رشد سلول‌های قلب با فناوری واکسن‌های جدید

فناوری | واکس

مخبران/ خراسان رضوی محققان در کالج کینگ لندن به فناوری واکسن mRNA Qovid-19 روی آورده اند تا اولین درمانی را برای جلوگیری از حملات قلبی ایجاد کنند. آنها از mRNA برای رساندن نشانه های ژنتیکی به پروتئین های خاص به قلب خوک آسیب دیده استفاده کردند و رشد سلول های جدید میوکارد را تحریک کردند.

به گفته Fritinck، Mauro Giacca، سرپرست تیم تحقیقاتی، گفت: ما از همان Pfizer و فناوری واکسن مدرن برای تزریق microRNA به قلب، رسیدن به سلول‌های قلب باقی‌مانده و افزایش تکثیر آنها استفاده می‌کنیم. سلول های جدید جایگزین سلول های مرده می شوند و بیمار بافت عضلانی جدیدی برای جایگزینی آسیب دارد.

محققان در حال کار بر روی همان فناوری پشت فایزر و واکسن های مدرن هستند تا اولین دارویی را برای از بین بردن حمله قلبی ایجاد کنند.

سازمان جهانی بهداشت تخمین می زند که بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است، به طوری که در سال 2019، 17.9 میلیون نفر با بیماری های قلبی عروقی زندگی می کنند که تقریباً یک سوم کل مرگ و میرها را تشکیل می دهد. از این تعداد، 85 درصد در نهایت بر اثر حملات قلبی و سکته جان خود را از دست دادند.

حملات قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که جریان خون به قسمت‌هایی از قلب مسدود می‌شود که اغلب به دلیل رسوب چربی یا کلسترول است. سلول های ماهیچه قلب، نیروگاه های کوچک شگفت انگیزی که می توانند زندگی شما را شکست دهند، هیپوکسی را تحمل نمی کنند و می توانند آسیب ببینند یا حتی بمیرند. همه ما با تعداد مشخصی سلول عضلانی در قلب خود به دنیا می آییم و دقیقا همان سلول هایی هستند که برای آنها می میریم. در واقع قلب پس از حمله قلبی قادر به ترمیم خود نیست.

برای توسعه درمان های نارسایی قلبی، محققان به mRNA روی آوردند که به سلول ها دستور می دهد پروتئین بسازند. اگر فایزر و واکسن‌های مدرن به سلول‌ها دستور دهند که پروتئین SARS-Coo-2 را تولید کنند و سیستم ایمنی بدن را در برابر ویروس‌ها تقویت کنند، همین فناوری می‌تواند حملات احتمالی را با حمل کدی از پروتئین‌هایی که رشد ویروس‌های جدید را تحریک می‌کنند، درمان کند. .

در آزمایشی بر روی خوک ها (نزدیک به قلب انسان)، mRNA رشد سلول های جدید قلب را پس از حمله قلبی تحریک کرد و بافت آسیب دیده را بازسازی کرد و به جای آسیب، ماهیچه های جدید و کاربردی ایجاد کرد.

استفاده از mRNA در این روش “ردیابی ژنتیکی” نامیده می شود زیرا پیشرفت mRNA را از طریق پروتئین های جدیدی که ایجاد می کند ردیابی می کند.

تکنیک هایی برای ایجاد واکسن برای پاتوژن هایی مانند ایدز، ابولا و مالاریا و واکسن هایی برای سرطان و بیماری های خودایمنی و ارثی در حال توسعه است.

محققان از mRNA برای ارائه دستورالعمل هایی برای پروتئین های خاص به قلب خوک زخمی استفاده کردند که باعث تحریک رشد سلول های میوکارد می شود. اگرچه درمان نارسایی قلبی تنها بر روی خوک ها با موفقیت آزمایش شده است، این گروه امیدوار است در چند سال آینده آزمایش های بالینی انسانی را آغاز کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا