علمی و پزشکی

۲۵۰ هزار دوز واکسن کرونای چینی امروز وارد کشور می‌شود/ گروه‌های جدیدی که تا پایان سال واکسینه می‌شوند

به گزارش شفاف ، علیرضا ریسی ، سخنگوی ستاد ملی ضد تاج کرونا ، جدا از جلسه با ستاد ملی ضد کرونا کرونا گفت: تاریخ واکسن ویروس کرونا کرونای 4.2 میلیون دوزی از Cox Basket امروز یا فردا اعلام می شود .

شروع واکسیناسیون تاج در گروه های جدید

سخنگوی ستاد ملی کرونا درباره برنامه واکسیناسیون علیه Kovid19 گفت: “پنجشنبه گذشته ، با حضور وزیر بهداشت در آسایشگاه کهیرجک ، واکسیناسیون گروه جدید را آغاز کردیم.” در این دوره جدید ، افرادی که در خانه های سالمندان زندگی می کنند و افراد دارای معلولیت جسمی و ذهنی ، بیش از 50٪ از قربانیان جنگ شیمیایی ، و به ویژه در حمام تنفسی و صومعه ، در مراکز مراقبت در سراسر کشور واکسینه می شوند.

ریز افزود: علاوه بر این ، بخشهای تخصصی ICU و بخشهای ویژه کرونا ، بخشهای بیمارستانی تحت آزمایش ، آزمایشگاههای مدیریت استیضاح ، مراکز منتخب و بخشهای بهداشتی بیماران سرپایی و واکسنهای اورژانس بیمارستانها و غیره. ما هستیم. امیدواریم قبل از پایان سال واکسیناسیون گروه های پرخطر که 1.3 میلیون نفر را شامل می شود و مرحله اول واکسیناسیون تا آوریل آغاز شود. مابقی واکسیناسیون طبق سوابق واکسیناسیون ملی انجام می شود.

وضعیت تاج در اروپا و ایالات متحده

سخنگوی ستاد مرکزی عروق بیماری کرونا با اشاره به جلسه ستاد تاجگذاری ملی به ریاست رئیس جمهور و سایر اعضا گفت: بیماری عروق بیماری کرونا قلب مطلوب نیست و تاکنون بیش از 114 میلیون نفر در جهان از بیماری عروق بیماری کرونا قلب رنج می برند. در همین حال ، ایالات متحده بالاترین سهم مرگ و میر را دارد ، فقط با بیش از 520،000 فوت کرونا فقط در ایالات متحده. انگلستان همچنین دارای بالاترین میزان مرگ و میر است و اولین مرگ و میر تاج در اروپا است.

وی اظهار داشت: بر این اساس محدودیت های شدیدی برای کشورهایی مانند ایتالیا ، فرانسه ، آلمان و انگلیس اعمال شده است. ویروس جهش یافته که از انگلیس منشأ گرفته در سراسر اروپا گسترش یافته و می توان گفت جایگزین ویروس کرونا انگلیس در انگلیس می شود. لازم به ذکر است که سیستم مراقبت های بهداشتی انگلیس و سیستم مراقبت های بهداشتی آلمان بسیار قوی هستند ، اما آنها در برابر ویروس به زانو در آمدند.

روند صعودی کرونا در خوزستان و چهارمحال و بختیاری

سخنگوی ستاد ملی عروق بیماری کرونا در مورد وضعیت بیماری عروق بیماری کرونا قلب در کشور گفت: در سطح ملی روند بیماری تقریباً ثابت است اما استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری از شایع ترین شهرها هستند ؛ اهواز ، آبادان و خوزوزان ، در برخی از شهرهای دیگر ، بسیار دگرگون شده اند. تعداد زیادی از افراد به بیماری عروق بیماری کرونا آلوده شده و میزان بستری در بیمارستان بالا است.

وی اظهار داشت: اقدامات خوبی در خوزستان آغاز شده و سطح آموزش در دزفول و شادگان مانند گذشته بهبود یافته است و به نظر می رسد كه گرایش فزاینده بیمار تا حدودی كاهش یافته باشد. اقدامات بهتری در تشخیص انجام شده است و در این زمینه فقط 12000 خوزستان گرفته شده است. ” در کشور ، روزانه بیش از 100000 آزمایش انجام می شود ، که به تشخیص زودرس بیماران و اطراف آنها کمک می کند.

11 شهر هنوز در ایالت سرخ کرونا قرار دارند

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: در حال حاضر در خوزستان ، 11 شهر سرخ – اهواز ، آبادان ، بندر ماهاشهر ، خرمشهر ، دزفول ، داش آزادگان ، رامهرمز ، شادگان ، سوشتر ، کارونتی و سوغات امیدواریم که بتوانیم اوضاع را تشدید کنیم. “بیایید از این شهرهای قرمز بیرون برویم.

وی گفت: “در سراسر کشور اکنون 32 شهر به رنگ نارنجی ، 251 شهر زرد و 154 شهر آبی وجود دارد.”

برای داشتن یک نائوروز آرام نگاهی به چند هفته باقی مانده بیندازید

معاون وزیر بهداشت در مورد دستورالعمل های بهداشتی در کشور گفت: ما باید دستورالعمل ها را از نزدیک رعایت کنیم و این میزان را افزایش دهیم. هنگامی که Nauruz چند هفته تعطیل دارد ، باید روزهای Nauruz را با دقت و دقت کنترل کنیم.

وی ادامه داد: “ویروس کرونا” شرایط را غیر قابل تحمل می کند و به محض عدم رعایت دستورالعمل ها ، جزر و مد می تواند به شهرها ، مناطق و کشورها سرایت کند. از طرف دیگر ویروس جهش یافته انگلیس بسیار مسری است.

تشدید کنترل مرزهای غربی کشور با کمک هلال احمر

ریز در مورد کنترل مرزها در کشور گفت: در رابطه با کنترل مرزها ، ستاد بحث و توافق کرد که نیروهای جمعیت هلال احمر برای کنترل مرزها به کمک نیروهای بهداشتی بیایند. در حال حاضر ، مرزهای غربی کشور بسته است و مرزها به شدت تنظیم می شوند. امیدواریم بتوانیم مرزهای هوا ، زمین و آب را با دقت کنترل کنیم. حتی اگر ویروس جهش یافته در سراسر کشور گسترش یابد ، در هر صورت ، ما باید از شیوع بیشتر آن جلوگیری کنیم و راه حل شناسایی سریع بیماران و محیط اطراف آنها است.

وی خطاب به مردم گفت: ضمن تشکر و قدردانی از همه همراهانی که در زمینه بهداشت و درمان خوب عمل می کنند ، امیدوارم که دست در دست هم دهیم و طی چند هفته آینده از جلوگیری از شیوع بیماری در کشور کمک کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا