استان ها

معضلات ناشی از افزایش سرسام‌آور قیمت زمین در اردستان

مخبران/اصفهان معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری اردستان گفت: وضعیت قیمت زمین، مسکن و اجاره‌ها در شهرستان اردستان بسیار سرسام‌آور و باعث ایجاد معضلات زیادی شده است.

ابوالفضل مختارزاده، ظهر امروز(شنبه، ۲۷ خردادماه) در کارگروه تنظیم بازار شهرستان در فرمانداری اردستان اردستان، اظهار کرد: با توجه به اینکه نرخ نامه مشخصی برای تعیین قیمت زمین و مسکن در شهرستان اردستان وجود ندارد وضعیت قیمت زمین، مسکن و اجاره‌ها بسیار سرسام‌آور و باعث ایجاد معضلات زیادی شده است.

وی با بیان اینکه نیاز است تا جلساتی با حضور کارشناسان حوزه مسکن تشکیل شود تا نرخ نامه مشخصی برای زمین و مسکن تعیین شود، افزود: قیمت زمین در مناطق مختلف شهرستان باید بر اساس اقلیم، امکانات شهری و موقعیت جغرافیایی تعیین شود، ولی اکنون بدون در نظر گرفتن هیچ‌کدام از این ویژگی‌ها خرید و فروش می‌شود.

به گزارش مخبران، معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری اردستان، تصریح کرد: بازرسی‌های اصناف باید به‌صورت تخصصی و با دقت بیشتری انجام شود تا تأثیر آنها را مردم احساس کنند. در موضوع آموزش و پرورش دستگاه‌های نظارتی با همکاری اداره مربوطه موظف خواهند بود تا نظارت‌های خود بر عملکرد مدارس غیرانتفاعی و نرخ نامه لباس فرم دانش آموزان را داشته باشند.

مختارزاده با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که باعث گلایه مردم اردستان شده است گرانی میوه، مرغ و تخم مرغ است گفت: روزانه به‌طور میانگین حدود ۵ تن مرغ گرم مورد نیاز مردم شهرستان است که جهاد کشاورزی موظف خواهد بود اولویت توزیع را ابتدا حوزه داخل شهر و خانواده‌ها قرار دهد و سپس در رستوران‌های خارج شهر توزیع کند.

تعزیرات حکومتی به دریافت شهریه مدارس نظارت می‌کند

همچنین رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان اردستان گفت: هم‌زمان با آغاز فرایند ثبت نام دانش آموزان در مدارس غیردولتی این نهاد به روند دریافت شهریه نظارت می‌کند.

امید سلامی افزود: نظارت بر عملکرد اماکن ورزشی و مشاوران املاک از دیگر برنامه‌های سازمان تعزیرات حکومتی خواهد بود و از مردم می‌خواهیم شکایات خود در خصوص وضعیت شهریه مدارس غیرانتفاعی، قیمت‌گذاری لباس فرم دانش آموزان و همچنین نرخ نامه اماکن ورزشی را به تعزیرات حکومتی اعلام کنند.

وی با بیان اینکه مرغ گرم در شهرستان اردستان باید به اندازه کافی توزیع شود تا کمبود آن باعث توزیع خارج از شبکه نشود، گفت: وضعیت قیمت تخم‌مرغ در شهرستان اردستان که به عنوان قطب تولید این محصول است بیشتر از دیگر شهرستان‌های استان است. از طرفی مرغدار، تخم مرغ را با نرخ مصوب به مغازه دارها تحویل می‌دهد ولی توزیع‌کننده‌ها قیمت را بالاتر از نرخ مصوب می‌فروشند.

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان اردستان، گفت: انتظار داریم جلسات تنظیم بازار به گونه‌ای باشد که خروجی آن در روند آرام کردن بازار و جلوگیری از گران‌فروشی تأثیرگذار باشد.

سلامی با گلایه از عدم همکاری و بازرسی اتاق اصناف شهرستان اردستان، گفت: دستگاه‌های عضو ستاد تنظیم بازار بسیاری از مصوبات را اجرا نمی‌کنند که باعث می‌شود تغییر در برطرف کردن مشکلات احساس نشود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا