عمومیمطالب برتر

چرا زبان فرانسه یاد بگیریم؟

تعداد افرادی که مایل به یادگیری زبان فرانسه هستند هر روز در حال افزایش است. اما چرا اصلا زبان فرانسه را مطالعه کنید؟ در تاریخ فرانسه آمده است: فرانسوی زبانی هندواروپایی از خانواده زبان‌های رومی است. 136 میلیون زبان مادری در فرانسه و شمال و مرکز آفریقا وجود دارد. زبان فرانسه یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل است. یکی از دو زبان کاری سازمان در کنار انگلیسی. و زبان کاری یا رسمی بسیاری از سازمان های بین المللی یا محلی. از جمله اتحادیه اروپا زبان فرانسه یک زبان کاملا علمی و دانشگاهی است. امروزه یکی از مهم ترین زبان های دیپلماتیک بعد از زبان انگلیسی به حساب می آید.در این مقاله به 13 دلیل برای مطالعه زبان فرانسه می پردازیم.

مزایای یادگیری زبان فرانسه چیست؟

1. رقابت با فرانسه در اقتصاد جهانی آینده

در بسیاری از کشورهای اروپایی، زبان فرانسه در مقطع ابتدایی به عنوان زبان دوم و در دوره راهنمایی به عنوان زبان سوم معرفی می شود. متقاضیان کار بین المللی که به حداقل دو زبان مسلط هستند، مزیت مشخصی در بازار جهانی خواهند داشت. وقتی فرانسوی بلد باشید، می توانید بخشی از ارتباطات و تبادلات روزانه ای باشید که در هر قاره به زبان فرانسه انجام می شود.

2. صحبت کردن به زبان فرانسه فرصت های شغلی شما را افزایش می دهد

دانستن زبان دوم در بیش از 60 شغل ضروری است. کانادا به طور رسمی دو زبانه است و برچسب زدن به زبان های انگلیسی و فرانسوی روی تمام محصولات وارداتی الزامی است. به هر حال، بیش از 1200 شرکت فرانسوی نیز در ایالات متحده شعبه دارند. فرانسه پیشرو جهانی در توسعه ارتباطات مدرن است، بازاری با پتانسیل رشد بسیار بالا. اتحادیه اروپا، دومین بلوک تجاری بزرگ جهان، زبان فرانسه را به عنوان زبان رسمی به رسمیت می شناسد. فرصت های شغلی زیادی را با خطوط هوایی، شرکت های صادرات و واردات و سایر مشاغل بین المللی در نظر بگیرید. اگر به فکر کار در سازمان ملل هستید (جایی که زبان فرانسوی بعد از انگلیسی دومین زبان پر صحبت است)، خواهید دید که یادگیری زبان فرانسه یکی از اولویت های اصلی شماست.

3. یادگیری زبان فرانسه شما را با غنای فرهنگ آنها آشنا می کند

فرانسوی زبان اول یا دوم در بیش از 40 کشور جهان است و در زمان نگارش این مقاله، 125 میلیون نفر در تمام قاره ها در سراسر جهان به آن صحبت می کنند. از آنجایی که فرانسوی زبان خارجی انتخابی بسیاری از مردم در سراسر جهان است، دانستن زبان فرانسه شانس شما را برای برقراری ارتباط در کشورهای غیر انگلیسی زبان افزایش می دهد. شما می توانید از زبان فرانسه برای ایجاد شرکت های بین المللی و همچنین برای برقراری ارتباط از طریق اینترنت استفاده کنید.

4. اگر به ورزش علاقه دارید، زبان فرانسه را یاد بگیرید.

فرانسوی درهای دنیای رویدادهای ورزشی را برای طرفداران باز می کند. زبان فرانسه همیشه یکی از زبان های رسمی برای اعلام رویدادها، برندگان و مدال ها در بازی های المپیک بوده است. در کانادا نیز می توانید بازی های هاکی و بیسبال را به زبان فرانسوی تماشا کنید. مسابقات اتومبیل رانی (لمانز و مونت کارلو)، مسابقات اسب دوانی (Longchamps)، مسابقات تنیس (Open فرانسه) و تور دو فرانس، علاقه مندان زیادی را در سراسر جهان جذب می کند. وقتی فرانسوی بلد باشید، درهای دنیای ورزش به روی شما باز است.

5. واژگان انگلیسی خود را با زبان فرانسه بهبود بخشید

حدود 40 تا 50 درصد واژگان انگلیسی از زبان فرانسه می آید. جالب است بدانید که مطالعه زبان فرانسه مهارت گرامر شما را نیز بهبود می بخشد. با افزایش مهارت های زبان فرانسه، مهارت های انگلیسی خود را نیز بهبود خواهید بخشید.

6. تفکر انتقادی و مهارت های خلاقیت را توسعه دهید

یادگیری یک زبان جدید، مانند فرانسوی در کلاس خصوصی زبان فرانسه سخن برتر، مهارت های تفکر انتقادی و خلاق شما را بهبود می بخشد. یادگیری زبان فرانسه همچنین مهارت های حل مسئله شما را افزایش می دهد و حافظه، رفتار و عزت نفس شما را بهبود می بخشد. از آنجایی که اندازه گیری پیشرفت در این زبان بسیار آسان است، می توانید به سرعت مهارت های جدید خود را ببینید و به آن افتخار کنید. بنابراین، زبان فرانسه می تواند به شما در کسب مهارت های مهم زندگی کمک کند.

7. شانس خود را برای ورود به دانشگاه های فرانسوی زبان افزایش دهید.

تسلط به زبان فرانسه شانس شما را برای ورود به دانشگاه و تحصیلات تکمیلی بسیار افزایش می دهد. فرانسه همچنان پیشرو و مبتکر در علم و فناوری است. مهندسی عمران (کانال بین انگلستان و فرانسه، TGV (قطار پرسرعت)، کنکورد)، فناوری پزشکی (جداسازی ویروس اچ آی وی) و مخابرات (مینیتل با بیش از 20000 سرویس اینترنتی و کارت تلفن میکروچیپ) تنها صنایع هستند. در زبان فرانسه نقش رهبر را بر عهده می گیرند. دانستن زبان فرانسه می تواند راه را برای تحصیلات تکمیلی و تحقیقات مهم باز کند.

8. زبان فرانسه را یاد بگیرید و به بسیاری از کشورها سفر کنید

استفاده از زبان فرانسه فرصت سفر به خارج از کشور به کارائیب، اروپا، آفریقا و فراتر از آن را افزایش می دهد. پس از ایالات متحده، فرانسه دومین مقصد گردشگری پربازدید در جهان است. پاریس اخیراً توسط مجله فورچون به عنوان یکی از ده شهر برتر جهان معرفی شده است. وقتی فرانسوی صحبت می کنید، می توانید یک توریست مودب شوید، مسیر را بپرسید، اتاق هتل خود را پیدا کنید یا در مورد کشور خود با یک دوست فرانسوی صحبت کنید.

9. اگر زبان فرانسه را یاد بگیرید وارد دنیای هنر خواهید شد

زبان فرانسه درها را به روی علاقه مندان به هنر، موسیقی، رقص، مد، آشپزی و سینما باز می کند. برای مثال، اگر به بخش فیلم‌های خارجی اپلیکیشن‌ها و سایت‌های مختلف نگاه کنید، به سرعت متوجه می‌شوید که فرانسه یکی از پرکارترین تولیدکنندگان فیلم‌های بین‌المللی است. جشنواره بین المللی فیلم کن هر ساله با ارائه بهترین فیلم ها، کارگردانان و بازیگران، توجه جهانیان را به خود جلب می کند. وقتی فرانسوی می فهمید، برای لذت بردن از یک فیلم فرانسوی نیازی به تماشای زیرنویس ندارید.

10. زبان فرانسه زبان بسیاری از شاهکارهای ادبی است

اکثر مردم جهان شازده کوچولو، بیچارگان، سه تفنگدار، 20 هزار لیگ زیر آب، آواز رولان و بیگانه را می شناسند. این آثار جزو معروف ترین و پرفروش ترین آثار دنیا هستند. در واقع فرانسه بیش از هر کشور دیگری برنده جایزه نوبل ادبیات شده است. همچنین فرانسوی ها همیشه به خاطر فیلسوفان بزرگ خود مانند دکارت، پاسکال، روسو، ولتر، کامو، دوبووار و سارتر مورد تحسین و توجه بوده اند. وقتی فرانسوی می خوانید، می توانید از این آثار و نویسندگان به زبان اصلی لذت ببرید.

11. یادگیری زبان فرانسه سرگرم کننده است.

برخلاف تصور رایج، یادگیری زبان فرانسه کار سختی نیست. این زبان به دقت خاصی نیاز دارد، اما ظرافت را می توان با دقت بیان کرد. طولی نمی کشد تا به سطحی برسید که بتوانید به زبان فرانسوی ارتباط برقرار کنید. راه های زیادی برای لذت بردن از یادگیری زبان فرانسه وجود دارد زیرا زبانی نرم، مالیخولیایی و عاشقانه است.

12. زبان فرانسه ابزاری برای یادگیری زبان های دیگر است

یادگیری زبان فرانسه مبنای خوبی برای یادگیری زبان های دیگر به ویژه زبان های عاشقانه مانند اسپانیایی، ایتالیایی، پرتغالی و رومانیایی است. یادگیری زبان فرانسه حتی در یادگیری زبان انگلیسی نیز موثر است زیرا بیشتر لغات انگلیسی امروزی از زبان فرانسه مشتق شده اند.

13. استانداردهای بالا در آموزش زبان فرانسه

معلمان فرانسوی به خاطر رویکرد خلاقانه، نوآورانه و انتظارات بالا شهرت دارند. از آنجایی که فرانسه از نظر تحصیلی شهرت خوبی دارد، اکثر مردم تمایل به دستیابی به سطح بالایی از دانش دارند. Learn French همچنین نقش فعالی در ارائه آموزش حرفه ای مستمر برای معلمان فرانسوی در خارج از کشور ایفا می کند تا دوره های ارائه شده همیشه از استاندارد بالایی برخوردار باشند.

دکمه بازگشت به بالا