عمومیمطالب برتر

ایا رتبه برتر ها مشاور داشتن؟

زمانی که نتایج آزمون سراسری سال 94 اعلام شد، اکثر مسئولان ارشد این آزمون در مصاحبه های خود اعلام کردند که تنها به دلیل برنامه ریزی و مدرسه موفق بوده اند. اما آیا حرف این افراد درست است؟ آیا داشتن مشاور یا کنکور در موفقیت آنها تاثیر داشت؟

چرا اکثر این فارغ التحصیلان می گویند که از مشاوران یا آزمون های ورودی استفاده نمی کنند یا از مجموعه ای از آزمون های ورودی مالی با آزمون های مالی استفاده می کنند، با آنها عکس تبلیغاتی می گیرند و مصاحبه های از پیش برنامه ریزی شده را تایید می کنند؟ مطالعه؟ و مدعی موفقیت در تلاش های خود هستند.

در واقع اگر این افراد; مشاور و استاد کنکور ندارند، چرا مدام حرف های ضد و نقیض می دهند و نامشان در لیست بسیاری از مدارس معروف کنکور در تهران و شهرستان ها آمده است، جالبتر اینکه این افراد همه چیز را قبول دارند. مدارس

آیا واقعاً ممکن است یک نفر برتر همزمان از خدمات چند مدرسه کنکور استفاده کند و چنین رتبه ای کسب کند یا این برای او و آن موسسات جنبه تبلیغاتی و درآمدزایی دارد؟

همین چند روز پیش یکی از برترین سوالات مصاحبه در یکی از سایت های اینترنتی قرار گرفت. او گفت که دقایقی قبل از مصاحبه برایش سوال و جواب فرستاده اند و فرصت خواندن آنها را پیدا نکرده است، به همین دلیل خودش هم متوجه نشده که به چه سوالاتی پاسخ داده است و جالبتر اینکه بسیاری از این سطور; خود مصاحبه درج شده در سایت مرتبط با آژانس کنکور یا سایت سمپادیا جعلی محسوب می شود.

چرا هر ساله کودکان جامعه مرفه به مکان های زیادی در تخصص های محبوب دانشگاه های معروف کشور دسترسی دارند؟ آیا این طبقه اجتماعی باهوش تر شده است؟ یا چیز دیگری است؟ در زیر به این سوال از زبان کارشناسان و چند رتبه بالاتر کنکور خواهیم پرداخت.

اعتراض برخی از نفرات برتر کنکور در شرایطی به وجود آمد که برخی از معلمان برجسته تهران و شهرستان ها و همچنین مشاوران تحصیلی با ارائه مدارک نشان دادند، نمرات برتر کنکور کدامند؟ آنها شاگردان هستند، اما خود مردم این ادعا را انکار می کنند.

البته، برخی از آن افراد رده بالا فکر نمی‌کنند با پیش‌بینی عاقلانه اما شگفت‌انگیز گروه درس‌های زندگی خلع سلاح شوند، که برخی از مشاوران خانواده و آموزش و پرورش گران قیمت به آن نسبت می‌دهند.

این سایت به منظور جلوگیری از سوء استفاده سایر موسسات و حتی برخی از دانشجویان خود از اوایل تیرماه شروع به درج نتایج احتمالی مراحل اصلی کنکور 94 کرد و در نهایت در کمال تعجب پس از اعلام رسمی نتایج توسط گروه سنجش مشخص شد که درصد بسیار بالایی از پیش‌بینی‌های این سایت کاملاً صحیح بوده است و به همین دلیل از بین اسامی هشت نفری که برای رتبه‌های تک رقمی پیش‌بینی شده‌اند، شش نفر از آنها نمره تک رقمی کسب کرده‌اند و بیش از 80 درصد از نمرات دو رقمی پیش بینی شده بود، نمرات دو رقمی و بقیه سه نمره – رقم.

این پیش بینی که سه هفته قبل از اعلام رسمی نتایج اتفاق افتاد، حتی مشهورترین موسسات شرکت کننده در این آزمون را متعجب کرد و آنها گفتند که به مراتب کمتر از 1000 کمدین در این آزمون ها شرکت کردند و در برنامه خود موفق شدند.

اقدامی هوشمندانه اما پرمخاطره توسط وب سایت Life Course که مشاوران آن شخصیت های برجسته در استدلال همسر، روابط عاطفی و مشاوره تحصیلی هستند، این فرضیه را تقویت کرده است که بسیاری از نفرات برتر کنکور با آنها در تضاد هستند. مشاوران تحصیلی ادعا می کنند و بسیاری از معلمان گران قیمت استفاده کرده اند.

اگرچه برخی می گویند سایت با افرادی مواجه شده است که می توانند نام یک خط و بیش از ده عدد دو رقمی را به درستی با دقت باورنکردنی پیش بینی کنند، اما تماشای روند طاقت فرسا تصحیح برگه های پاسخ در چنین جامعه ای برای ارزیابی او این فرضیه را رد کرد. .

