عمومیمطالب برتر

جاهای دیدنی اربکله

سرسبزی شهرهای شمال دیگر نیازی به تعریف ندارد و همه ما ازش باخبریم. رامسر شهر معروفی در مازندران است و  روستای اربکله رامسر هم یکی دیگر از دیدنی‌های این شهر است که در ارتفاعات خوش آب‌وهوا است.

راستی فراموش نکنید اگر دنبال یک ویلای خوب برای اقامت در رامسر می‌گردید می‌توانید با در وقت و هزینه حسابی صرفه‌جویی کنید. راستی چه شده که اجاره کلبه اربکله رامسر تا این حد محبوبیت پیدا کرده است؟ با ما همراه شوید تا به جواب این سوالتان برسید:

روستای اربکله رامسر کجاست؟

روستای اربکله در ۵ کیلومتری قرار دارد. وقتی به رامسر رسیدید به سمت محله‌ی سادات حرکت کنید و بعد از آن، کمربندهای خود را محکم ببندید که باید از مسیری کوهستانی عبور کنید تا به این روستا برسید.

این مسیر کمی ناهموار و پر پیچ‌وخم است و باید با دقت رانندگی کنید و احتیاط‌های لازم را انجام دهید. مسیر جاده آسفالت است اما چاله‌های زیادی دارد. البته آن‌قدر فضای اطراف و منظره‌ی این راه زیباست که شما احساس خطر نخواهید کرد و از مسیر لذت خواهید برد. همچنین ممکن است حیواناتی را در این جاده ببینید که شامل دام و طیور روستاییان یا حتی حیوانات وحشی باشند.

روستای اربکله رامسر در ارتفاعات و منطقه‌ای کوهستانی و در واقع در دامنه‌ی کوه قرار دارد. می‌توانید تا قسمتی از مسیر از نقشه‌ها و مسیریابی‌های آنلاین استفاده کنید اما از یک جایی به بعد دیگر آنتن و اینترنتی نخواهید داشت پس بهتر است نقشه‌هایی همراه خود داشته باشید یا از محلی‌های آنجا، اطلاعات دقیق مسیر را پرس‌وجو کنید.

بهترین فصل سفر به روستای اربکله رامسر

بهار و تابستان این روستا را اصلا از دست ندهید. البته سعی کنید در اوایل فروردین تا اوایل مرداد به این روستا سفر کنید تا آب‌وهوایی مناسب را تجربه کنید و از رطوبت بیش از حد هوا در تابستان اذیت نشوید.فصل بهار، این منطقه را کاملا به رنگ سبز در می‌آورد و چشمه‌ها و رودهایش را پر آب می‌کند و عطر خوش ِگل‌های رنگارنگ و شکوفه‌های درختان را در هوا منتشر می‌کند و هوش از سرتان می‌برد.

می‌توانید در فصل رنگارنگ پاییز هم به این منطقه سفر کنید اما دقت کنید که دمای هوا کاهش می‌یابد و ممکن است بارندگی جاده‌هایش را لغزنده و خطرناک کند. فصل زمستان به‌هیچ‌وجه مناسب سفر به این منطقه کوهستانی نیست و امکان بسته شدن راه‌ها و بارش شدید برف را دارد.

 

امکانات رفاهی روستای اربکله

روستای اربکله رامسر امکانات رفاهی خوبی دارد. دارای آب و برق و گاز است و حتی برای آنتن‌دهی گوشی‌های همراه هم اقداماتی در این روستا انجام شده. خانه‌های آن هم سنتی و هم مدرن ساخته شده‌اند و تمام امکانات را دارند و طبق سلیقه‌ی خودتان می‌توانید انتخاب آزادی داشته باشید.

تازه وجود سفره‌خانه‌های سنتی، رستوران‌هایی با انواع غذاهای ایرانی و محلی و کباب‌های لذیذ و سوپرمارکت‌های مناسب در این روستا باعث می‌شود برای مایحتاج خود نخواهید از روستا خارج شوید. البته روستای اربکله رامسر از مرکز شهر رامسر فاصله‌ی بسیار کمی دارد اما وجود امکانات رفاهی کاملش کار شما را راحت‌تر کرده است.

معرفی روستای اربکله رامسر

ارتفاع روستای اربکله از سطح دریا ۵۰۰ متر است و در شرایط جوی خیلی مناسبی قرار دارد و منظره‌ای از بهشت را تداعی می‌کند. هوای خوب این منطقه را تا اعماق ریه‌هایتان نفس بکشید و از شادابی و طراوت درختان و گل‌ها و چشم‌انداز بی‌نظیر روستای رامسر نهایت لذت را ببرید.

خیلی‌ها درباره‌ی نام روستای اربکله سوال می‌پرسند. در گذشته نام این روستا اربا کله بوده است. کلمه‌ی اربا به معنای خرمالو است و معنی کلمه کله، کوه می‌باشد. در واقع ریشه‌ی این نام از درخت‌های خرمالوی زیادی که در منطقه اربکله رشد می‌کردند و به دلیل خواص زیادش به اهالی روستا سلامتی را هدیه می‌داده، گرفته شده است.

اگر پیرمرد یا پیرزن‌های روستای اربکله را دیدید حتما از آنها درباره‌ی گذشته و داستان‌های جالب اربا کله بپرسید چون که تنها قدیمی‌ها هنوز به این مکان اربا کله می‌گویند و بقیه با تغییر نام روستا به اربکله مشکلی ندارند!

روستای اربکله ویلاهای زیادی برای توریست‌هایش دارد که معماری همین ویلاها خودش یکی از زیبایی‌های آن است. البته ساخت این ویلاها چندان به نفع طبیعت بکر روستای اربکله نبوده است. تعداد زیادی از زمین‌های حاصلخیز کشاورزی و باغ‌ها در اثر ساخت‌وساز در این روستا از بین رفته‌اند و همچنین اضافه‌شدن جمعیت روستا و رعایت‌نکردن برخی موارد، به‌خصوص روشن‌کردن آتش و رهاکردن زباله در طبیعت آسیب‌های زیادی به روستای اربکله رامسر زده است و این وحشتناک‌ترین کاری است که انسان با بهشتی چون این روستا می‌کند.

روستای اربکله زیر نظر دهستان چهل شهید است و از توابع رامسر به حساب می‌آید و به صورت رسمی جزو بافت شهری و روستایی این شهر ثبت شده است. جمعیت محلی این روستا بدون درنظرگرفتن جمعیت مسافران موقت، ۴۰۰ نفر است.

تفریحات و جاذبه‌های روستای اربکله رامسر

وقتی در روستای اربکله هستید تصور می‌کنید که در بام شهر رامسر هستید. منظره این منطقه روبه‌دریا است و شما کاملا به آن اشراف دارید. بهترین مکان برای عکاسی و کمپ زدن و حتی پیاده‌روی و گردش در جنگل‌های اطراف روستا می‌باشد. همچنین از این روستا به‌راحتی می‌توانید به کنار دریا برسید و از پذیرایی دریای خزر هم لذت ببرید.

علاوه بر طبیعت بکر و زیبایش، امکانات تفریحی مثل تله‌کابین هم در نزدیکی این روستا است. شما می‌توانید با طی‌کردن حدود ۱۰ کیلومتر به این تله‌کابین برسید و لحظات خوش و هیجان‌انگیزی را تجربه کنید و یک روز خاطره‌انگیز را به دفتر زندگی خود اضافه کنید و کلی عکس یادگاری از خود و منظره‌های روستای اربکله رامسر بگیرید.

رفتن به کنار رودخانه‌ها و چشمه‌هایی که از دل زمین می‌جوشند، از تفریحات دیگر مناسب روستای اربکله است. دریاچه سد میجران هم از مکان‌های تفریحی و دیدنی پایین این روستا است که می‌توانید به آن هم سری بزنید.

آسمان روستای اربکله در شب ستاره‌باران می‌شود و شما را وسوسه می‌کند حداقل یک شب را زیر سقف مهتابی آسمان در این روستا بگذرانید و به تماشای چشمک و دلبری ستاره‌ها بنشینید و به دردودل ماه و جغد شب را گوش دهید.

اقامت در روستای اربکله رامسر

همان‌طور که گفتیم در روستای اربکله رامسر خانه‌های قدیمی که برای خود محلی‌هاست قابل اجاره است و می‌توانید در آن ساکن شوید. هتل و ویلاهای مدرن با امکانات بالا نیز در این منطقه ساخته شده است که می‌توانید به‌صورت حضوری یا آنلاین رزرو و اقامت کنید. البته اگر دوست دارید در خود طبیعت و فضای آزاد چادر بزنید و شب را در اطراف روستا سپری کنید این امکان برای شما فراهم است اما ممکن است به‌خاطر سرمای هوا در شب یا نگرانی بابت حیوانات، برایتان اذیت‌کننده شود.

دکمه بازگشت به بالا