استان ها

نقش مهم خراسان شمالی در دیپلماسی سلامت

مخبران/خراسان شمالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر نقش مهم خراسان شمالی در دیپلماسی سلامت تاکید کرد.

دکتر بهرام‌عین الهی در جلسه شورای اداری استان که دوم شهریور ماه برگزار شد، اظهار کرد: خراسان شمالی دارای بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که می تواند نقش مهمی را در دیپلماسی سلامت ایجاد کند.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که ما به دنبال آن هستیم این است که هیچ بیماری برای درمان خود از استان خارج نشود و برای رسیدن به این هدف تلاش های زیادی انجام شده است.

وی ادامه داد: در زمان شیوع کرونا به خوبی متوجه شدیم که اگر سلامت در جامعه وجود نداشته باشد چه اتفاقات بدی می افتد که تعطیلی ها یکی از نتایج نبود سلامت است.

دکتر عین الهی بیان کرد: در حال حاضر کشور در بسیاری از شاخص های سلامت در جایگاه خیلی خوبی قرار دارد بطوریکه هم اکنون بسیاری از بیماری های واگیر در کشور کنترل شده و این امر به دلیل وجود شبکه سلامت و نیروی انسانی قوی است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر این آمادگی وجود دارد که نیروی انسانی از ایران برای تربیت نیروی انسانی به سایر کشورها فرستاده شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: به رغم تحریم های موجود، در حال حاضر بیماران را در داخل کشور درمان می کنیم و علاوه بر آن بسیاری از کشورهای مجاور نیز علاقمند به درمان در ایران هستند.

وی در ارتباط با سبک زندگی نیز گفت: باید سبک زندگی را تقویت کنیم که در این رابطه طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در حال انجام است.

دکتر عین الهی با اشاره به طرح جوانی جمعیت افزود: متاسفانه در حال حاضر رشد خوب جمعیتی که در اوایل انقلاب داشتیم را نداریم و مدیران باید در این زمینه تلاش بیشتری کنند.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا