استان ها

۹۶ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی در خراسان جنوبی جذب شد

به گزارش مخبران بیرجند: غلامرضا اشرفی اظهار داشت: در بحث همکاری تاکنون فعالیت ها و فعالیت های زیادی در استان انجام شده است.

وی از فعالیت 911 تعاونی با 387 هزار عضو خبر داد و گفت: این تعاونی ها در زمینه های توزیع ، تولید و خدمات فعالیت دارند که از این تعداد 242 شرکت ارائه دهنده خدمات ، 551 تعاونی تولید و 118 تعاونی توزیع هستند.

مدیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به بحث در مورد آموزش اشاره کرد و گفت: در بحث همکاری ، ما موضوعات آموزشی داریم که از این تعداد 3600 نفر آموزش دیده اند.

اشرفی گفت: از ابتدای سال جاری در بحث های مربوط به ایجاد جوامع تعاونی 10 انجمن تعاونی ایجاد شده است: حدود 110 هزار دلار به کشورهای همسایه ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد و اشاعه تاج را یادآور شد: وقتی شیوع تاج در تعاونی های طبس و نهبندان 2 رخ داد ، این دو تعاونی روند تولید خود را تغییر دادند و در این راستا ، حمایت لازم به بحث تولید داده شد و توجه ویژه ای به تعاونی ها صورت گرفت.

مدیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم اکنون در بحث تعاونی بر روی برند و برندسازی تمرکز دارد: در این راستا ، 18 تعاونی در استان 26 مارک دارند و در ثبت برند کمک کرده اند.

اشرفی با بیان اینکه تعاونی کارمندان دولت این روزها بیش از 20 هزار کیسه برنج ویژه برای کارگران و کارگران توزیع کرده است ، گفت: “در بحث تعاونی امسال ما در حال ایجاد تعاونی ها و تعاونی های دانش بنیان با رویکرد ورزشی و جوانان هستیم.”

وی خاطرنشان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ مشارکتی در سالهای اخیر از جمله موارد زیر است: “همچنین در زمان شیوع تاج نزدیک به 268 میلیارد تسهیلات به استان اختصاص یافته است.”

مدیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: 11 هزار و 206 کارگاه آموزشی در منطقه شناسایی شده است: امکانات کرنا ایجاد شده و امکانات تاج تا 22 تیرماه در استان انجام می شود.

اشرفی با بیان اینکه متقاضی اصلی در بخش حمل و نقل است گفت: بیش از 9 هزار و 900 نفر در بخش حمل و نقل فعال هستند.

تا به امروز بیش از 2100 نفر در مجموع 30 میلیارد تومان تسهیلات ثبت نام کرده اند و خاطرنشان کردند: در این راستا به افراد آسیب دیده 16 میلیون تومان به ازای هر نفر ، از جمله 550 شغل داده می شود.

مدیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ، 10 بانک عامل و آژانس های کارگری مسئولیت پرداخت تسهیلات را بر عهده دارند: بهره تسهیلات 12 درصد و دو سال است.

اشرفی گفت: افراد این 14 دسته می توانند در روزهای آینده از خدمات بیمه ای بهره مند شوند. یک میلیون تومان واریز شد.

وی گفت: “در این راستا ، افرادی که توانایی پرداخت این تسهیلات را ندارند می توانند از روش های ارسال شده به آنها پیروی کنند.”

مدیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه 96 درصد از تسهیلات تجارت خانگی در منطقه جذب شده است گفت: میزان این تسهیلات 6 میلیارد و 200 میلیون تومان و پیش بینی اشتغال تاکنون 840 نفر بوده است.

اشرفی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 95 نفر در گردشگری ، جهاد کشاورزی ، کمیته امداد و غیره مجوز دریافت کرده اند و 101 نفر نیز شاغل هستند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث اشتغال زایی روستایی و عشایری از سال 1997 تاکنون 3،054 نفر به بانکهای عامل معرفی و 6 هزار و 500 نفر اشتغال فراهم شده است.

مدیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: “بحث اشتغال پایدار روستایی با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان و اطمینان از نظارت بر عملکرد خوب دنبال می شود.”

اشرفی گفت ، سال گذشته 500 مورد نظارت عمومی و 731 مورد نظارت مالی بر تعاونی ها انجام شده است. وی گفت: “سال گذشته 115 میلیون تومان کمک های ناخواسته به زنان ، به ویژه سر زنان داده شد.”

وی عنوان کرد: 210 میلیون تومان در سال گذشته برای توانمندسازی تعاونی ها به خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

مدیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای شیوع تاج ، سیستم بیمه بیکاری ایجاد شده است و این سامانه تاکنون 6 هزار و 100 نفر را به ثبت رسانده است که از این تعداد 5،390 واجد شرایط هستند.

اشرفی گفت: وزارت کار ، رفاه و تأمین اجتماعی کار نظارتی را انجام داده است: واجدین شرایط به برنامه و آژانس بودجه ارسال می شوند و مبلغی برای افرادی که در ماه مارس شغل خود را از دست داده اند در نظر گرفته می شود. در ماه مه مبلغی پرداخت می شود و بازپرداخت این افراد از ماه آگوست ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: 707.972 نفر عضو تعاونی های استان هستند: 124 تعاونی زن با هزار و 493 شغل.

مدیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: 11 هزار و 206 کارگاه آموزشی در استان شناسایی شده است.

اشرفی برنامه های هفته تعاون را پیشنهاد و یادآوری کرد: علاوه بر هفته تعاون ، 41 برنامه فرهنگی و آموزشی در استان پیگیری و اجرا می شود.

46

دکمه بازگشت به بالا