علمی و پزشکی

مصونیت طولانی در برابر کرونا با واکسن یا ابتلا به عفونت؟

مخبران / زاوی خراسان در حالی که بسیاری از دولتها در سراسر جهان سعی در واکسیناسیون افراد زیادی برای محافظت در برابر بیماری Covid-19 دارند ، بسیاری از طرفداران ضد واکسن در تلاشند تا از واکسیناسیون و استفاده از واکسیناسیون طولانی مدت جلوگیری کنند. اگرچه میزان عفونت در بسیاری از کشورهایی که برنامه های واکسیناسیون را اجرا می کنند کم است ، اما واکسن ها می گویند مصونیت واکسن ناپایدار است.

مصونیت طبیعی در برابر عفونت همیشه بیشتر از مصونیت واکسن است و فقط تعداد کمی از واکسن ها این ایمنی را برای 10 تا 15 سال دارند ، اما آنتی بادی های طبیعی یک عمر (یا نزدیک به آن) دوام دارند و هیچ بیماری زایی با مصونیت مصنوعی بهتر از مصونیت طبیعی نیست .

کارشناسان آمریکایی می گویند تعداد فزاینده ای از برنامه های اطلاعاتی نادرست آنلاین وجود دارد که اعتماد عمومی به واکسن ها را تضعیف می کند و مقامات مسئولیت سنگینی در برخورد با سو susp ظن واکسن دارند.

به گزارش یو اس ای تودی ، محققان گفتند هم ایمنی در برابر بیماری و هم واکسیناسیون علیه ویروس کرونا امکان پذیر است.

با این حال ، از آنجا که ظهور ویروس به زمان محدودی نیاز دارد ، دانشمندان هنوز مشخص نکرده اند که آیا ایمنی ناشی از واکسن بیش از مصونیت طبیعی دوام خواهد آورد یا خیر.

بیمارستان کودکان فیلادلفیا در وب سایت خود آورده است: “درست است که عفونت های طبیعی همیشه ایمنی بهتری نسبت به واکسن ها ایجاد می کنند ، اما مصونیت در برابر واکسن ها معمولاً فقط پس از چند بار ایجاد می شود ، زیرا ایمن سازی بیماری ها اغلب به دنبال عفونت طبیعی است. با این حال ، تفاوت بین واکسیناسیون و عفونت طبیعی در دراز مدت و هزینه ایمن سازی به دلیل مرگ عفونت است.

مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه راکفلر در نیویورک و دانشگاه پزشکی ویل کرنل انجام شد ، نشان داد که ایمنی در افراد مبتلا به کوید -19 به مدت شش ماه تا یک سال طول می کشد و حتی در صورت واکسیناسیون از آن محافظت بیشتری می شود. یافته های منتشر شده در ژورنال Nature ، شواهدی را اثبات می کند که احتمال ایمنی طولانی مدت SARS-Cow-2 وجود دارد.

سابرا کلاین ، متخصص ویروس در دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز ، با استناد به مطالعات گفت: “افراد آلوده می توانند از واکسیناسیون بهره قابل توجهی ببرند.” در مورد ایمنی واکسن و مصونیت طبیعی ، کلاین تأکید کرد که واکسن ها از نظر ایمنی از راه هایی آزمایش می شوند که هرگز با عفونت ویروسی طبیعی انجام نمی دادیم.

کلاین گفت: “شما نمی دانید که آلوده شدن به چه صورت است و خطر عدم واکسن زدن را دارید.” ممکن است به شدت بیمار باشید یا نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشید.

وی گفت: به عنوان مثال ، یک دختر نوجوان مبتلا به کوید در ابتدا علائم زیادی نداشت ، اما پس از مدتی مدت طولانی به تمام علائم کوید مبتلا شد و یک سال بعد ، او در تلاش بود تا زندگی نوجوانی را تجربه کند.

USA Today نوشت: “براساس نتایج تحقیقات ما ، این ادعا که ایمنی در برابر عفونت همیشه قوی تر از مصونیت واکسن است ، تا حدی نادرست است.” ایمنی طبیعی ممکن است بیش از مصون سازی واکسن دوام داشته باشد ، اما متخصصان معتقدند که ایمنی به عامل بیماری زا بستگی دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا