رستم قاسمی می‌رود یا می‌ماند؟

رستم قاسمی

شایعه جدید استعفای رستم قاسمی و عدم حضور وی در جلسه روز چهارشنبه شورای دولت، گمانه زنی ها درباره خروج قریب الوقوع وی از وزارت راه و شهرسازی را تقویت کرده است. اما هنوز هیچ خبر رسمی در این زمینه منتشر نشده است.

به گزارش مخبران، هنوز چهار روز از این خبر باقی مانده است رد استعفای رستم قاسمی از زمانی که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد این موضوع دوباره در شبکه های اجتماعی مطرح شده است، اجرایی نشده است.

بر اساس آخرین اخبار، رستم قاسمی به تازگی نامه استعفای خود را به رئیس جمهور تقدیم کرده است. وی در جلسه شورای دولت در روز چهارشنبه 4 آبان 1401 شرکت نکرد و این گمانه زنی ها مبنی بر استعفا از سمت خود دامن زد. گزینه های جایگزینی به عنوان جانشین رستم قاسمی مطرح شده است اما هنوز چیزی مشخص نیست و حتی سخنگوی دولت نیز درباره استعفای قاسمی و جایگزینی احتمالی او صحبتی نکرده است.

دلایل اصلی استعفا

بیماری قاسمی ماه هاست که خبرساز شده است. موضوعی که در کنار کندی اجرای طرح نهضت ملی مسکن، انتقاد کارشناسان و برخی نمایندگان مجلس را متوجه ساکنان طبقه پانزدهم ساختمان دودمان کرد. علاوه بر این، دستگیری قاسم مکارم – مشاور رستم قاسمی در اوایل شهریور نیز بر این جنجال افزود.

از جمله انتقادات به عملکرد وزیر راه و شهرسازی می توان به کندی اجرای نهضت ملی مسکن با هدف ساخت چهار میلیون واحد مسکونی اشاره کرد. این پروژه بیش از یک سال پیش آغاز شده و تاکنون یک میلیون و 600 هزار واحد زمین تهیه شده و 194 هزار واحد نیز به مرحله فونداسیون رسیده است.

صداهای انتقادی از سطح کارشناسی گرفته تا صندلی های سبز بحرین به اجرای رستم قاسمی رسیده است. اقبال شکری، عضو کمیسیون عمران مجلس در 20 آبان گفت: به نظر من اگر رئیس محترم نمی توانند برای آقای مهندس قاسمی کار کنند، باید تصمیم دیگری اتخاذ شود.

با تعطیلی مجلس در هفته آینده، تصمیم جدیدی درباره وزارت راه و شهرسازی به این زودی ها گرفته نمی شود. رستم قاسمی همچنان وزیر است و می توان مطمئن بود شنبه هفته آینده در دفترش خواهد بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا