استان ها

۱۰۱ هزار تعاونی در کشور داریم/ ۵۲ درصد تعاونی‌ها، تولیدی هستند

مخبران/لرستان معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: امروز در کشور ۱۰۱ هزار تعاونی داریم که یک میلیون و ۸۴۷ هزار فرصت شغلی در این تعاونی‌ها وجود دارد.

مهدی مسکنی در گفت‌وگو با مخبران اظهار کرد: طبق گزارش مرکز آمار ایران، بخش تعاون ۲.۵ درصد افزایش به لحاظ تعداد ثبت تعاونی‌ها و ۳.۵ درصد افزایش شاغلین عضو در تعاونی‌ها را داشته است.

وی اضافه کرد: امروز در کشور ۱۰۱ هزار تعاونی داریم که یک میلیون و ۸۴۷ هزار فرصت شغلی در این تعاونی‌ها وجود دارد.

مسکنی بیان کرد: ۵۲ درصد تعاونی‌های تشکیل شده در بخش تولیدی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه در خصوص تسهیلات پرداختی به تعاونی‌های کشور گفت: تسهیلات در بسته‌های مختلف تعریف شده و میزان تسهیلات بستگی به طرح دارد.

وی در ادامه گفت: در راستای شکل‌دهی مدل محرومیت‌زدایی با محوریت تعاون که در وزارتخانه شکل گرفته است، مجموعه همکاران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان به این نتیجه رسیدند که سفر چهارم را برای افتتاح و بهره‌برداری از ۱۴ تعاونی در این حوزه انجام دهند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: فاز بعدی که در این مدل انجام خواهیم داد پس از شکل دهی کسب و کارهای کوچک و متوسط، ایجاد خوشه‌های زنجیره ارزش در استان است.

مسکنی اضافه کرد: این خوشه‌ها با کمک شرکت‌های وزارتخانه، تامین اجتماعی، بازنشستگی و صندوق بیمه روستائیان و عشایر فاز مطالعاتی آن انجام شده و امیدواریم تا پایان تابستان بتوانیم برنامه عملیاتی نسبت به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های آنها را در شهرستان‌ها به اجرا درآوریم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا