علمی و پزشکی

دستور صریح رییس جمهور برای تامین واکسن برای گروه‌های هدف در ماه‌های پیش رو

به غیر از چهارمین جلسه اصلی قرارگاه ، وزیر کشور و فرمانده کل ستاد عملیاتی ستاد مبارزه با تاجگذاری ملی ، دکتر رحمانی فضلی به خبرنگاران گفت که طی دو هفته گذشته ، طبق پروتکل های بهداشتی ، جلسات اصلی اردوگاه نمی تواند برگزار شود. ما تعداد کمی از کمیته های مختلف داریم و عملکردها ، عملکرد و برنامه های کمیته ها را بررسی کرده ایم.

مخبران با اشاره به پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور مبنی بر اجرای برنامه جامع محدودیت ها از اول تا هجدهم دسامبر در جلسه امروز ، اظهار داشت: مجموعه اقدامات انجام شده در قالب یک طرح هوشمند تحریم ، بررسی و بررسی کلیه آژانس هایی که اقدامات خود را گزارش می دهند ، انجام شد به طور کلی ، همکاری در همه موارد عالی بود و همه دستگاه های عملیاتی در عمل با یکدیگر سازگار بودند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی تأکید کرد: هدف بسیار مشخص است و مسیر کار و برنامه ریزی مشخص است و افراد خوب ما در این مدت بسیار حمایت کننده بوده اند ، بنابراین براساس گزارش امروز ما از 164 شهر قرمز به 34 شهر و شرایط این 34 شهر به شهر سرخ رسیده ایم. فکر می کنیم کم کم به نارنجی و زرد تبدیل خواهد شد.

امروز ما مروری داریم بر عملکرد دستگاه های مختلف ، وی گفت: وزارت بهداشت مراحل انجام شده را مشخص کرد. بعد از ساعت 9 شب ، نیروهای پلیس گزارش خوبی در مورد ترافیک بین جاده ای و اقدامات انجام شده برای مدیریت بیش از 200000 نفر از مردم در داخل شهر ، از جمله جریمه حدود 500،000 وسیله نقلیه بین 9 صبح تا 4 صبح.

وی گفت: “ما واقعاً راضی نیستیم كه پرونده ای نیز مجازات شود. هنگامی كه همه مردم اطاعت می كنند اما برخی اطاعت نمی كنند ، ما مجبور به اجرای قانون هستیم.”

رحمانی فضلی همچنین در مورد پلمب برخی از واحدهای صنفی اظهار داشت: البته تعداد واحدهای پلمپ شده زیاد نیست اما این تعداد اندک برای ما راضی کننده نیست و امیدواریم همه مردم در همه فعالیت ها به این موارد رسیدگی کنند.

فرمانده پایگاه عملیاتی پیشگیری از فساد کرونا گفت: در زمینه کنترل ، پایش و ردیابی بیمار ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت راه و شهرسازی اقدامات خوبی انجام داده اند که همه آنها از طریق هوایی ، ریلی و زمینی کنترل می شود. ب

وی گفت: از این هفته به بعد در کلیه ادارات و دستگاه های غیر اجرایی از جمله قوه مجریه ، قضاییه و مقننه خدمات باید با ارائه کارت ملی ارائه شود و هر شخص باید کارت ملی خود را داشته باشد و کارت ملی پس از تنظیم اولیه برای افراد صادر می شود

رحمانی فضلی گفت: طرحی از سوی همه دستگاه های حاکم برای ارائه خدمات الکترونیکی از جمله عملکرد عالی وزارت راه و شهرسازی وجود داشت. البته دستگاه های دیگری نیز در این زمینه کار کرده اند.

وی گفت: در این جلسه مقرر شد جلسه ای با وزارت ارتباطات و دستگاههای ذیربط برگزار شود و همه دستگاهها باید گزارشی از عملکرد و برنامه ریزی خود در زمینه ارائه الکترونیکی خدمات خود به ما ارائه دهند.

وزیر کشور ادامه داد: در جلسه امروز حمایت ، نیروی انسانی ، دارایی و امکانات و تجهیزات وزارت بهداشت مورد بحث و بررسی قرار گرفت: سازمان بهداشت ، برنامه و بودجه و کمیته امور اداری و استخدامی گزارشی را برای تشکیل کارگروه جهت بررسی دقیق موضوع ارائه دادند. ما به نیروهای بهداشتی ، از جمله بخش اداری ، که مورد نیاز وزارت بهداشت است ، کمک می کنیم تا آنها بتوانند کار خود را به راحتی انجام دهند.

فرمانده ستاد ملی ضد کرونا با اشاره به اینکه در جلسه امروز موضوع ماسک و اکسیژن ساز مورد بررسی مجدد قرار گرفت ، اظهار داشت: گزارش در این زمینه ارائه شد که نشان می دهد در تولید انبوه ماسک و مولد اکسیژن وارد بهترین مرحله شده ایم. در کوتاه مدت ، می توانیم در نظر بگیریم که بحث اکسیژن و اکسیژن در بیمارستان ها کاملاً حل شده است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: کمک به افرادی که در خانواده ها یا مشاغل آسیب دیده اند قطعاً جبران کننده میزان خسارت نیست و دولت واقعاً نمی تواند این میزان خسارت را جبران کند و مردم فداکاری می کنند ، کار می کنند و سخت کار می کنند. انجام می دهند. اما دولت از نظر امکانات و منابع بیش از 120 هزار میلیارد تومان در قالب بودجه عمومی و صندوق توسعه و سایر کمک ها در قالب یک میلیون تومان یا امکانات خانوادگی و یک لک فراهم کرده است. تومن به هر یک از اعضای خانواده تعلق می گیرد. به همین منظور ، معاون رئیس جمهور وزارت کار و امور اقتصادی گزارشی ارائه داد که نشان می دهد روند کار خوب است و ما باید تلاش کنیم میزان کمک ها را افزایش دهیم.

وزیر کشور همچنین تأکید کرد: توفیقی که در کاهش تعداد بیماران و فوتی ها به دست آمده نسبی است و نتیجه همکاری و مساعدت مردم است و از همه مردم خوب و عزیز می خواهیم این کمک و همکاری را ادامه دهند تا بتوانیم همه کارها را انجام دهیم. تا سریعتر از شر این متجاوز خلاص شوید.

فرمانده مرکز عملیاتی کرونا در جلسه امروز موضوع واکسن را مطرح کرد و اظهار داشت: پس از پیگیری پایگاه مستقل و وزارت بهداشت ، ما روز گذشته در جلسه سران کشورها یک جمهوری داشتیم که آنها یک دستورالعمل مشخص صادر کردند تا بتوانیم واکسن را در ژانویه یا فوریه به گروه های هدف تحویل دهیم.

وی گفت: “گروه های هدف آسیب پذیرتر و در معرض خطر بیشتری هستند ، به عنوان مثال افراد بالای 65 سال یا کسانی که بیماری های زمینه ای دارند و واکسن را ترجیح می دهند.” با این وجود تولید واکسن داخلی در دستور کار قرار گرفته و پیشرفت زیادی داشته است و امیدواریم بتوانیم با این مجموعه خدمات و امکانات به خوبی عمل کنیم.

فرمانده پایگاه عملیاتی با بیان اینکه گزارش وضعیت حمل و نقل نیز در جلسه امروز ارائه شد ، گفت: روز گذشته گروه ویژه اقتصادی دولت و همچنین جلسه افسران کمیته با حضور رئیس جمهور محترم برگزار شد ؛ 5000 قطعه جداگانه اتوبوس تصویب شده است که امیدواریم بتوانیم تا پایان ماه مارس به آنها برسیم.

وی برای این منظور گفت: با تهیه این اتوبوس ها در مناطق منزوی ، در توسعه حمل و نقل عمومی شهری موقعیت بهتری خواهیم داشت تا بتوانیم از ازدحام جمعیت درون اتوبوس ها و متروها بکاهیم. البته در کوتاه مدت با کمک ارتش و سپاه 100 دستگاه اتوبوس موقتاً به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می شوند.

وی اظهار داشت: تلاش همه گروه ها اعم از ستاد ، كارگروه ها و كمیته ها یا دستگاه های اجرایی در راستای این است كه افراد بتوانند یك فعالیت ، تلاش و خدمت انجام دهند تا بتوانیم در كنترل این آفت موفق شویم. .

وزیر کشور در پاسخ به س reportersال خبرنگاران در مورد مقدمات انتخابات 1400 در کرونا گفت: ما باید انتخابات 1400 را به موقع برگزار کنیم زیرا در پایان دوره 4 ساله ریاست جمهوری برنامه زمانی نداریم اما نحوه اجرای آن توسط کارگروه های مختلف از جمله شورای نگهبان و وزارت کشور در حال بررسی است. از تجربیات کشورهای مختلف در این زمینه استفاده می کند.

وی اظهار داشت: یکی از موضوعات مطرح شده تاکنون افزایش تعداد شعب و زمان رأی گیری است. این به زمان رأی گیری بستگی دارد اما 20 روز فرصت انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد. ما تبلیغات داریم و روحیه ، اشتیاق و احساس مسئولیت در اجتماعات و افراد هنگام تبلیغات بسیار زیاد است ، بنابراین نگرانی ما این است که زمینه گسترش تاج در این 20 روز تبلیغات را فراهم کنیم. قطعاً تا زمان ورود به نظرسنجی ها روش هایی برای کاهش خطر بیماری بیماری کرونا قلب پیدا خواهیم کرد ، اما چگونه می توان آن کمپین 20 روزه را ایجاد کرد که هم اشتیاق و هم مشارکت عمومی داشته باشد. توجه

وزیر کشور ابراز امیدواری کرد که تا انتخابات 1400 ، میزان بیماری عروق بیماری کرونا قلب در کشور کاهش یابد و ما برای انجام انتخابات قانونی ، سالم ، مشارکت بالا و فعال راه های ایمنی را پیدا کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا