استان ها

توافقنامه سازمان منطقه آزاد انزلی و منطقه ویژه اقتصادی سن پترزبورگ منعقد شد

به گزارش خبرگزاری مخبران گیلان ؛ در حاشیه سفر هیات منطقه ای به روسیه ، توافقنامه همکاری دوجانبه بین سازمان منطقه آزاد انزلی و منطقه ویژه اقتصادی سن پترزبورگ توسط شش مهندس علی اوسط اکبری مقدم و ولادیمیر بالابانوف امضا شد.

بر اساس مفاد این تفاهم نامه در زمینه توسعه همکاری ها برای گسترش و تقویت فعالیتهای اقتصادی خارجی با شرکتها و سازمانهای کشورهای مربوطه ؛ سازماندهی روابط تجاری بین کارآفرینان ایرانی و روسی در قالب نمایشگاه ها ، سمینارها ، کنفرانس ها و برنامه های مشترک با هدف معرفی تجار با فرصت های اقتصادی متقابل صادراتی ؛ و ارائه اطلاعات در مورد دعاوی داخلی و خارجی و برنامه های اقتصادی که بر صادرات ، واردات ، شرکای احتمالی شرکت ها و موضوعات مورد علاقه تمرکز دارد.

از سوی دیگر ، احزاب در زمینه توسعه مشاغل کوچک و متوسط ​​از طریق تأسیس شرکت های مالی مشترک و انتشار اطلاعات در این زمینه ؛ و از طریق جلسات ویژه منظم بین مقامات ارشد دو کشور برای تهیه و اجرای برنامه های ویژه برای گسترش همکاری های ایران و روسیه.

یکی از جنبه های جالب توافق عدم وجود محدودیت زمانی برای همکاری بین دو طرف است.

دستاورد کلیدی این معامله را می توان تکمیل فرایند ایجاد دولت و همکاری بین طرفهای ایرانی ، هندی و روسی با تمرکز بر سازمان منطقه آزاد انزلی برای افزایش حمل و نقل بار از طریق کریدور شمال-جنوب دانست. در امتداد کریدور آستاراخان ، آکتائو ، قزاقستان و کشورهای علاقه مند وجود داشت که منجر به ایجاد گروه کاری فعال سازی کریدور شد. با ترسیم افق همکاری با منطقه ویژه اقتصادی سن پترزبورگ ، در واقع ، این شرکت توافق نامه همکاری با دو منطقه ویژه اقتصادی در ورود و خروج کریدور شمال-جنوب در روسیه ، یعنی آستاراخان و سن پترزبورگ را امضا کرده است. پترزبورگ ، برای اجرای اقدامات برای افزایش ترافیک بار. در این راهرو بین المللی مهم بین آسیا و اروپا ، استراتژی ای که می تواند نقش موثری در گسترش همکاری های بین المللی بین اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و سازمان همکاری شانگهای داشته باشد.

در پایان قرارداد ، عضو مصدوم و معاون بندر و امور دریایی خزر ، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و روسیه و مدیران و معاونان اقتصاد ویژه سن پترزبورگ حضور داشتند.

دکمه بازگشت به بالا