استان ها

تولید فقط ۲۰۰هزار تن از علوفه مورد نیاز خراسان شمالی در استان

مخبران/خراسان شمالی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: فقط حدود ۲۰۰ هزار تن از علوفه مورد نیاز خراسان شمالی در این استان تولید می شود.

وحید صباغ در گفت و گو با مخبران، اظهار کرد: میزان نیاز استان به علوفه سالی حدود ۷۶۰ هزار  تن است.

وی با اشاره به اینکه در سطح زیر کشت و تولید علوفه دامی در این استان افزایش وجود نداشته است، افزود: متاسفانه خشکسالی و کاهش شدید منابع آبی سبب شده تا به این هدف دست نیابیم.

صباغ ادامه داد: مهمترین علوفه ای که در این استان کشت و تولید می شود جو است که تولید آن به حدود ۷۴ هزار تن می رسد.

وی تاکید کرد: کشت گیاهان علوفه ای کم آب طلب همچون سورگوم یکی از اهداف این سازمان برای افزایش تولید این محصول است که کلاس های آموزشی و ترویجی نیز در این خصوص برای کشاورزان برگزار شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: هم اکنون زمان کشت سورگوم در استان آغاز شده است که امیدوار هستیم تا کشاورزان نسبت به کشت این محصول به جای کشت گیاهان پرآب طلب همچون هندوانه، گوجه فرنگی و … اقدام کنند.

حمید نامور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز در گفت و گو با مخبران، اظهار کرد: متاسفانه فقط ۱۷ درصد از نیاز علوفه ای خراسان شمالی در این استان تولید می شود.

وی گفت: میزان مصرف گیاهان علوفه ای در این استان ۷۶۰ هزار تن است که از این میزان، ذرت دانه ای ۱۱۰ هزار تن، جو ۲۵۰ هزار تن و سویا ۷۰ هزار تن است.

نامور افزود: میزان تولید جو در این استان حدود ۷۴ هزار تن و گیاهان علوفه ای ۴۰ هزار تن است که این میزان نیاز ۱۷ درصد از دام و طیور استان را تامین می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا