عمومیمطالب برتر

هدیه تبلیغاتی چیست؟

یکی از استراتژی­های بازاریابی که این روزها مورد استفاده قرار می­گیرد و به شدت تاثیرگذار است، استفاده از محصولات مختلف به عنوان هدیه است. در این مورد سوالاتی برای هر کسی ممکن است پیش آید. ما قرار است در این مقاله به تمامی این سوال­ها، پاسخ­هایی دقیق داده و با شما به اشتراک بگذاریم. این روش جذاب که هر مشتری­ را به خود جذب می­کند، دقیقا چیست؟ با ما برای خواندن پاسخ این دسته سوالات همراه باشید.

هدیه تبلیغاتی چیست؟

هدایای تبلیغاتی، از دسته محصولات مهم یک برند است که اغلب شعاری مخصوص برای خود دارد. این هدایا در رویدادهای مختلفی مثل جشنواره­های تخفیفی، کمپین­های بازاریابی، نمایشگاه­های تجاری و… به مشتریان ارائه می­شود. در واقع این نوع از بازاریابی، نوعی روش تبلیغ نیز هست. این روش به شما اطمینان خواهد داد که قرار است در آینده، مشتریان بسیار زیادی نصیب شما شود. از دیگر اهداف این روش از بازاریابی می­توان به معرفی نام تجاری، تصدیق محصولات یک شرکت یا برند و افزایش اعتبار و محبوبیت یک محصول یا برند، اشاره کرد.

اما به راستی چه نوع هدیه تبلیغاتی­ برای یک برند مناسب خواهد بود؟ اولین گام برای پیدا کردن جواب سوال، شناخت از محصولات برند خود و تطبیق دادن آن با نیازها و سلایق مردم است. نکته‌ای که باید بدانید این است که مشتری به چه محصولات یا خدماتی نیازمند است؟ چه خدمات یا محصولی آن­ها را راضی خواهد کرد؟ هنگامی که پاسخ این نوع سوال­ها را پیدا کنید، پاسخ اولین سوال را نیز خواهد یافت. هدایایی که کاربردی باشند و توانایی رفع نیازهای مردم را داشته باشد، می­تواند جذب مشتری یک برند را تضمین کند.

انواع هدایای تبلیغاتی

هر شرکتی می­تواند هدایای تبلیغاتی متنوع و متفاوتی داشته باشد. در واقع هدایای تبلیغاتی، گستره بسیار وسیعی دارند که هر یک از آن­ها نیز قابل استفاده است. یکی از متداول­ترین هدایای تبلیغاتی، خودکارهای تبلیغاتی با برند و لوگوی شرکت هستند. در این مواقع بسته به سلیقه هر شرکت، خودکارهایی با علائم آن شرکت به مردم ارائه می­شود.

یکی از روش­هایی که عموما شرکت­های بزرگ از آن استفاده می­کنند، اهدای ساک یا کیف­های دستی به همراه لوگوی شرکت است. این نوع هدایا کاربرد بسیار زیادی داشته و موجب جذب حداکثری مشتری خواهد شد. نوعی دیگر از هدایای تبلیغاتی که پر هزینه­تر است، برگزاری قرعه­کشی­ با جوایز با ارزش است. این راه که یکی از جذاب­ترین روش­ها برای مشتری محسوب می­شود، بازدهی بسیار بالایی دارد و در مدت زمان کمی، می­تواند درآمد یک شرکت را چندین برابر ارتقا بخشد.

هدیه تبلیغاتی چه کاربردی دارد؟

هر چقدر یک هدیه تبلیغاتی کاربردی­تر باشد، جلوه آن شرکت بهتر خواهد شد. هدایای تبلیغاتی می‌توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند. از استفاده روزمره از آن­ها به عنوان یک لوازم جانبی تا استفاده به عنوان یک پتو در مسافرت­ها. هر نوع از هدایای تبلیغاتی ارزشمند خواهد بود و تاثیر مثبتی در ذهن مشتری خواهد داشت. اگر برای انتخاب هدیه به مشکل برخورده­اید، به شما پیشنهاد می­شود که از محصولاتی ک کارایی بلند مدت و کیفیت خوبی دارند استفاده کنید مثلا تراریوم با ماندگاری بالا یکی از پیشنهاد های ما بهع شماست. هر چقدر که مشتری از یک محصول تبلیغاتی بیشتر استفاده کند، تاثیر تبلیغات نیز مثبت­تر خواهد شد.

 وقتی یک فرد هدیه­ای دریافت می­کند، تا مدت­ها آن هدیه را به خاطر خواهد داشت و برای جبران این لطف، متقابلا به فرد دیگر هدیه خواهد داد. اثر هدیه تبلیغاتی نیز به همین صورت است. شما با دادن هدیه تبلیغاتی هر چند کوچک به مشتری، می­توانید شاهد دریافت حمایت و یا خرید یک محصول از سمت مشتری باشید. این رابطه متقابل، ستون­های اعتماد مردم به برند شما را پایه ریزی می­کند.

آیا هدیه تبلیغاتی در میزان فروش اثر دارد؟

مسلما هر تبلیغی در میزان فروش یک محصول تاثیرگذار است. حتی کوچک­ترین اقداماتی تبلیغاتی بسیار تاثیرگذار خواهند بود. روش بازاریابی از طریق هدایای تبلیغاتی یکی از بازاریابی‌هایی می‌باشد که به شدت در میزان فروش تاثیرگذار است. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که هر چقدر هدیه­ای که انتخاب می­کنید، کاربردی­تر باشد، فروش بیشتری نیز عایدتان خواهد شد.

تاثیری که مارکتینگ با هدیه بر روی فروش محصولتان می­گذارد را دست کم نگیرید. دادن یک هدیه کوچک اما با کیفیت، می­تواند یک مشتری دائمی را نصیبتان کند. مشتری مداری اصل هر مارکتینگی خواهد بود بنابراین باید این نکته را دانست که هر چقدر یک هدیه کاربرد گسترده و وسیع‌تری داشته باشد، میزان فروش را نیز به همان اندازه افزایش خواهد داد.

برای مثال یک فروشگاه زنجیره­ای را تصور کنید. این فروشگاه از روش مارکتینگ هدیه تبلیغاتی استفاده می­کند. این فروشگاه، قرعه­کشی­ یک ماهه برگزار کرده و از فاکتورها برای قرعه ­کشی استفاده می­کند. طبیعتا یک فرد هر چقدر که تعداد خرید بیشتری داشته باشد، شانس او برای برنده شدن بیشتر خواهد بود. به این ترتیب مشتری سعی می­کند به تعداد زیاد از آن فروشگاه خرید کند و در نتیجه یک مشتری دائم برای آن فروشگاه خواهد شد. میزان فروش این فروشگاه نیز طبیعتا بیشتر خواهد شد.

سخن آخر

بسته به روشی که برای اهدای هدایای تبلیغی برند و خود هدیه انتخاب می­شود، تاثیراتی گوناگونی را می‌توانید شاهد باشید. طبیعتا اگر برای این روش از مارکتینگ وقت و سرمایه خوبی اختصاص داده شود، میزان تاثیرگذاری آن و جذب مشتری نیز بیشتر خواهد بود.

توصیه­ ای که در آخر به شما می‌کنیم این است که رضایت مشتریان، همانند خون برای بدن شرکت خواهد بود. هر چقدر که رضایت مشتریان چه در امر هدایای تبلیغاتی یا دیگر امور، بیشتر باشد، شرکت نیز پیشرفتی صعودی را تجربه خواهد کرد.و حتما از برند های معتبر استفاده کنید تا تاثیر بیشتر داشته باشد.

در این مقاله سعی کردیم تمامی نکات استفاده از هدایای تبلیغاتی را برای شما بازگو کنیم و چیزی را از قلم نیاندازیم. امیدواریم برای شما به اندازه کافی مفید بوده باشد.

دکمه بازگشت به بالا