استان ها

ثبت‌نام بیش از ۲۴ هزار نفر در سامانه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان

مخبران/لرستان معاون مشارکت‌های دفتر امور اجتماعی استانداری لرستان از ثبت‌نام بیش از ۲۴ هزار نفر در سامانه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد.

فرهاد طهماسبی پنجم بهمن ماه در جلشه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، مسائل اجتماعی و فرهنگی را زیربنای مسائل عمرانی برشمرد و با بیان اینکه چنانچه این مسائل انباشت شوند کارهای عمرانی نیز پیش نمی‌رود، اظهار کرد: براین اساس طرح‌های عمرانی باید پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشند.

وی در خصوص محلات کمتر برخوردار گفت: توانمندسازی اجتماع محور محلات کمتر برخوردار موضوعی است تحت عنوان ۲۰۲۰ محله که از طریق وزارت کشور در حال انجام است.

معاون مشارکت‌های دفتر امور اجتماعی استانداری لرستان اضافه کرد: مسائل و مشکلات محلات کمتربرخوردار استان توسط رابطین محلات به کارگروه معرفی خواهند شد و نظام مسائل این محلات استخراج شده تا در راستای حل مشکلات آنان استفاده شوند.

طهماسبی گفت: رفع فقر مطلق یکی از سیاست‌های ابلاغی وزارت کشور بوده که براساس دستورالعملی که دریافت شده افرادی که زیر ۵۰۰ هزار تومان در ماه عایدی دارند و هیچگونه درآمدی به استثنای یارانه‌ای که دریافت می‌کنند جزو مجموعه رفع فقر مطلق قرار می‌گیرند که در حال شناسایی و ورود به سیستم سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.

این مسئول ادامه داد: با مساعدت مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و فرمانداران کمیته رفع فقر مطلق در استان تشکیل شده و تاکنون  بیش از ۲۴ هزار نفر که دچار فقر مطلق هستند ثبت‌نام کردند.

وی افزود: در راستای ممنوعیت تبلیغ کالای آسیب‌رسان تصمیاتی اتخاذ شده است.

معاون مشارکت‌های دفتر امور اجتماعی استانداری لرستان بیان کرد: در بحث سلامت نیز به مساله کشتارگاه‌های استان ورود پیدا کردیم و دو کشتارگاه خرم‌آباد و بروجرد که با مشکل پیش‌سرد مواجه بودند این مشکل حل شده اما رد شهرستان دورود مشکل همچنان پابرجاست که امیدواریم مساله کشتارگاه این شهرستان نیز به زودی برطرف شود.

طهماسبی از تشکیل کمیته مقابله با مصرف مشروبات الکلی در استان خبر داد و گفت: به منظور تامین سلامت جامعه این کمیته تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا