اقتصادی

فرمانده جدید تجارت ایران – مخبران

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان توسعه تجارت ایران بر اهمیت صنعت نمایشگاهی به عنوان یکی از ابزارها و الزامات توسعه بازار تاکید کرد.

به گزارش مخبران، علی رضا پیمان در روز جهانی نمایشگاه پاک گفت: سیاست گذاری جدید دولت در توسعه بازار و نقش تظاهرات در این زمینه مهم است و باید پیگیری شود.

پیمان پاک با بیان اینکه فعالیت در دولت سیزدهم تا حدودی با تصمیم گیری نقشه راه و برنامه آغاز شده است، گفت: داشتن برنامه با اعداد برای رسیدن به اهداف دقیق تر است و به راحتی قابل نقد است.

وی گفت: توسعه تجارت و صادرات نیازمند زیرساخت های لجستیکی، قانونی، پولی و بانکی است. .

معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه نقش سیاست گذاری، هدف گذاری و تصمیم گیری محتوایی بر عهده سازمان توسعه تجارت ایران است، گفت: از سیاست بهتر، بهتر و کل نگرتر استفاده کنید.

پیمان پاک افزود: متصدیان صنعت عملکرد مدیران بخش‌های توسعه کسب‌وکار هستند که نمایندگان تجار و صادرکنندگان هستند و می‌توانند با سه اتاق بازرگانی، انجمن‌ها و تعاونی‌ها تعامل داشته و مسئولیت گسترش بازار را بر عهده بگیرند.

معاون وزیر صمت با تاکید بر اینکه سازمان توسعه کسب و کار از اجرای سیاست ها حمایت می کند تصریح کرد: تشکیل کارگروه و تهیه بسته های سیاستی و حصول نتیجه به عنوان نهاد مشورتی سازمان ضروری است.

معاون وزیر و مدیرکل سازمان توسعه تجارت با اشاره به نبود سیستم نرم افزاری مناسب گفت: ما به عنوان یک سیستم جهانی باید بستر نرم افزاری را فراهم کنیم که افراد مناسب را با سازوکار مناسب و حمایت هدفمند شناسایی کند. “

پیمان به نام گذاری پاک 1401 به عنوان تولیدی، دانش بنیان و اشتغال زایی اشاره کرد و گفت: بر این اساس حرکت صادرات و تجارت در مرزهای دانش باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: دانش بنیان در حوزه کسب و کار استفاده از فرصت هایی مانند متاورس، ارزهای رمزنگاری شده، فضای B2B، B2C، توزیع مویرگی، خرده فروشی در بازارهای هدف، دسترسی به بازارهای مقصد است.

قائم مقام وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در پایان با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی وارد نسل جدیدی شده است، گفت: ورود به جهان را در مسیری جدید در نظر بگیرید و با نوآوری و چشم اندازهای جدید صنعت و تجارت را آگاه کنید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا