حوادث

دستورالعمل سازوکار استان‌های معین تهران در حوادث بزرگ به روز شد

رئیس اداره برنامه ریزی پاسخ و تمرین سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از به روزرسانی ساز و کار استان‌های معین تهران در حوادث بزرگ خبر داد.

 به گزارش مخبران، عزیزاله سلیمی طاری با اشاره به برگزاری نشست نهایی‌سازی دستورالعمل تعیین وظایف استان‌های معین، پیشتاز و مسئول در کلانشهر تهران گفت: این نشست با حضور جمعی از مدیران مناطق واقع شده در پهنه‌های پنج‌گانه شهر تهران و همچنین نمایندگانی از  سازمان‌های تخصصی و معاونت‌های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد. در این نشست آخرین نسخه به روزشده دستورالعمل نقش و وظایف استان‌های معین بررسی و پیشنهادات مورد نظر برای این دستورالعمل طرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی ادامه داد:‌ در این جلسه، ضمن تاکید بر تلاش به‌منظور رفع چالش‌های اصلی و شفاف‌سازی نقاط مبهم دستورالعمل در نسخه ویرایش‌شده فعلی بر ضرورت تدوین دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های مکمل تاکید شد.

رئیس اداره برنامه ریزی پاسخ و تمرین سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه پس از واگذاری مسئولیت بازنگری دستورالعمل استان‌های معین به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، دبیرخانه بازنگری آن با محوریت معاونت آمادگی و عملیات سازمان تشکیل شد، گفت:  تاکنون بالغ بر ۱۰ جلسه و نشست تخصصی در رده‌های مختلف کارشناسی و مدیریتی با همکاری و مشارکت سازمان مدیریت بحران کشور و اداره کل بحران استانداری تهران تشکیل شده است و نهایی سازی این دستورالعمل در مراحل پایانی تصویب و ابلاغ قرار دارد.

به گفته طاری در زمان وقوع حوادث بزرگ که ظرفیت‌های محلی پاسخگو نیست و نیاز به بکارگیری ظرفیت‌های ملی برای بازسازی و احیاء مجدد است، بهره گیری از ظرفیت‌های استان‌های معین، پیشتاز و مسئول از اهمیت بسزایی برخوردار است. از این‌رو در این دستورالعمل به نقش و وظایف دقیق، نحوه فراخوان، شیوه اعزام و استقرار و اقدامات این استان‌ها و ساز و کار نحوه هماهنگی آنها با مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران درجریان وقوع حوادث منطقه‌ای و ملی پرداخته شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا