ورزشی

کشور هر فرد مانند پدر و مادر اوست

 کشور هر مردی مانند پدر و مادرش است

طراحان لباس هواداران تیم ملی در جام جهانی 2022 قطر موسوم به پیروز از نمادهای نمادین مرتبط با موضوع وحدت در طراحی استفاده کرده اند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر مخبران؛ مشایخی طراح لباس هواداران تیم ملی در جام جهانی 2022 قطر گفت: کارگروه سازمان مد و لباس کشور در اوایل شهریور ماه سال جاری از همه نظر از تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر حمایت کرد. (برندها)، طراحان، علاقه مندان و فعالان عرصه مد و لباس برای ارائه لباس های شیک و مناسب با توجه به نیاز جامعه و متاثر از هویت فرهنگی کشورمان، دعوت به همکاری در فرم کردند. مراسم «حامی ایران من» بود و در این بین چند طراح ایده و طرح خود را برای دبیر کارگروه ارسال کردند. طرح «پیروژ» به عنوان طرح برگزیده لباس هواداران تیم ملی انتخاب شد. جام جهانی 2022 در میان طرح های ارسالی. چند روز پس از اعلام طرح منتخب، انتقاد برخی از رسانه های مخالف مبنی بر اینکه این طرح بر اساس ماجرای انزوای ایران است، مطرح شد.

آمیتیس مشایخی طراح لباس هواداران تیم ملی در جام جهانی 2022 قطر با اشاره به اینکه برنده پسر ایران است و پلنگ رسمی ایران نماد ایران است. نماد قدرت است، گفت: نقد هر اثری قطعا به دیدگاه ما بستگی دارد. اگر نگاه مثبت نداشته باشیم، منفی تلقی می شود. مملکت هر مردی مثل پدر و مادرش و هر استان و شهرش مثل یک خانواده است و نبودن یک نفر از آن خانواده تعادل را به هم می زند و غیر قابل تحمل است، زیرا جای او خالی است.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن به جام جهانی، ایده طراحی این مسابقات از ماه ها قبل و قبل از وقوع اتفاقات ناگوار زیادی در کشور و ایده تکثیر استان های عزیز کشورمان ایران مطرح شد. و دیدگاه جدایی طلبانه بسیار دور از ذهنیت طراحی من و دیگر ایرانیان وطن پرست است، این تاثیر بسیار دور است، من این آمادگی را ندارم که وارد موضوع شوم پس می خواهم در مورد فلسفه بسته حمایتی پروز توضیحاتی ارائه و ارائه کنم. به ملت شریف خانواده بزرگمان ایرانی.

طراح لباس هواداران تیم ملی برای جام جهانی 2022 قطر گفت: به عنوان طراح ایده‌پرداز، طراحی و اجرای این طرح، هدفم این بود که هر فردی که این پیراهن را می‌پوشد، ایرانی باشد. در طرح پیراهن پیروز از تمام نمادهای نمادین استفاده شده است. تمام استان های کشور در یک تصویر به نام پیروز یک پلنگ واقعی ایرانی و آسیایی به تصویر کشیده شده است و اتفاقا موضوع وحدت است نه مخالف.

وی گفت: ایران مادر پیروزی و یکی از ویژگی های جسمانی و جدایی ناپذیر پلنگ خال است. در طراحی خال های بدن ایران از تمامی استان ها و شهرهای کشور استفاده شده است و هیچ استان خاصی تا به حال مورد تاکید قرار نگرفته است، حتی در طراحی و قرار دادن خال ها همانطور که در طرح مشاهده می شود خال اول کامل است. نقشه ای از ایران که بر روی تمام خال ها و سایر خال ها از خلیج پارس تا دریای خزر، کردستان، سیستان و بلوچستان، تهران و همه شهرهای کشور عزیزمان در زیر آن قرار گرفته است. از نظر من این ایده وحدت و نقطه قوت ایران است و از نقاط قوت کار است نه ضعف.

مشایخی گفت: یوز اصیل ایرانیان پیروز نماد عنصر طبیعی ایران است که مورد حمایت فوتبال ایران است. از نظر من دو شترمرغ سبز و قرمز در زمینه سفید که نماد صلح و رنگ ملی پرچم است، سبز نماد روحیه مقاومت و قرمز نماد روحیه جنگاوری ما ایرانیان است و هر دو شترمرغ یک شخص. هر دو در قالب یک تن و یک تن ایرانی فاتح هستند. پیروز در این طرح عصبانی نیست، نماد قدرت و سرسختی است و اگر خوشحال یا بی تفاوت باشد قطعا تعابیر دیگری گرفته می شود و می خواهم ایران قدرتمندی را به نمایش بگذارم. از نظر من صورت پلنگ قوی و محکم است.

وی ادامه داد: در طراحی قسمت داخلی پیروگ از نشان شمشیر سربازان هخامنشی استفاده شده و شش خط به کار رفته نماد ششمین حضور ایران در این مسابقات جام جهانی بود. در طراحی نقشه ایران که در پروژه اولیه نمادین بود، دو دریا نیز گنجانده شده بود.

طراح لباس هواداران تیم ملی جام جهانی 2022 قطر گفت: “من” ایران به صورت خط میخی طراحی شده و نماد قدمت کهن و تاریخی ایران پهناور عزیزمان است. امیدوارم این پروژه مورد قبول مردم عزیز کشورم قرار گیرد و این پروژه را به ایران، پیروز و همراه و رهبر این روزهایم جناب آقای علیرضا شهرداری تقدیم کنم.

انتهای پیام/





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای موافق و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا