اقتصادیمطالب برتر

با انواع مدل فیلتر تصفیه استخر و جکوزی‌ آشنا شوید

استخرها و جکوزی‌ها از پرطرفدرارترین سرگرمی‌های سالم محسوب می‌شوند که بهداشت محیطی آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. با توجه به این که ممکن است روزانه تعداد زیادی از افراد در آب‌‌های استخر و جکوزی شنا و فعالیت کنند، لازم است که این آب‌ها به صورت مرتب مورد فیلتراسیون و پاک‌سازی قرار بگیرند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند فیلتراسیون همان ضد عفونی کردن است. در صورتی که چنین نیست، به هر حال فیلتراسیون از مهم‌ترین فرآیندهای پاک‌سازی استخر و جکوزی است. حتما تا کنون راجع به فیلتر تصفیه استخر و جکوزی چیزهایی شنیده‌اید. فیلتر تصفیه استخر و جکوزی انواع مختلفی دارد که شناخت آن‌ها شما را به درک صحیحی از عملکرد این دستگاه‌های تصفیه و در نهایت انتخاب درست در خرید آن‌ها می‌رساند. به هر حال طبیعی است که عملکرد انواع فیلتر تصفیه  یکسان نباشد. در ادامه انواع این دستگاه را معرفی می‌کنیم.

  • فیلتر تصفیه شنی

این نوع فیلتر تصفیه به عنوان قوی‌ترین دستگاه تصفیه آب شناخته می‌شود و برای استخرهای بزرگ با حجم زیاد آب استفاده می‌گردد. فیلتر تصفیه شنی سنگین‌ترین فیلتر تصفیه آب می‌باشد چون حدود شصت درصد حجم دستگاه را شن یا سیلیس تشکیل می‌دهد. مخازن فیلتر تصفیه استخر و جکوزی شنی از جنس فلز، فایبرگلاس و مواد کامپوزیتی می‌باشد. با توجه به این که فلز مقاومت بیشتری در برابر فشار دارد، بیشتر در استخرهای بزرگ‌تر که حجم بیشتری شن نیاز دارند، به کار گرفته می‌شود. این فیلتر شنی استخر در دو نوع باز و بسته وجود دارد. شن به کار رفته در این فیلتر در دو نوع مختلف استفاده می‌شود. نوع اول شنی که است که فرآوری شده و از نوعی پلیمر مخصوص با فناوری نانو تولید شده است و نوع دوم نیز شن معمولی است که سه تیپ دانه ریز، دانه متوسط و دانه درشت دارد.

سیسلیس نیز یکی از معمول‌ترین ذراتی است که در فیلتر تصفیه استخر و جکوزی شنی به کار گرفته می‌شود. عملکرد فیلتر شنی استخر در هر نوع از شنی که باشد، بسیار ساده و راحت است. آب با عبور از فیلتر شنی استخر، ذرات معلق و آلودگی‌های خود را به ذرات شن سپرده و آب پاک از سمت دیگر فیلتر تصفیه خارج می‌گردد.

  • فیلتر دیاتومه

نوع دیگری از فیلتر تصفیه  جکوزی و استخر،فیلتر تصفیه دیاتومه نامیده می‌شود. این فیلتر از خاک مخصوصی به نام دیاتومه تشکیل شده است. این خاک حاصل باقی مانده‌های گیاهان دریایی میکروسکوپی با پوسته سیلیسی است. از این جهت یک صافی خنثی از لحاظ شیمیایی محسوب می‌شود. این خاک می‌تواند ذرات فسیلی را از اندازه ۱۰ تا ۱۵ میکرون از آب جدا کرده و سبب تصفیه آب گردد. فیلتر دیاتومه برای استخرهای کم حجم و معمولی مناسب است. میزان خاک به کار رفته در فیلتر نیز با توجه به ظرفیت آن متغیر است.

  • فیلتر کارتریجی

این فیلترها ذرات با اندازه ۲ تا ۷ میکرون را جداسازی می‌کنند. کارکرد بسیار ساده این فیلتر‌ها و همچنین وزن کم و حجم کوچک این فیلترها، آن‌ها را به عنوان فیلتر تصفیه استخر و جکوزی خانگی ایده آل ساخته است. شما می‌توانید این فیلتر تصفیه جکوزی و استخر را به راحتی باز کرده و تمیز کنید.

نکته: در بین سه مدل فیلتری که معرفی کردیم فیلتر شنی تصفیه استخر کاربرد و مزایای بیشتری دارد. اما در نهایت آنچه تعیین می‌کند هنگام خرید کدام نوع فیلتر را انتخاب کنید، نوع کاربری، حجم و میزان آب استخر، سلیقه شخصی شما و هزینه‌ای که می‌توانید برای خرید پرداخت کنید و بسیاری از فاکتورهای دیگر می‌باشد.

بهترین فیلتر تصفیه استخر و جکوزی را از کجا تهیه کنیم؟

با توجه به این که تصفیه آب استخر و جکوزی اهمیت بسیار زیادی دارد، تهیه فیلتری که بتواند بهترین عملکرد را ارائه دهد بسیار حائز اهمیت است. اگر در زمینه خرید فیلترهای تصفیه تخصصی ندارید، بهترین راهکار خرید از سایتی است که کارشناسان آن می‌توانند خدمات مشاوره باکیفیتی در این خصوص ارائه دهند. فروشگاه اینترنتی گرمگاه بهترین فیلترهای تصفیه را از برندهای معتبر با ضمانت اصالت کالا و کیفیت آن و همچنین با قیمت مناسب عرضه می‌کند.  گرمگاه با ارائه گارانتی اصلی خدمات پس از فروش خود را تضمین می‌کند. مشاورین کارشناس گرمگاه با ارائه مشاوره تخصصی به شما کمک می‌کنند تا متناسب با نوع کاربری و هزینه‌ای که در اختیار دارید بهترین فیلتر تصفیه استخر و جکوزی را تهیه کنید. لینک زیر آدرس اینترنتی فروشگاه گرمگاه است.

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا