علمی و پزشکیمطالب برتر

عملکرد گن لاغری

لاغری موقت شکم بند لاغری ممکن است به کاهش وزن شما کمک نکند، اما می تواند به شما کمک کند در لباس هایتان بهتر به نظر برسید. به عنوان مثال کمربندهای گنی می تواند به شما کمک کند تا ظاهری صاف تر و خوش فرم تر داشته باشید. بهبود اعتمادبه نفس با استفاده از کمربند لاغری، ممکن است بلافاصله بهبودی را تجربه کنید که اعتمادبه نفس شما را تقویت می کند.

انواع گن و شکم بند لاغری

شکم بند لاغری، شکم بند چربی سوز و شکم بند کاهش وزن، همگی یک چیز هستند. هدف از عرضه تمام این شکمبندها کاهش چربی های شکم و پهلو برای بانوان و آقایان است. چرا که چربی در این قسمت ها زودتر از سایر قسمت های بدن تجمع می یابد. اما می توان این محصولات را بر اساس نحوه عملکردشان به این شکل تقسیم بندی کرد: با این اعتماد به نفس بهبود یافته، ممکن است انگیزه بیشتری برای تلاش بیشتر برای دستیابی به حداکثر کاهش وزن خود احساس کنید. برای بهترین نتیجه، استفاده منظم از کمربند لاغری را با مصرف غذاهای چربی سوز و ورزش ترکیب کنید.

گن لاغری چربی سوز جنس این مدل شکم بند لاغری باندهای پهن کشی مانند گن هستند که از جنس الاستیک می باشد و به دور شکم و پهلوها پیچیده می شوند. این مدل شکمبند با اعمال فشار به توده چربی و عضلات باعث فشرده شدن بافت در این ناحیه می شوند. این شکم بند لاغری جهت حفظ زیبایی اندام، کوچک کردن شکم و پهلو، جلوگیری از افتادگی شکم بعد از زایمان و برخی اعمال جراحی مربوط به شکم، حمایت از مهره های کمری در صدمات پایدار ستون فقرات و برطرف کردن درد های ناشی از گرفتگی و کشیدگی عضلات کمر، پهلو و شکم مورد استفاده قرار می گیرد. شکمبند الکتریکی محرک عضلات شکم (EMS) این مدل شکمبند لاغری را شکمبند ویبراتور یا ارتعاشی هم می نامند که درون خود چند پد الکتریکی دارند.

این پدها با اعمال لرزش الکتریکی و باعث سفت شدن ناحیه شکمی می شوند. مانند حالتی که تمرین دراز و نشست انجام می دهیم. سرعت عملکرد این مدل بیشتر از شکمبندهای ساده است. این شکم بند باعث انقباض عضلات شکمی می شوند و با اعمال گرما متابولیزم را در ناحیه شکمی افزایش و منجر به چربی سوزی می شوند. شکمبند لاغری کاهش دهنده اشتها این شکم بند لاغری با مسدود کردن ارسال پیام گرسنگی به مغز اشتها را کاهش می دهند. تئوری طراحی این محصول این است که هر چه کمتر احساس گرسنگی کنید، کالری کمتری مصرف می کنید. بنابراین با این روش وزن شما کم خواهد شد. شکم بند لاغری برقی شکم بند لاغری برقی از پالس های الکترونیکی استفاده می کند.

این پالس های الکترونیکی باعث تحریک عضلات شکم و ناحیه کمر می شوند. شکم بند لاغری برقی یک انتخاب عالی برای شروع تمرینات ورزشی هستند، زیرا ثابت شده است که این شکم بند ها چربی شکم را می سوزانند. پالس های الکتریکی در لاغری بسیار موثر هستندو در واقع امیدوار کننده ترین روش برای کاهش چربی شکم است. شکم بند لاغری مغناطیسی شکم بند لاغری مغناطیسی از خاصیت مغناطیسی برای ایجاد لاغری در اطراف کمر استفاده می کنند. این روش باعث بهبود گردش خون شده که برای افزایش متابولیسم ضروری است. معمولا این نوع شکم بند برای بیماران آرتریت ( التهاب مفصل) تجویز می شود زیرا اثر مغناطیسی برای آنها مفید است.

همان طور که از فواید استفاده از گن لاغری مردانه گفتیم، باید بدانید که این شکم بندها، معایبی نیز دارند که به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد: ایجاد مشکلات پوستی: استفاده طولانی مدت از شکم بندهای لاغری، به دلیل ایجاد تعریق و گرمای زیاد می تواند مشکلات پوستی از جمله حساسیت های پوستی و قرمزی را به همراه داشته باشد. دهیدراته (کم آبی) شدن بدن: تعریق زیاد می تواند منجر به کم آبی بدن شود خصوصاً اینکه فرد در طول روز به اندازه کافی آب ننوشد. کم آبی نیز می تواند آسیب های فراوانی به بدن بزند از جمله: کم شدن حجم ادرار و اختلال در عملکرد کلیه، خشکی دهان، خواب آلودگی، سر درد، خشک شدن پوست و سرگیجه

مشکلات داخلی: استفاده از شکم بندهای لاغری برای مدت زمان طولانی می تواند باعث ایجاد مشکلات داخلی از جمله اشکال در هضم غذا و سوزش قلب شود. هم چنین شکم بند های لاغری به دنده ها فشار می آورند و ریه ها را تحت تأثیر قرار می دهند و به همین دلیل ممکن است اکسیژن کافی به بدن نرسد. عدم تعادل الکترولیت های بدن: عرق کردن زیاد باعث می شود که املاح معدنی نظیر پتاسیم و کلسیم از بدن شما خارج شود و عضلات شما دچار گرفتگی گاه و بیگاه شود. ایجاد مشکل در سیستم گوارشی: وقتی شما به مدت طولانی از شکم بندهای لاغری استفاده می کنید مانند این است که برای روزهای متوالی از شلوار جین تنگ استفاده کنید.

شکم بندهای لاغری علاوه بر اینکه می توانند فرد استفاده کننده را دچار سوء هاضمه کنند، به تدریج باعث تنگ شدن و بسته شدن عروق پوستی که وظیفه تغذیه و خون رسانی به پوست را دارند، می شود، در نتیجه جریان خون در پوست با مشکل رو به رو می شود و کم کم پوست دچار زخم و جراحت می شود. شکم بندهای زایمان: یکی از مشکلاتی که خانوم ها معمولاً پس از زایمان با آن مواجه می شوند، شل شدن و افتادگی پوست شکم است که بعد از به دنیا آمدن نوزاد شاهد آن هستیم. شل شدن پوست علاوه بر اینکه ناشی از پوست اضافه شکم است، به دلیل شل شدن عضلات شکم هم رخ می دهد و از طرفی اضافه وزن دوران بارداری نیز مزید بر علت می شود.

نکته: بستن شکم بند پس از زایمان یکی از آسان ترین و مؤثرترین کارها برای بازگرداندن فرم اصلی شکم و پهلوها است. نکته: یکی از مهم ترین مواردی که برای استفاده از شکم بند زایمان باید در نظر گرفت این است که قبل از استفاده از آن بهتر است با پزشک مشورت شود. در زایمان های طبیعی بستن شکم بند می تواند یکی دو روز پس از زایمان اتفاق بیفتد ولی در زایمان هایی که با استفاده از انجام عمل سزارین انجام می شوند به دلیل وجود زخم های ناشی از جراحی، مشورت با پزشک الزامی است. معمولاً بستن کمربندهای زایمان، باید 8 تا 9 هفته پس از زایمان ادامه داشته باشد تا اثر مطلوب خود را به جای بگذارد.

یکی از مهم ترین فواید استفاده از شکم بندهای زایمان، حمایتی است که این شکم بندها از عضلات کمر به عمل می آورند زیرا مادران عمدتاً در دوران بارداری، خصوصاً ماه های آخر، از درد کمر به دلیل افزایش وزن حفره شکمی شکایت می کنند. هم چنین کمربندهای زایمان کمک می کنند تا بدن هر چه سریع تر به فرم اصلی خود بازگردد و از رشد سلول های چربی ممانعت به عمل می آورند. انواع گن لاغری زنانه هستند که در دوران بارداری و با مشورت پزشک قابل استفاده هستند. این شکم بندها دقیقاً مانند عضلات زیر شکم عمل می کنند، یعنی رحم را بالا نگه می دارند و احساس سنگینی و فشار را کاهش می دهند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا