ورزشی

چین با مداخله در امور داخلی ایران به بهانه اغتشاشات مخالفت کرد

در پاسخ به موضع آمریکا؛

وزارت خارجه چین با انتقاد از مواضع آمریکا در قبال اغتشاشات اخیر در ایران، بر مخالفت قاطع پکن با هرگونه مداخله در امور داخلی سایر کشورها تاکید کرد.

به گزارش گروه منطقه و جهان خبرگزاری آنا، «مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز یکشنبه در نشستی خبری به سوالی درباره اعمال تحریم ها و تهدیدهای بیشتر علیه ایران پاسخ داد. وی از تحریم‌های یکجانبه آمریکا به بهانه ناآرامی‌های اخیر در ایران که چین با آن مخالف است، از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران صحبت کرد.

وی تاکید کرد: ما مخالف دخالت در امور داخلی کشورها به هر بهانه ای هستیم و مخالف انقلاب رنگی در کشورها به نام دموکراسی و حقوق بشر هستیم.

در همین حال، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه (3 اکتبر) در بیانیه ای در حمایت از ناآرامی های اخیر در ایران گفت که ایالات متحده تحریم های جدیدی را علیه مقامات ایرانی که به گفته واشنگتن در “خشونت علیه معترضان” دست دارند، اعمال خواهد کرد. ، اعمال میشود. بایدن در ادامه مواضع مداخله جویانه خود افزود: این هفته آمریکا هزینه های بیشتری را بر عاملان خشونت علیه معترضان مسالمت آمیز تحمیل خواهد کرد. ما به پاسخگویی مقامات ایرانی و حمایت از ایرانیان برای اعتراض آزادانه ادامه خواهیم داد.

دو روز پس از اظهارات بایدن، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که در جدی ترین اقدام خود برای حمایت از ناآرامی ها در ایران، نام هفت مقام از جمله وزیر ارتباطات ایران را در فهرست تحریم های خود قرار داده است. پیش از این وزارت خزانه داری آمریکا پلیس امنیت اخلاقی ایران را به «خشونت علیه زنان» متهم کرده و آن را در فهرست تحریم ها قرار داده بود. آمریکا در بیانیه قبلی خود پلیس امنیت اخلاقی را مسئول مرگ مهسا امینی بدون استناد به هیچ سندی دانست.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات مداخله جویانه بایدن گفت که باید به جای ژست های انسان دوستانه به فکر کارنامه حقوق بشری کشورش باشد و گفت: رئیس جمهور آمریکا باید نگران تحریم های بی شمار علیه ملت ایران بود».

کنعانی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: رفتار مداخله جویانه و حمایت آشکار برخی از دولت های غربی از اغتشاشات اخیر در ایران و تداوم رفتار تحریک آمیز آنها ثابت کرده است که هر زمان که فرصتی را ببینند دست به اقدام مستقیم و غیرمستقیم می زنند. . اقدام علیه ثبات، امنیت و ثبات نظام و کشور ما دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا