داکت اسپلیت چیست؟

سیستم های داکت اسپلیت استاندارد شامل یک واحد خارجی است که کندانسور و کمپرسور را در خود جای می دهد و یک واحد داخلی که اواپراتور را در خود جای می دهد. لوله های مبرد دو واحد را به هم متصل می کند.
پیکربندی کانال تقسیم
سیستم های کانال اسپیسر استاندارد در پیکربندی های مختلفی از جمله:
یک مرحله ای: یک سیستم کانال دو مرحله ای دارای تنظیمات سرمایش یا گرمایش است. چه باز باشند چه نباشند مصرف برق را نمی توان کنترل کرد چه غیرفعال باشد یا نه.
دو مرحله ای: سیستم های دو مرحله ای دارای دو تنظیم سرمایش یا گرمایش هستند. یک سیستم دو فاز نسبت به یک سیستم تک فاز انرژی کارآمدتر است زیرا در بیشتر مواقع با ظرفیت کمتری کار می کند.
ظرفیت متغیر: سیستم های داکت اسپلیت ظرفیت متغیر دارای تنظیمات متعدد سرمایش یا گرمایش هستند. آنها ظرفیت را با توجه به دمای داخلی تنظیم می کنند، بنابراین آنها یک گزینه کارآمد انرژی هستند.
طول عمر ایده آل یک سیستم اسپلیت استاندارد 15-20 سال است. ممکن است بسته به کیفیت دستگاه، نحوه نگهداری و آب و هوا متفاوت باشد.
فهرست رسانه مشترک
مزایای سیستم کانال رسانه ای توزیع شده به شرح زیر است.
کارآمدتر – امتیازات SEER برای سیستم های توزیع شده معمولاً 25 یا بالاتر است، بسیار بهتر از سیستم های بسته بندی شده.
قابل سفارشی سازی – از آنجایی که دو جزء کانال اسپلیت مدیا برای یک سیستم اسپلیت وجود دارد، جایگذاری انعطاف پذیرتر از یک واحد بزرگ است.
تعمیر و نگهداری کمتر – برای سیستم های مینی اسپلیت بدون داکت، هزینه های نگهداری بسیار کمتر از سایر سیستم های هوای مرکزی است.
ارزش افزوده – بهره وری انرژی سیستم های تهویه مطبوع کانالی اسپلیت مدیا آنقدر بالا است که می تواند ارزش فروش مجدد خانه شما را افزایش دهد.
حس پیپین ایهو
نحوه انتخاب نوع کانال احساسی برای اشتراک گذاری بسیار مهم است. به طور کلی انتخاب نوع مناسب سیستم گرمایش مرکزی و تهویه مطبوع بر اساس عوامل زیادی است.
آیا تا به حال یکی از این مدل ها را داشته اید؟
اگر چنین است، به مدل خود پایبند باشید. حذف و نصب مجدد نوع دیگری از سیستم HVAC می تواند بسیار گران باشد. اگر یک کانال اشتراکی Hisense دارید، با حذف آن و انتخاب مدل دیگری، بسیاری از مزایای صرفه جویی در هزینه را از دست خواهید داد.
خانه شما چقدر بزرگ است یا کوچک؟
این یک ملاحظه مهم است. برای خانه‌های کوچک‌تر، یک واحد بسته‌بندی بهترین است. زیرا تمامی اجزای سیستم بسته بندی شده در خارج قرار دارند. اگر فضای ذخیره سازی کمتری برای اجزای HVAC دارید، با یک سیستم بسته بندی شده بهتر خواهید بود.
برای خانه های بزرگتر یا آنهایی که زیرزمین دارند، سیستم کانال اسپلیت هایسنس بهترین خواهد بود. این به این دلیل است که فضای ذخیره سازی بیشتری در خانه خود دارید.
مزایای کانال اسپلیت هایسنس
بسیاری از افراد به دلیل فواید زیر، اسپلیت های Sense Duct را ترجیح می دهند:
ساده ترین فرآیند نصب
در مقایسه با سیستم های سنتی، سیستم لوله توزیع Sense به کار نصب بسیار کمتری نیاز دارد. نه تنها نیازی به لوله کشی ندارد، بلکه اتصال بین واحد داخلی و خارجی شما فقط به سوراخی در حدود 3 اینچ (7.5 سانتی متر) نیاز دارد. هنگامی که این کار را انجام دادید، تنها چیزی که نیاز دارید دسترسی به برق و مکانی برای نصب واحدها است. سازندگان طول لوله های مبرد مختلفی را ارائه می دهند، بنابراین واحدهای داخلی و خارجی شما می توانند تا 30 متر از هم فاصله داشته باشند.
صرفه جویی قابل توجه در انرژی با کانال های هوای اسپلیت قابل توجه
سیستم های مرکزی انرژی زیادی را از طریق کانال کشی از دست می دهند و کانال های نشتی می توانند تا 30 درصد انرژی خنک کننده را از دست بدهند. هنگامی که شما در فضایی بدون تهویه مطبوع، کانال عایق کاری یا کانال کشی نصب می کنید، مشکل بهره وری انرژی ایجاد می کند.
از آنجایی که Sense Split Ducs طراحی کاملاً بدون نوسانات را ارائه می دهد، این امر باعث افزایش صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش قبوض آب و برق آینده می شود. در برخی موارد، یک کولر گازی بدون موج می تواند کارایی یک کولر گازی را دو برابر کند و به 30 SEER برسد.

https://www.tgju.org/news/2592939/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%DA%86%DB%8C%D9%84%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-ttm
داکت اسپلیت Sense با دکوراسیون شما یکپارچه شده است
با سیستم لوله اسپلیت Sens، نصب در داخل ساختمان بسیار انعطاف پذیر است. می توانید آن را روی سقف یا روی دیوار نصب کنید. علاوه بر این، داکت اسپلیت سنس طراحی ظریفی دارد که از نظر زیبایی شناسی جذاب است. علاوه بر این، داکت اسپلیت Sense نسبت به واحدهای پنجره ای که نیاز به سوراخ کردن دیوار یا ارائه پنجره به کولر گازی شما دارند، نفوذ کمتری دارد.
رابوی جهانی
یک سیستم تهویه مطبوع داکت اسپلیت عمومی شامل یک واحد خارجی با کمپرسور و کندانسور و یک واحد داخلی با تهویه مطبوع است. به طور معمول، یک خط بین دو واحد وجود دارد که شامل لوله های مسی مبرد، یک سیم برق و یک تخلیه میعانات است.
سیستم های تهویه مطبوع اسپلیت کانال معمولی با واحدهای بسته بندی شده تفاوت دارند زیرا همه اجزا را در یک بسته قرار می دهند. آنها همچنین مانند واحدهای پنجره ای نیستند که دارای فن، کمپرسور و کویل در جعبه پنجره یا دیوار هستند.
مزایای یک کانال عمومی توزیع شده
عملیات مجرای اسپلیت عمومی
یک واحد داکت اسپلیت عمومی می تواند بی صدا کار کند.
فضای امن
لوله توزیع عمومی بسیار ایمن است. یک سوراخ کوچک در لوله شما ممکن است خطر ایمنی بزرگی برای خانه شما ایجاد نکند، در حالی که سوراخ در دیوار یا پنجره ممکن است ناامن باشد.
منطقه لوله اسپلیت جهانی
بخش عمومی به طور جداگانه با تقسیم فضا به مناطق مختلف خنک می شود. شما می توانید دمای مناطق مختلف خانه خود را تغییر دهید. این به معنای تلاش کمتر در دراز مدت و صرفه جویی است.

دکمه بازگشت به بالا