده و پذیره‌نویسی آن از سال 1401 در دستور کار قرار گرفته است.

در این مقاله به این سوال که نرخ سود روی پروژه های پیش خرید آپارتمان چقدر است، بطور کلی پاسخ دادیم.اما هیچ گاه نمی شود چنین موارد سرمایه گذاری را تضمین کرد. پس حتما با تحقیقات کامل و مشاوره های صحیح وارد این بازار شوید.

دکمه بازگشت به بالا