اقتصادی

تکمیل آزادراه اراک-خرم آباد در سال 1400

مخبران / مرکز استاندار مرکزی گفت: بخشی از آزادراه تهران-جنوب ، معروف به آزادراه اراک-خرم آباد در استان مرکزی در سال 1400 افتتاح می شود.

سید علی الهدیه ، روز یکشنبه ، 27 اکتبر ، در جلسه بررسی پروژه آزادراه اراک-خرم آباد گفت: مدت هاست که عبور این آزادراه از تأسیسات و پالایشگاه های پتروشیمی شاهجند نگرانی هایی را برای ایمنی مسیر ایجاد کرده است.

وی گفت: طی 6 ماه گذشته کار به کندی پیش رفته است ، بنابراین جلسه ای جامع با حضور همه دستگاه ها و نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و سازمان پدافند غیرعامل کشور ، مجری ، پیمانکار ، مشاور و … برگزار شد.

استاندار مرکزی با مشاهده اینکه مواد ارائه شده در این جلسه از کیفیت مطلوبی برخوردار است ، گفت: “سرانجام تصمیم بر این شد که از این کیلومتر آزادراه بین پتروشیمی و پالایشگاه ها عبور کنیم ، کلیه شرایط ایمنی راه را رعایت و کلیه تجهیزات را تأیید کنیم.” .

احمداد ادامه داد: همچنین ، ظرف یک ماه آینده ، مشاور باید تمام مواد لازم را از جمله ساخت پل راه آهن که امکانات و دیوار ایمن و ایستگاه سمنگان را به پتروشیمی و پالایشگاه متصل می کند ، مطالعه و بررسی کند.

وی گفت: تصویب نهایی در ماه آینده داده می شود تا پروژه در اسرع وقت اجرا شود و حدود 55 کیلومتر از این قطعه را در سال 1400 در استان مورکازی آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا