علمی و پزشکی

هدف غربالگریها در ایران سقط جنین است؟/اظهارات یک مسئول درباره آمارهای پزشکی قانونی

رئیس کمیته مطالعه و پایش سیاست های جمعیتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه هدف از پروژه “جوانان جمعیت” بررسی دستورالعمل های غربالگری و از بین بردن آنها نیست ، تأکید کرد: وضعیت آشفته غربالگری در کشور به دلیل استانداردهای علمی و بین المللی است.

محمد جواد محمودی در مصاحبه با مخبران گفت: وی با اشاره به طرح “حمایت از جوانان و خانواده” که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است ، اظهار داشت: در جریان رایزنی کمیسیون مشترک با قانونگذار برای تصویب این طرح ، هرگز صحبتی در مورد حذف یا ممنوعیت غربالگری نشده است.

وی ادامه داد: برخلاف نظر برخی از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی بالینی و آزمایشگاهی که می خواهند روشهای غربالگری فعلی را برای همه مادران باردار مفید ، ضروری و ضروری کنند ، پزشکی اجتماعی یکی از شناخته شده ترین منابع سلامت و سیاست های بهداشتی است (كتاب بهداشت عمومی جهانی آكسفورد). “برای برخی ، این فقط برای شرایط تعریف شده ضروری است و دقیقاً تنظیم می شود و فقط درصورتی قابل تعیین است كه برنامه غربالگری منفعت بیشتری نسبت به آسیب رساندن به جامعه هدف داشته باشد.”

این طرح غربالگری در اختیار مادر و پزشک قرار می گیرد

پزشک را به دلیل اصرار در بازرسی مجازات کنید

محمودی گفت: در راهنمای غربالگری انگلیس بیان شده است که غربالگری به درد کل مردم نمی خورد ؛ بنابراین باید فقط به گروه های هدف محدود شود.

وی با اشاره به تفسیر سه ماده در بند 53 طرح پیشنهادی ، یادآور شد: “آنچه از ابتدا توسط متخصصان مختلف دنبال می شد ، اکنون در این طرح ممنوع شده است: صفحه نمایش “. در حقیقت ، غربالگری ممنوع است و اغلب به عنوان انتخاب پزشکان متخصص یا والدین از آن یاد می شود. وزارت بهداشت رسماً سیاست مشابهی را اعلام کرده است.

طبق لیستی از دستورالعمل های سقط درمانی ، بخش قابل توجهی از اقدامات پری ناتولوژیک بیشتر بر روی سقط جنین است تا سلامت جنین.

محمودی با بیان اینکه شکی در تلاش های متخصصین پریناتولوژی برای حمایت از سلامت مادر و جنین و لزوم حمایت از این افراد نیست ، اظهار داشت: آنها “متأسفانه” باید “توسط متخصصین پرینات برای کمک به سلامت جنین” و “شناسایی ناهنجاری ها و سقط جنین” تلاش شود ” طبق لیست طولانی دستورالعمل های سقط درمانی از طرف سازمان پزشکی قانونی کشور ، بخش قابل توجهی از اقدامات گروه پری ناتولوژی شناسایی و ارجاع به سقط جنین معیوب و عدم کمک به سلامت جنین است.

وی گفت: غربالگری از نظر بهداشتی انجام نمی شود و همانطور که از عنوان آن پیداست برای از بین بردن جنین ناسالم یا خاتمه بارداری پر خطر انجام می شود. در واقع ، در این غربالگری ، هدفی جز سقط جنین ، که احتمالاً کاملاً سالم نیست ، وجود ندارد.

محمودی ادامه داد: در مورد تشخیص بیماری های جنین ، براساس شاخص سقط درمانی سازمان پزشکی قانونی ، بیش از 120 بیماری جنین وجود دارد ، موارد نادری که بیماری های جنین را در دوران بارداری تشخیص می دهد.) با هدف سقط جنین بیمار انجام می شود.

غربالگری در ایران در واقع سقط جنین و سلامتی نیست

آنها معتقدند: به عبارت دیگر ، هدف از غربالگری در ایران سقط جنین است ، نه سلامت. از طرف دیگر ، سونوگرافی هایی که ناهنجاری های جنین را تشخیص می دهند و پس از 20 هفته بارداری به نتایج خوبی می رسند ، هنوز معتبر هستند و به موقع می توانند توسط متخصصان در شناسایی بیماری های قابل درمان جنین کمک کنند. به طور طبیعی ، این جستجوی ناهنجاری تنها در صورتی منطقی است که برخی از مادران در معرض خطر باشند یا مادر آن را بخواهد و منطقی نیست که همه زنان باردار در معرض خطر کم باشند.

حذف یا ممنوعیت غربالگری یک خوانش غیرواقعی از اتحادیه های کارگری است

رئیس کمیته مطالعه و نظارت بر سیاست های جمعیتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای عالی ادامه داد: “ضرورت عدم مداخله در افراد و سازمان هایی که” تضاد منافع “در سیاست دارند ، تجارت است. لغو یا ممنوعیت غربالگری اساساً غیرواقعی است ؛ و چون متن اصلی قانون رسانه هنوز منتشر نشده بود ، به مکانی برای سوار شدن این افراد تبدیل شد.

تعداد سقط جنین با غربالگری در ایران بیشتر از سایر کشورها است

محمودی اظهار داشت: پروژه “جوانان جمعیت” در سازماندهی و بررسی دستورالعمل های مربوط به سقط از اهمیت برخوردار است ، زیرا در شرایط فعلی ، اگر كودك با ناهنجاری های مادرزادی و بیماری های ارثی متولد شده باشد ، پزشك برای بارداری توسط پزشك غربالگری می شود. مادر. با این حال ، تعداد سقط جنین با غربالگری در ایران بیشتر از سایر کشورها است ، که متأسفانه منجر به غربالگری جزئی کاذب و سقط جنین سالم می شود.

