عمومیمطالب برتر

از کامفور و خواص آن چه میدانید؟

کامفور چیست؟

کامفور پودری است که در اصل از پوست و چوب درخت کامفور به دست می آید. امروزه بیشتر کامفور مصنوعی است. این ماده در برخی از محصولات اعمال شده روی پوست یافت می شود. این یک عنصر رایج در داروهای موضعی برای سرفه و تحریکات پوستی است. کامفور یک جامد مومی، قابل اشتعال، شفاف با عطر قوی است. این یک ترپنوئید با فرمول شیمیایی C10H16O است. این ماده در درخت کامفور لورل، درخت بزرگ همیشه سبز در شرق آسیا یافت می شود. منبع اصلی کامفور در آسیا ریحان کامفور است. کامفور را می توان به صورت مصنوعی از سقز نیز تولید کرد.

چرا مردم از کامفور استفاده می کنند؟

کامفور برای عطر آن، به عنوان مایع معطر، داروی موضعی، تولید مواد شیمیایی و در مراسم مذهبی استفاده می شود. هیچ دوز استانداردی برای این ماده وجود ندارد. کامفور همچنین یک درمان پوستی برای نیش حشرات، تبخال و سوختگی های جزئی است. می تواند به خارش کمک کند.

مالیدن روغن کامفور روی گلو و سینه به سرفه کمک می کند. امروزه بیشتر کامفور مصنوعی است. در چندین محصول پوستی از جمله درمان های مورد تایید FDA استفاده می شود. این یک عنصر رایج در داروهای بدون نسخه سرفه و تحریک پوست است.

افراد برای تسکین درد و کاهش خارش، کامفور را به پوست می‌مالند. همچنین در پوست گردن و سینه برای تنفس برای کاهش سرفه استفاده می شود. همچنین برای مقاصد دیگر استفاده می شود، اما شواهد علمی خوبی برای حمایت از سایر کاربردهای کامفور وجود ندارد.

کاربرد کامفور

کامفور به دلیل خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد التهابی، کاربردهای موضعی زیادی دارد. افراد برای تسکین درد و کاهش خارش، کامفور را به پوست می‌مالند. همچنین برای استنشاق به پوست گردن و قفسه سینه اعمال می شود تا میل به سرفه کاهش یابد. همچنین برای مقاصد دیگر استفاده می شود، اما شواهد علمی خوبی برای حمایت از سایر کاربردهای کامفور وجود ندارد.

کامفور برای خوردن بی خطر است. مهم است که از کامفور روی پوست شکسته استفاده نکنید. زیرا می تواند به سرعت و در غلظت های بالا وارد بدن شود که باعث مسمومیت شود.

کامفور چگونه کار می کند؟

به نظر می رسد کامفور پایانه های عصبی را تحریک می کند که وقتی روی پوست قرار می گیرد علائمی مانند درد و خارش را تسکین می دهد. این ماده در برابر قارچ هایی که باعث عفونت ناخن پا می شوند نیز فعال است.

خطرات و اقدامات احتیاطی

کامفور برای خوردن بی خطر است. همچنین مهم است که از کامفور روی پوست شکسته استفاده نکنید، زیرا می تواند به سرعت وارد بدن شود و باعث مسمومیت شود. هرگز کامفور را در خانه نخورید!

این ترکیب زمانی که به درستی استفاده شود، عموماً برای بزرگسالان بی خطر است. می توانید لوسیون ها یا کرم های حاوی مقدار کمی کامفور را روی پوست بمالید. هرگز از کامفور رقیق نشده یا محصولات حاوی بیش از 11 درصد کامفور استفاده نکنید. همیشه قبل از استفاده از این محصول روی پوست خود یک تست پچ انجام دهید. مقدار کمی از محصول را به داخل ساعد بمالید و 24 ساعت صبر کنید تا ببینید آیا واکنشی رخ می دهد یا خیر.

خواص کامفور

این ماده خاصیت ضد عفونی کنندگی و بیهوشی دارد. این ماده همچنین ضد التهاب و ضد روماتیسم است. از دیگر خواص این ماده می توان به ضد عصب و ضد اسپاسم بودن آن اشاره کرد. همچنین معمولاً برای درمان سرفه، صاف کردن قفسه سینه و جلوگیری از آبریزش بینی استفاده می شود. این ماده خاصیت کاهش بی قراری و اضطراب را دارد. یکی دیگر از کاربردهای کامفور این است که می تواند به طور موثری میل جنسی را کاهش دهد. این ماده را می توان به صورت موضعی برای تسکین درد، خارش و سوزش استفاده کرد. کاهش پف سینه نیز از دیگر خواص این ماده است.

کامفور همچنین می تواند برای درمان التهاب ناشی از قارچ، زگیل، آکنه و نیش حشرات استفاده شود. تسکین درد عضلانی، درمان سرماخوردگی، نرم شدن ترک پاشنه پا، درمان میخچه و رفع سندرم پای بی قرار از دیگر خواص مهم این ماده است. علاوه بر این می توان از روغن کامفور برای جلوگیری از ریزش مو، تقویت رشد مو و افزایش نرمی آن استفاده کرد. این ماده در درمان شپش نیز بسیار موثر است. درمان هموروئید و آرتروز نیز از دیگر خواص این ماده است.

از جمله عوارض کامفور ناراحتی معده، گاز معده، گرفتگی معده، حالت تهوع، اسهال و استفراغ است. در برخی موارد این ماده می تواند باعث هذیان، تشنج قلبی و تشنج صرع شود. به علاوه حداکثر دوز مناسب برای مصرف خوراکی این ماده 125 تا 375 میلی گرم در روز است. مصرف بیشتر این ماده باعث مسمومیت می شود.

کاربردهای صنعتی کامفور

کامفور به دلیل خواص غیرعادی آن در درمان سرفه و سرماخوردگی در تولید پمادهای مختلف برای سینه و گلو استفاده می شود. همچنین خاصیت ضدالتهابی این ماده باعث استفاده از آن در تولید انواع کرم ها و محصولات مراقبت از پوست شده است. همچنین امروزه در داروخانه ها انواع کرم کامفور وجود دارد که برای رفع گرفتگی بینی و تسهیل تنفس استفاده می شود. این ماده به دلیل توانایی در تسکین دردهای عضلانی در تولید روغن و کرم های ماساژ نیز کاربرد دارد.

یکی از مهمترین مصارف صنعتی کامفور استفاده از آن در تولید اسپری و سموم دفع آفات است. این ماده یکی از قوی ترین ترکیبات برای دفع و از بین بردن حشرات است. در واقع بوی نامطبوع اسپری حشرات از وجود این ماده در اجزای آن می آید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد کامفور و موارد مصرف آن می توانید به مطالب موجود در سایت آواشیمی صبا مراجعه نمایید. آواشیمی صبا با بیست سال تجربه در زمینه واردات مواد اولیه صنعتی و آرایشی و بهداشتی، بالاترین کیفیت و بهترین خدمات را در این زمینه ارائه می دهد.

برای خرید کامفور به کجا برویم؟

برای خرید کامفور حتما به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید تا کامفوری که تحویل میگیرید دارای کیفیت و قیمت قابل قبولی باشد.

دکمه بازگشت به بالا