آیا Xbox series S ارزش خرید دارد

آیا خرید ایکس باکس سری اس در سال ۲۰۲۲ به‌صرفه است؟

گزینه‌های پیش روی گیمرها در نسل نهم بیشتر از هر نسل دیگری هستند. پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس با قدرت سخت افزاری فوق العاده خود کیفیت بی‌نظیری ارائه می‌کنند. نینتندو سوییچ هم با سیاست‌های خاص کمپانی نینتندو با قدرت پیش می‌رود و در پنج سال اول عرضه، بیش از ۱۰۷ میلیون دستگاه از آن به‌فروش رفته‌ است.
در کنار کنسول‌های نسل نهمی، ایکس باکس سری اس هم با ارائه ترکیبی از قدرت نسل هشت و نسل ۹ کنسول‌های ایکس باکس، یک کنسول نسل نهمی ارزان قیمت محسوب می‌شود. این کنسول با ارائه قدرتی تقریبا برابر با ایکس باکس وان ایکس، از برخی ویژگی‌های ایکس باکس سری ایکس مانند SSD پرسرعت و تصاویر 120Hz هم بهره می‌برد. اما آیا ایکس باکس سری اس می تواند به عنوان یک کنسول جدید نسل نهمی، تمام نیازهای کاربر را برطرف کند؟
شاید در هنگام انتخاب کنسول نسل نهمی، ایکس باکس سری اس را صرفا به‌خاطر قیمت بسیار پایین و تصور این‌‌که این کنسول ۳۰۰ دلاری نمی‌تواند در حد و اندازه‌های ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 عمل کند، آن را از میان گزینه‌ها خط بزنید. ایکس باکس سری اس حتی از نینتندو سوییچ OLED هم قیمت کمتری دارد و ممکن است عده زیادی را نسبت به توانایی‌های خود دچار شک و تردید کند، اما با نگاهی دقیق‌تر به امکاناتی که این کنسول در اختیار کاربر قرار می‌دهد، متوجه خواهید شد که می‌توانید با پرداخت ۲۰۰ دلار کمتر نسبت به ایکس باکس سری ایکس، صاحب یک کنسول نسل نهمی تمام عیار شوید.
ایکس باکس سری اس با قیمت بسیار پایین و حتی با وجود عدم ارائه ورودی دیسک، نقاط قوتی دارد که آن را به یک گزینه جایگزین فوق العاده برای ایکس باکس سری ایکس تبدیل می‌کنند. در ادامه مطلب به ویژگی‌های کلیدی ایکس باکس سری اس و این‌که چرا این کنسول یکی از بهترین گزینه‌های نسل نهمی بازار محسوب می‌شود، اشاره می‌کنیم.

موجودی بیشتر ایکس باکس سری اس

یکی از بزرگترین مشکلات کنسول‌های پرچم‌دار نسل نهم در دو سال گذشته، موجود نبودن آن‌ها در بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ بوده است. پیدا کردن پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس در بیشتر اوقات این دوسال به کابوس خریداران تبدیل شده و کمبود قطعات داخلی این دو کنسول باعث شده تا سونی و مایکروسافت نتوانند با تمام قدرت نیازهای بازار را تامین کنند. اما برخلاف این دو کنسول، ایکس باکس سری اس از لحاظ موجودی در فروشگاه‌ها در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و حتی در برخی از مناطق نسبت به نینتندو سوییچ OLED هم راحت‌تر در فروشگاه‌ها پیدا می‌شود. کمبودهای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس باعث شده تا پیدا کردن این دو کنسول با قیمت ۵۰۰ دلاری اعلام شده توسط کمپانی‌های تولید کننده تقریبا غیرممکن شود.

راهنمای استفاده از حافظه جانبی Seagate روی ایکس باکس سری ایکس و اس

موجودی بسیاری از فروشگاه‌هایی که این دو کنسول را به طور مستقیم از طرف تولیدکنندگان تامین می‌کنند، در کسری از ثانیه تمام می‌شود. این موضوع باعث شده تا بازار سیاه پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس بسیار پررونق‌تر از بازار قانونی آن‌ها باشد و معاملات این دو کنسول با قیمت‌های بسیار بالاتر از ۵۰۰ دلار انجام شود. یکی از مهم‌ترین دلایل بالا بودن قیمت کنسول‌های نسل نهمی در بازار ایران در مقایسه با ارزش واقعی آن‌ها هم همین است. البته با افزایش سرعت تولید پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس در سال مالی اخیر، قیمت‌های بازار سیاه هم اندکی پایین‌تر آمده‌اند که تاثیر آن در افت قیمت این دو کنسول در ماه‌های اخیر قابل مشاهده است.

آیا xbox series s کپی خور است | آیا ایکس باکس سری اس کینکت دارد

مقایسه ایکس باکس سری ایکس و اس

شاید مهم‌ترین نقطه قوت ایکس باکس سری اس در مقابل کنسول نسل نهمی قدرتمند مایکروسافت، قیمت ۲۹۹ دلاری آن است. ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 با قیمت ۵۰۰ دلاری و پلی استیشن 5 دیجیتال با قیمت ۴۰۰ دلاری، فاصله زیادی با ایکس باکس سری اس دارند و در حال حاضر پیدا کردن آن‌ها (مخصوصا پلی استیشن 5 دیجیتال) با قیمت اعلام شده از سوی کمپانی‌های تولید کننده، بسیار دشوار است.
البته این قیمت پایین دلایل واضحی دارد. ایکس باکس سری اس با وجود قدرت قابل توجهی که ارائه می‌کند، تفاوت چشم‌گیری با توانایی‌های سخت افزاری ایکس باکس سری اس دارد. پردازنده مرکزی ایکس باکس سری ایکس، قدرت ۱۲ ترافلاپسی ارائه می‌کند که قابل مقایسه با پردازنده چهار ترافلاپسی سری اس نیست. به همین دلیل، ایکس باکس سری اس نمی‌تواند بسیاری از بازی‌ها را با وضوح تصویر 4K اجرا کند و عناوینی که روی این کنسول اجرا می‌شوند، معمولا با وضوح تصویر 1080p یا 1440p نمایش داده می‌شوند. البته در این بین عناوینی مانند بازی Ori and the Will of the Wisps هم وجود دارند که روی ایکس باکس سری اس هم با وضوح تصویر 4K اجرا می‌شوند، اما تعداد آن‌ها بسیار کم است. تا این لحظه از نسل نهم، قدرت سخت افزاری پایین‌تر ایکس باکس سری اس برای کاربران این کنسول هیچ مشکلی ایجاد نکرده و تمام بازی‌هایی که برای ایکس باکس سری ایکس عرضه شده‌اند، برای سری اس هم در دسترس بوده و بدون مشکل روی این کنسول اجرا شده‌اند.

آیا برای تجربه گیم پس و بازی ارزان ارزش دارد سری اس بخرم؟

با توجه به این‌که مایکروسافت پیشنهاد گیم پس یک دلاری را لغو کرد، خیر. پیشنهاد می‌کنم اگر سیستم گیمینگ دارید و می‌خواهید بازی‌ها را در روز عرضه و بدون نیاز به صبر کردن برای کرک تجربه کنید، گیم پس کامپیوتر را تهیه کنید که نصف گیم پس ایکس باکس قیمت دارد و شما می‌توانید از تجربه آنلاین بازی‌ها نیز بهره‌مند شوید.

کاربران پلی استیشن نیز می‌توانند برای تجربه مشابه از پلی استیشن پلاس اکسترا استفاده کنند که دسترسی رایگان به همه بازی‌های پلی استیشن 4 به علاوه چندین بازی جدید را به صورت ماهیانه به گیمرها می‌دهد.

آیا ایکس باکس سری اس کنسول ضعیف و به درد نخوری است؟

ایکس باکس سری اس در مقایسه با سری ایکس و پلی استیشن 5 قطعاََ ضعیف‌تر است، اما در مقیاس خودش کنسول بدی نیست. مسئله اصلی این است که بازیسازان حاضر نیستند بهینه‌سازی خوبی برای سری اس انجام دهند. برای همین است که بازی‌های جدید روی این کنسول دچار افت فریم و رزولوشن 900p و کمتر می‌شوند. در حالی که این کنسول قابلیت اجرای بازی در حالت 1440p و 120 فریم را نیز دارد و ما پیش از این بازی‌های ایکس باکس سری اس با نرخ فریم 120 را فهرست کرده‌ایم.

با توجه به کوچک بودن جعبه گشایی ایکس باکس series s  آن نیز اندازه بزرگی ندارد. اولین چیزی که با دیدن بخش جلوی جعبه نظرها را به خود جلب می‌کند، میزان حافظی داخلی کنسول است. همان طور که احتمالا می‌دانید این کنسول دارای یک عدد SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایتی است. همچنین فاقد درایو نوری بوده و امکان استفاده از دیسک در آن وجود ندارد. در نتیجه برای تجربه بازی روی سری اس باید از نسخه دیجیتالی بازی‌ها یا سرویس گیم‌پس استفاده کنید

کنسول‌های ایکس باکس که رقیب اصلی پلی استیشن هستند همیشه در کشور ما طرفداران زیادی داشته‌اند. مایکروسافت در سال 2020 با عرضه دو نسخه نسل نهمی توانست سیل بیشتری از افراد را به سمت خود بکشاند. ایکس باکس سری اس 512 گیگابایت بهترین انتخاب برای گیمرهایی است که بودجه محدودی دارند. قیمت ایکس باکس سری اس  را در فروشگاه ما ببنید و تخفیف های ویژه این کنسول بازی مایکروسافت را استفاده کنید.

سایت رسمی xbox ارائه دهنده بازی های ایکس باکس ، گیفت کارت ها ، گیم پس آلتیمیت و… میباشد با بهترین و مناسب ترین قیمت در خدمت شما میباشد.

دکمه بازگشت به بالا