کارشناس آموزش عالی سرکار خانم دکتر مهناز منفرد می گوید: اگر اسامی آزمون های آموزش عالی قبل از اعلام رسمی با طرفین و مناسبات دریافت شود، قطعا سابقه و عظمت زیادی با موسسات آزمون کنکور خواهد داشت. . . پس از اعلام رسمی نتایج توسط سازمان سنجش و تاخیر چند ساعته؛ اسامی رتبه های بالاتر را در سایت خود اعلام کردند. همچنین لازم به ذکر است که پیش بینی تیم درس زندگی نه تنها یکی دو روز قبل، بلکه سه هفته قبل از اعلام رسمی نتایج کنکور سال 94 بوده است. بنابراین تا آن زمان امکان تصحیح پاسخنامه همه داوطلبان و تعیین نتیجه دقیق هر دانش آموز وجود ندارد.

سرکار خانم مژگان شیرازی از مشاوران تحصیلی استان فارس در سال 94. که سه نمره دو رقمی آزمون سراسری داشت، همچنین می گوید: هفته دوم تیرماه پیش بینی را در سایت «درس های زندگی» دیدم. به نظر من آنها با کار خود نشان دادند که به خوبی می دانند دانش آموزانشان چه دارند و با مطالعه تست های عملی یا کنکور هر کدام توانستند جایگاه فردی خود را به دقت بسنجند. عدد و نمره دو رقمی کنکور سراسری.

سرکار خانم مرجان رادمنش، روانشناس و مشاور آموزشی موفق در مشهد که تعدادی از شاگردان خود را با رتبه های دو رقمی و سه رقمی دارد، در پاسخ به این سوال که چرا نمایندگان بالاترین طبقه بندی کنکور سعی در کتمان وجود به اصطلاح دارند. اتحادیه کلاس کنکور یا مشاور یا برخی تظاهر می کنند که در امتحانات فلان مدرسه شرکت کرده و قبول شده اند، می گوید:

ضمناً در بین شاگردان من، دو نفر از آنها کاملاً توصیه من را پنهان کرده اند، البته فکر می کنم واضح است، زیرا تصور می کنید در یک رقابت سخت مقام اول را به دست آورده اید و همه شما را تحسین می کنند آزمایش دوپینگ ناگهان مثبت شد، دیگران چه خواهند کرد. فکر تو؟

داشتن رابطه مربی یا تحصیلی نیز مانند دوپینگ است، هرچند دوپینگ فرهنگی و قانونی است. دانش‌آموزان هم سن و سال هستند و احساس می‌کنند اگر بگویند مشاور یا منشی شخصی دارند، غرورش از بین می‌رود و همه به توانایی‌هایشان شک می‌کنند، اما باید اعتراف کنند که حتی با داشتن یک مشاور هم به طرز شگفت‌انگیزی موفق هستند. منشی، مشاور یا معلم

اما در مورد گروه دوم باید بگویم: همه می‌دانند که تنها با حضور در آزمون آزمایشی مؤسسه نمی‌توان در کنکور سراسری موفق شد، بنابراین به نوبه خود کسب رتبه برتر در کنکور می‌شود. پول تنها یکی از جنبه های شهرت این سازمان است. او یک کنکور دارد.

همچنین یکی از آقایان ارشد کنکور ریاضی و فیزیک 1392 می گوید: اکثر دانش آموزان دوست ندارند برای خود رقیبی درست کنند، بنابراین این حقیقت را پنهان می کنند که مشاور یا منشی خصوصی دارند و برای اینکه فکر کنند، تا حتی پس از اعلام نتایج به عنوان دروغگو توصیف نشود و وجود مشاور یا معلم را انکار کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مشاور تحصیلی یا منشی خصوصی داشته است؟ می گوید: بله، در سه سال آخر دبیرستان هم مشاور کنکور داشتم و در کنار برنامه ریزی دقیق و حساب شده; روش های درست کار و تست را هم به من یاد داد. البته برای درس ادبیات هم به درس نیمه خصوصی استاد هاشم میرزایی رفتم که در حال حاضر مهر اول یکی از بهترین دبیرستان های غیرانتفاعی کرج را تاسیس کرده است. برای درس شیمی هم در سخنرانی استاد سلیمانی یکی از بهترین اساتید کرج شرکت کردم.

امیدواریم روزی را شاهد باشیم که عدالت در تمام نقاط کشور به طور مساوی گسترش یابد و فرزندان بومی این مرز و بوم در محیطی بهتر قرار گیرند و بر اساس توانایی ها و خانه هایشان – فقط کتاب هایشان – به اوج برسند. در دهان دوم قرار بگیرید.

اطلاعات بیشتر را از مرکز مشاوره تحصیلی محمدرضا پوردستمالچی جویا شوید.

دکمه بازگشت به بالا