رکوردشکنی جدید قیمت فلزات صنعتی

رکوردشکنی | صنعت

قیمت نیکل و پالادیوم در معاملات روز دوشنبه به شدت افزایش یافت زیرا نگرانی ها مبنی بر اینکه عرضه روسیه ممکن است به دلیل تحریم های غرب با مشکل مواجه شود، افزایش یافت.

به گزارش مخبران، نیکل در یکی از شدیدترین نوسانات قیمتی که تاکنون در بازار فلزات لندن دیده شده است، تا 40 درصد افزایش یافته است. فلز مورد استفاده در باتری های فولاد ضد زنگ و لیتیوم یون از 10000 دلار به 40000 دلار در هر تن افزایش یافته است که بالاترین قیمت در 15 سال گذشته و بیشترین افزایش روزانه دلاری با 35 دلار است. قرارداد.

پالادیوم نیز در بحبوحه افزایش خطرات برای صادرات روسیه به شدت افزایش یافت. رکورد پالادیوم برای تحویل فوری به 3442 دلار و 47 سنت افزایش یافت و رکورد قبلی در ماه می را شکست. در ساعت 12:09 بعد از ظهر در لندن، فلز با 10.3 درصد افزایش به 3322.14 دلار معامله شد. قیمت پالادیوم مورد استفاده در صنعت خودروسازی از ابتدای سال تاکنون 76 درصد افزایش یافته است. تولید روسیه 40 درصد از تولید معدنی پالادیوم جهان را تشکیل می دهد و بسته شدن حریم هوایی اروپا برای هواپیماهای روسی، صادرات نیکل پالادیوم نوریلسک را برای MMC دشوار می کند.

نیکل هفته گذشته 19 درصد افزایش یافت، زیرا بانک‌ها روابط خود را با تامین‌کنندگان محموله روسی و مالکان کشتی‌ها از بنادر بزرگ کشور خارج کردند. اکنون که ایالات متحده در حال بررسی ممنوعیت واردات نفت روسیه است، بازرگانان در این فکر هستند که آیا مصرف کنندگان صنعتی خرید مواد خام دیگر را متوقف خواهند کرد، حتی اگر ممنوعیتی وجود نداشته باشد.

به گزارش بلومبرگ، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که ایالات متحده و متحدانش در پی حمله روسیه به اوکراین در حال بررسی تحریم های هماهنگ شده هستند. دولت بایدن می تواند به تنهایی عمل کند. این خبر قیمت نفت را افزایش داده است و قیمت انرژی بالاتر به معنای هزینه های بالاتر برای تولیدکنندگان از جمله کارخانه های ذوب است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا