اقتصادیمطالب برتر

انواع سیستم های تهویه مطبوع برند معتبر رزنبرگ در فناوری مانا نوین ویرا ( AVET )

تمامی سیستم های تهویه مطبوع با هدف ایجاد هوای پاک، سالم، مطلوب و لذت بخش برای استفاده در انواع مکان های خانگی و صنعتی ساخته شده اند. امروزه در بازار ایران شاهد فروش انواع سیستم های تهویه مطبوع در مدل ها برند های متنوع داخلی و خارجی هستیم.

که انتخاب هر یک از آن ها لازم است متناسب با عملکرد ساختمان، میزان سرمایش مورد نیاز، معماری ساختمان و … انجام گردد. توجه نمودن به انتخاب درست این سیستم ها متناسب با فضای در موجود، سبب جلوگیری از هدر رفتن انرژی شده و بعلاوه به طور قطع صرفه ی اقتصادی نیز برای خریدار دارا خواهد بود. به همین دلیل در این مقاله می خواهیم شما را با چند نمونه از دستگاه های تهویه مطبوع آشنا کنیم.

شرکت های بسیار متنوعی داکت اسپلیت را در ظرفیت های گوناگون طراحی و تولید می کنند. همانطور که می دانید این سیستم تهویه دارای دو بخش مجزا یونیت داخلی و خارجی است. محل نصب و قرار گیری یونیت داخلی در سقف های کاذب و در بین طبقات است، که به وسیله دریچه های خود هوای به وجود آمده را به داخل محیط مورد نظر منتقل می کند. از طرف دیگر یونیت خارجی در محیط باز همچون پشت بام، حیاط و یا بالکن نصب می شود.

این دو واحد از طریق لوله های مسی به یکدیگر اتصال می یابند. یکی از ویژگی های متمایز کننده این دستگاه، عملکرد دوکاره سرمایش و گرمایش آن است، به گونه ای که این سیستم قادر است در فصل تابستان هوای مطبوع و خنک ایجاد کند و در فصل سرد زمستان با استفاده از عملکرد گرمایشی که دارد هوای محیط را گرم و مطلوب می نماید.

انواع سیستم های تهویه مطبوع | انواع سیستم های تهویه مطبوع pdf

وی آر اف

سیستم وی آر اف ( VRF )  به روز ترین و کارآمد ترین سیستم تهویه مطبوع است، این سیستم با نام دیگر اسپلیت مرکزی نیز شناخته می شود، زیرا همانند اسپلیت های کولر گازی دارای دو بخش مجزا داخلی و خارجی می باشد.این دو واحد به وسیله لوله مسی دارای مبرد به یکدیگر متصل می شود. سیستم VRF بیشتر در مراکز و مجتمع های تجاری دیده می شود. یونیت خارجی یا همان کندانسور دستگاه بایستی در فضای باز بیرونی مانند پشت بام و یا حیاط قرار می گیرد،همچنین در این سیستم متناسب با نوع دستگاه امکان تغذیه چند یونیت داخلی از یک یونیت خارجی وجود دارد که این ویژگی سبب متمایز شدن این دستگاه شده است و علاوه بر این باعث می شود دستگاه فضای کم تری را اشغال کند و به این طریق زیبایی ظاهری بیشتری برای ساختمان به ارمغان آورد.در سیستم وی آر اف از سیکل تبرید تراکمی بخار بهره برداری می شود. این دستگاه قادر به تامین هوای خنک و توانایی ایجاد هوای گرم به صورت همزمان است. سیستم وی آر اف نسبت به دیگر سیستم های تهویه از لحاظ مصرف انرژی به صرفه تر است.

شرکت فناوری مانا نوین ویرا (AVET) ارائه دهنده انواع محصولات تهویه از برند معتبر و شناخته شده رزنبرگ در ایران است. از این رو می توانید برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص خرید انواع بروزترین سیستم های تهویه و انواع فن ها و هواکش های برند رزنبرگ از طریق شماره تماس 26806734-021  با شرکت فناوری مانا نوین ویرا تماس حاصل فرمایید.

پرده هوا

پرده هوا یکی دیگر از ضروری ترین و مهمترین تجهیزات در صنعت سیستم تهویه مطبوع بشمار می آید. به طور کلی پرده هوا که به آن درب هوا نیز گفته می شود، یک جریان دمنده است که با استفاده از آن می توان دو فضا را از یکدیگر جدا نمود. جداسازی هوای دو فضا از یکدیگر می توان بر اثر اهداف گوناگونی صورت گیرد؛به عنوان مثال می توان از پرده هوا با هدف ایجاد یک عایق حرارتی یا لایه ی محافظ هوایی استفاده نمود. این دستگاه معمولا به منظور جلوگیری از ورود آلاینده ها، گرد و غبار، حشرات در مراکز خرید، مجتمع های تجاری بالای درب وردی قرار می گیرد. پرده هوا در اندازه های گوناگون و مناسب برای ارتفاع های حدود 2 تا 4 متری قابل اجرا می باشد. از این سیستم به طور معمول در کارخانجات مواد غذایی، خودروسازی، فروشگاه های زنجیره ای، بیمارستان ها و … استفاده می شود.

انواع سیستم های تهویه مطبوع | انواع سیستم های تهویه مطبوع pdf

فیلتر اکولوژی

فیلتر اکولوژی دستگاهی است که با بهره گیری از یک میدان الکتریکی قوی قادر است ذرات گرد و غبار و دود را از هوا جدا کند. اين دستگاه در طول دو مرحله و با استفاده از دو الکترود اقدام به جدا سازي ذرات آلوده و گرد و غبار از هوا می کند. به این صورت که در مرحله اول ذرات معلق موجود در هوا با عبور از یکی از الکترود ها که به وسیله بار منفی شارژ شده است باردار مي شوند و اینگونه به بار اشباع خود خواهند رسید. و سپس در مرحله بعدی اين ذرات كه از طریق يك ميدان الكتريكي قوي از جريان هوا جدا سازی می شود و به وسیله يك الكترود كه دارای بار مثبت است جذب می گردند. و در انتها بر روي يك صفحه که به نام صفحه جمع آوری شناخته می شود ته نشین می گردند. علاوه بر این لازم است بدانید این فیلتر توانایی جدا سازي ذرات كمتر از يك ميكرون كه در فيلترهاي ديگر بازده جدا سازي برای آن ها پایین است را دارا می باشد.

انواع سیستم های تهویه مطبوع | انواع سیستم های تهویه مطبوع pdf

دکمه بازگشت به بالا