مادران باردار اصرار به بررسی و اثر انگشت دارند

وی گفت: در حال حاضر طبق “برنامه ملی غربالگری ناهنجاری های جنین” وزارت بهداشت ، كاركنان بهداشت و ماماهای شاغل در خانه ها و مراكز بهداشتی موظفند هر سه مادر باردار را كه دارای سه ناهنجاری ژنتیكی هستند ، برای آزمایش و سونوگرافی شناسایی كنند. ( تریزومی 13 ، تریزومی 18 ، تریزومی 18 ، سندرم یا داون) به مراکز تصویربرداری و آزمایشگاه شهر ارسال کنید و اگر مادر موافق نیست و نمی خواهد این آزمایشات را انجام دهد ، از او بخواهید موضوع را امضا و تایپ کند.

رئیس کمیته مطالعه و نظارت بر سیاست های جمعیت وزارت شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز اظهار داشت: نمایش داده شد. در این میان ، آمار غربالگری کاذب و سقط جنین سالم در ایران ارقام قابل توجهی است. تریزومی 13 و 18 به دلیل ناهماهنگی در زندگی و مرگ جنین قبل یا اندکی پس از تولد ، موضوع این برنامه نیستند و این برنامه برای کمک به سقط جنین در افراد مبتلا به سندرم داون طراحی شده است.

محمودی گفت: ماماها و کارکنان بهداشت باید هر سه ماه یکبار گزارش مراقبت های دوران بارداری را ارائه دهند و براساس آن هزینه دریافت کنند. به همین دلیل است که کارکنان تمام تلاش خود را می کنند تا گزارش خوبی در مورد تعداد افراد آزمایش شده ارائه دهند.

با توجه به فقه موضوع ، سه وکیل شورا نیاز به تصویب دستورالعمل اجرایی سقط جنین دارند

وی با اشاره به ماده 56 برنامه “جوانان جمعیت” اظهار داشت: طبق این ماده ، كمیته اجرایی سقط جنین در شورایی متشكل از روسای پزشكان ارتوپدی موظف است رئیس شورای طب دكترین را منصوب كند. این شورا به پیشنهاد رئیس پزشکی قانونی ، رئیس پزشکی قانونی ، قاضی دادگاه عالی ، عضو کمیسیون بهداشت قضایی و پارلمان ، سه حقوقدان مجاهد در پزشکی را معرفی می کند. اساس دستورالعمل سقط جنین است.

محمودی معتقد است که حضور سه وکیل در این شورا به دلیل فقه سقط جنین مهم است و این موضوع را نمی توان در علم پزشکی محدود کرد.

موارد مشمول سقط باید به “کمیسیون سقط قانونی” ارجاع شود.

رئیس کمیته مطالعات و نظارت بر سیاست های جمعیت ، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: “پس از تصویب دستور اجرایی سقط جنین ، کمیسیون قانونی سقط جنین متشکل از قضات ویژه ، متخصصان متعهد و کارشناسان پزشکی قانونی برای ارجاع است. به موارد سقط جنین. همچنین رأی این کمیسیون قطعی است و چنین سقط درمانی با نظر و رأی نهایی اعضای این کمیسیون انجام می شود که باعث کاهش تعداد تظاهرات کاذب و سقط جنین سالم می شود.

ممنوعیت ارسال رایگان داروهای ضد بارداری

برخی از هشدارهای هورمونی را فقط با نسخه پزشک مصرف کنید

طبق این طرح ، مانند بسیاری از کشورهای دیگر ، داروها و پیشگیری از بارداری در شبکه بهداشت به صورت رایگان ممنوع است. همچنین افرادی که با تشخیص پزشک به داروهای خاص هورمونی احتیاج دارند فقط با تجویز پزشک می توانند داروهایی را برای بیماری های خاص بارداری از نسخه داروخانه تهیه کنند.

طرح “جوانان جمعیت” مغایر با سیاست های کلی بهداشت نیست

حضور نمایندگان وزارت بهداشت در جلسات

محمودی در مورد وزارت بهداشت با رعایت این طرح و سیاست های بهداشتی مردم گفت: این پروژه در کمیسیون مشترکی متشکل از نمایندگان بهداشت ، اجتماعی و اجتماعی تصویب شد. کمیسیون های فرهنگی و پارلمانی. این مهم است اعضای کمیسیون بهداشت از روند پروژه آگاه بودند و به طور فعال درگیر بودند. نماینده عالی وزارت بهداشت نیز در همه جلسات حضور داشت. به نظر من ، محتوای جمعیتی یک مقوله استراتژیک است و نیاز به اقدامات فوری و استراتژیک توسط سیستم و دولت جمهوری اسلامی ایران دارد ، که ممکن است مختص مشکل کلی (سلامتی) گذشته و همزمان باشد (علت و بنابراین) این طرح مغایر با سیاستهای کلی بهداشت نیست.

در پایان ، رئیس کمیته مطالعات و نظارت بر سیاست های جمعیتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: علاوه بر این ، بررسی اجمالی و ارزیابی استراتژیک و ارائه سیاست های ستاد عالی (استراتژی کلان) برای جمعیت و خانواده 11 نقشه های استراتژی کلان اقتصادی 3) ، متولی بودن و انکار روند سیاستگذاری اجرایی وزارت بهداشت را انکار نمی کند. البته باید ببینیم شورای محترم نگهبان در این باره چه می گوید. باید منتظر بمانیم تا هیئت نظارت عالیه هیئت تشخیص بر اجرای یا انطباق پروژه “جمعیت جوانان و حمایت از خانواده” با سیاست های کلی سیستم نظارت کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا