استان ها

۱.۲ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه دیدن کردند

مخبران/کرمانشاه سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه از بازدید یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان در تعطیلات نوروز خبر داد. 

داریوش فرمانی در گفت و گو با مخبران، بااشاره به تداوم حضور گردشگران در جاذبه های گردشگری کرمانشاه، اظهارکرد: از روز بیستم اسفند تا پایان هفتم فروردین حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری کرمانشاه دیدن کرده‌اند. 

وی با بیان اینکه بیشترین بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان از آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی بوده، افزود: در بین آثار تاریخی استان تاق بستان، بیستون، معبد آناهیتا و تکیه بیگلربیگی بیشترین بازدید را داشته‌اند. 

سرپرست میراث فرهنگی استان تصریح کرد: در بین جاذبه‌های طبیعی هم سراب نیلوفر، سراب روانسر، آبشار پیران و مناطقی از اورامانات مورد توجه گردشگران بوده‌اند. 

وی در ادامه با بیان اینکه طی این مدت ۱۸۷ هزار و ۶۲۰ نفر هم در مراکز اقامتی استان اسکان پیدا کرده‌اند، گفت: علاوه بر هتل چ‌ها، هتل آپارتمان‌ها، میهمانپذیرها، خانه مسافرها و اقامتگاه‌های بوم گردی، تعدادی از مدارس، کمپ‌ها و سالن های ورزشی هم برای پذیرش مسافران نوروزی مهیا شده‌اند. 

فرمانی در ادامه با بیان اینکه طی این مدت ۶۱۰ فقره بازدید نظارتی هم از مراکز اقامتی، پذیرایی و خدماتی استان صورت گرفته، اعلام کرد: طی این بازدیدها برای ۴۵ مرکز که خدمات شایسته‌ای به گردشگران نوروزی ارائه می کردند، تشویقی صادر شد. 

وی افزود: همچنین با تعدادی از مراکز هم به دلیل انجام برخی از تخلفات برخورد صورت گرفت. 

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا