روبالشی پاکتی راحت تر است یا روبالشی زیپ دار؟

هوا هوای یه تغییراته مگه نه؟ دوست دارید روبالشی و کوسن خودتونو نو کنید؟ از قیمتهای روبالشی و کوسن داخل بازار خسته شدید؟ توی این مقاله به حالت کاملااااا رایگان طربقه دوخت روبالشی زیپ‌دار رو به شما آموزش خواهیم داد. اگه پارچه بلا استفاده توی خونه دارید، یا اگه پارچه‌ای رو پسند کردید و میخوایید از اون روبالشی یا کوسن داشته باشید، سریعا دست به کار بشید و توی کمترین زمان با کمترین هزینه روبالشی خودتون و بدوزید و از هنر دستتون لذت ببرید.

اما اگه حس دوخت روبالشی زیپ‌دار رو ندارید، میتونید با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت انواع روبالشی رو خرید کنید. برای کلیک کنید.

وسایل مورد نیاز برای دوخت روبالشی زیپ‌دار

با وسیله‌های دم دستی یه کوسن و یا رو بالشی شیک بسازیم؟ این آموزش با عشق توسط برای شما نوشته شده. اگه پایه هستید، لوازمی که توی ادامه براتون لیست کردیم رو جمع‌آوری کنید:

  •  پارچه برش داده شده در اندازه مورد نظر (دو عدد یکی برای رو و یکی برای پشت)
  • چرخ خیاطی دارای پایه زیپ دوزی
  • زیپ
  • بشکاف
  • سوزن ته گرد مرواریدی

همونطور که میدونید همه وسیله‌ها توی هر خونه‌ای پیدا میشن و اگه تو خونه هم ندارید میتونید با کمترین قیمت خرید کنید و برای مدت طولانی ازشون استفاده کنید. اگه چرخ خیاطی ندارید میتونید از کسی برای ۱ ساعت قرض بگیرید. و آماده این تجربه جذاب بشید. حالا با هم بریم و قدم به قدم آموزش و طریقه دوخت روبالشی زیپ‌دار رو باهم ببینیم:

دوخت روبالشی زیپ‌دار

مراحل دوخت روبالشی زیپ‌دار

اگه وسیله‌ها آمادست و شما هم هیجان دوخت رو بالشی زیپدار و یا کوسن دستدوزتونو دارید، بریم سراغ قدم اول دوخت روبالشی زیپ‌دار

اگه حال نداری کوسن بدوزی، به قیمت عمده!!!!! توجه کن به قیمت عمده میتونی کوسن خرید کنی یعنی با ۱ سوم قیمت بازار. برای کلیک کنید.

قدم اول

دو تکه پارچه‌ای که قبلا برای اندازه مورد نظرتون برش دادید رو بردارید و روی هم قرار بدید. دقت کنید اگه پارچه سادست که هیچی، اما اگه طرحداره، حتما به طرحها نگاه کنید که توی امتداد هم دوخته بشن و شکل ظاهری نامناسب به پارچه ندن. حتما قبل از دوخت کاملا این نکته کلیدی و خیلی مهم رو بررسی کنید.

اگه بالش شما آمادست که بهتره روبالشی رو توی اندازه ۵۰ در ۷۰ برش بدید. اگه آماده نیست و خودتون درست کردید، حتما اندازه بالش رو چک کنید چون ممکنه بالش دست ساز غیر استاندارد اندازه‌های مختلف داشته باشه.

قدم دوم

حالا زیپ رو دقیقا وسط یک طرف و یک ضلع پارچه قرار بدید و ابتدا و انتها زیپ رو روی پارچه با سوزن ته گرد علامت گذاری کنید. حتما به این نکته خیلی مهم دقت کنید که محل علامت گذای شما دقیقا روی محل باز و بسته شدن زیپ قرار بگیره نه اول و آخر نوار زیپ

قدم سوم

حالا نوبت مرحله دوخت و دوز میرسه. از آخر و انتهای ضلعی که علامتگذاری کردید. دوخت رو با فاصله ۱/۲۷ سانتی متری از لبه پارچه با طول کوک معمولی ( مربوط به تنظیمهای طول کوک چرخ خیاطی) شروع کنید و زمانیکه رسیدید به نقطه اول علامت گذاری که مربوط به شروع باز و بسته شدن زیپ هست، دوختن رو استاپ کنید.

 قدم چهارم

حالا توی چهارمین قدم از آموزش دوخت روبالشی زیپ‌دار ، باید تنظیم طول کوک رو تغییر بدید. طول کوک رو از حالت متوسط به بلندترین حالت تغییر بدید.

 قدم پنجم

خب حالا توی قدم پنجم آموزش دوخت روبالشی زیپدار، شروع کنید تا نقطه علامتگذاری شده بعدی کوک زدن رو با کوک بلند ادامه بدید. وقتی به نقطه دوم کوک رسیدید، دوباره تنظیمات کوک چرخ خیاطی رو به حالت قبلی برگردونید و تا انتهای لبه دوخت رو ادامه بدید.

 قدم ششم

قدم ششم طریقه دوخت رو‌بالشی زیپ‌دار، مرحله اتوکاری هست. باید قسمت و لبه زیپ رو با اتو پرس کاری کنیدتا صاف و یکدست بشه

قدم هفتم

حالا که رسیدیم گام هفتم از دوختن روبالشی با زیپ ، باید دوباره زیپ رو توی مرکز دوختهای بلند قرار بدیم. به حالتیکه زیپ روی محل دوخت قرار بگیره.

توی این مرحله ختما دقت کنید که دندونه‌های زیپ کاملا مستقیم روی دوختها قرار میگیره .بعد از اینکه از این موضوع اطمینان پیدا کرید، با سوزن ته گرد اون رو به پارچه متصل کنید.

قدم هشتم

حالا پایه ساده دوزی چرخ خیاطی رو به پایه زیپ دوزی تعییر بدید و یک سمت زیپ رو تا انتها بدوزید.

قدم نهم

وقتی که به آخر نوار رسیدید، زیپ رو باز کنید تا پایه زیپ دوزی بتونه از اون عبور کنه. بدون اینکه دوختن رو قطع کنید، کوک زدن رو برای سمت دیگه هم ادامه بدید. و بعد از اینکه تمام شد، سوزنهارو دربیارید و پایه زیپ رو تغییر بدید.

قدم دهم

حالا که رسیدیم قدم دهم از دوختن روبالشی زیپ‌دار ، به وسیله بشکاف ، محل دوختهای بلند رو باز کنید و زیپ رو تا آخر باز کنید.

قدم یازدهم

حالا که تا گام یازدهم آموزش دوخت روبالشی‌ زیپ‌دار جلو آمدید، دوباره روی دست دو پارچه رو روی هم قرار بدید و دورتادور سه طرف باقیمونده رو با سوزن ته گرد علامت گذاری کنید.

قدم دوازدهم

بعد از اینکه با سوزن ته گرد علامتگذاری کردید، هر سه لبه رو با فاصله ۱/۲۷ سانتی متری از لبه ها بدوزید و بعد از اینکه هر سه طرف دوخته شد سوزن رو خارج کنید.

قدم سیزدهم

وقتی به گوشه‌ها رسیدید، دقت کنید که گوشه ها رو با زاویه ۴۵ درجه حلالی بدوزید

قدم چهاردهم

حالا از محل زیپ که باز گذاشته بودید، پارچه رو به سمت درست برگردونید تا روبالشی شما به حالت اصلی برگرده

قدم پانزدهم

توی قدم آخر آموزش دوخت روبالشی زیپ‌دار ، از قسمت زیپ روبالشی رو روی بالش و یا کوسن بکشید و تمام!!! به همین راحتی

دوخت روبالشی زیپ‌دار

اندازه استاندارد کوسن و بالش

برای دوخت رو بالشی یا کوسن حتما باید بدونید که کدوم اندازه ها برای روبالشی و یا کاور کوسن مناسبه. روبالشی‌ها فقط در ابعاد ۵۰ در ۷۰ تولید میشن اما شما میتونید بی نهایت کوسن با اندازه و طرحهای مختلف بدوزید و لذت ببرید. اما اندازه ۴۵ در ۴۵ کوسنها نسبت به بقیه اندازه ها پر طرفدار هست. اگه علاقه به دوخت روبالشی زیپ‌دار دارید، حتما پارچه رو توی همین اندازه برش بدید. اما برای دوخت کوسن دستتون بازه کاملا

تهیه بالش آماده

دیگه گذشت زمانیکه با سختی و کلی وقت گذاشتن و گردن درد توی خونه بالش آماده میکردیم و تازه خیلی از ما به خاطر همین بالشهای غیر استاندارد الان آرتروز داریم یا توی خوشبینانه‌ترین حالت نمیتونیم راحت بخوابیم. شما میتونید انواع بالش آماده رو با ارتفاع و ابعاد استاندارد خرید کنید. مواد داخل بالش و روکش بالشها میتونند باهم متفاوت باشند. اما معمولا بالشهای آماده رو با الیاف پر میکنند که هم مناسب خواب باشند و هم مناسب پول توی جیب !!!

پارچه مناسب دوخت روبالشی زیپ‌دار

روبالشی ها توی طرحها، رنگها، و صد البته پارچه‌های مختلف تولید میشن. هر پارچه مناسب یه فصلی از سال هست برای مثال برای فصلهای گرم روبالشیهای نخی و برای فصلهای سرد روبالشیهای کتان و مخمل مناسب هستند.

البته روبالشی رو فقط برای خواب تهیه نمیکنند. خیلی از ماها بالشها رو برای تکیه دادن استفاده میکنیم که در این صورت از پارچه رومبلی و مخمل ضخیم برای دوختن اونها استفاده میکنیم تا مثل پشتی باشند.

آموزش دوخت زیپ متری برای بالش | اموزش دوخت زیپ بالش لبه دار

برای خوندن مقاله کلیک کنید.

کلام آخرهم از جنبه محافظی قابل‌شست‌وشو به‌منظور حفظ بهداشت و سلامتی موردتوجه می‌باشد و هم با طرح‌ها و رنگ‌های زیبایش از جنبه زینتی نیز وجودش غنیمتی بزرگ محسوب می‌شود. اغلب بالش‌ها را با هایی ساده دوخته و داخل آن‌ها را با الیافی خاص پر می‌کنند. به همین دلیل تعویض و شست‌وشو آن‌ها کار زمان‌بری است. به جهت سریع‌تر نمودن این پروسه روبالشی‌هایی از پارچه‌های قابل شست‌وشو با بافتی نرم و منعطف را به‌عنوان روکش و کاور بر روی این بالش‌ها می‌کشند و در دوره‌های زمانی مقتضی به‌راحتی خارج ساخته و شست‌وشو می‌دهند. البته بسیاری ابتکار عمل را در دست گرفته و از روبالشی‌ها به عنوان عنصری محبوب در دیزاین بهره برده و آن‌ها را با دیگر وسایل منزل ازنظر طرح و رنگ هماهنگ می‌سازند. به‌راحتی می‌توان اکنون روبالشی‌ها را در اشکال مختلف، سایزهای متنوع، بافت‌های متفاوت و … یافت که هرکدام مزایای خاص خود را ارائه می‌دهند. در ادامه بیشتر باب این کالای خواب کوچک اما بسیار تأثیرگذار در یک خواب راحت و رویایی سخن می‌گوییم.

انواع روبالشی موجود بر اساس معیارهای متفاوت

همان‌طور که اشاره نمودیم، روبالشی‌ها چنان تنوع را به خدمت گرفته‌اند که به‌راستی از عنصری تک‌بعدی خارج گشته و به عضوی کاملاً کاربردی و پویا در منازل تبدیل‌شده‌اند. گاهی بر روی برخی ها حاضرشده و در قالب کوسن بر روی مبل‌ها جا خوش می‌کنند و گاهی نیز زینت‌بخش بالش تخت‌ها می‌شنود. افراد سنتی نیز از آن‌ها به‌عنوان پای ثابت محافل خود و به شکل پشتی استفاده کرده و مهمان‌های خود را در کنار این بالش‌های زینت شده به انواع طرح‌ها و نقوش چشم‌نواز به ضیافتی گرم و شیرین دعوت می‌کنند.

  1. انواع روبالشی ازنظر نوع پارچه:

های متفاوتی به مقوله دوخت روبالشی واردشده‌اند که جنس‌ها و کیفیت الیاف متمایزی را عرضه می‌کنند. این امر سبب شده، مشخصه‌های ذاتی هر روبالشی با نمونه‌ای دیگر در تضاد باشد. آشنایی با این جنس‌ها به شما در انتخاب نمونه‌ای متناسب با نیاز و خواسته‌تان کمک می‌نماید.

به علت طبیعی بودن الیاف موجود در این روبالشی و تبادل هوایی عالی، گزینه‌ای مطلوب برای دوست داران کالاهایی با بافت و ساختار کیفی و دارای استاندارد است.

الیاف پلاستیک مانند این روبالشی مسلماً تجربه یک خواب راحت را از شما صلب می‌کند اما بادوام بالا و قیمت پایینی که ارائه می‌کند، بسیاری را به سمت خود مایل می‌سازد. اگر تمایل به خرید این دارید، بهتر است به‌گزینش نمونه‌های ترکیبی با پنبه آن روی آورید تا علاوه بر کاهش مضرات آن از خواصی چون عدم چین‌خوردگی و چروک پذیری آن نیز بهره‌مند گردید.

تنسل نیز مانند پنبه توانسته با ویژگی‌هایی چون سازگاری بالا با محیط‌زیست، خاصیت ضد آلرژی، ضد بو و ضد باکتری‌اش در میان روبالشی‌های مرغوب جای گیرد. شما حتی پس از استفاده طولانی‌مدت از این روبالشی با حساسیت‌های پوستی مواجه نشده و بر روی سطح صاف و نرم آن خوابی آرام را تجربه می‌کنید.

بامبو شمارا به یاد ابریشم طبیعی می‌اندازد، ازاین‌رو می‌توان آن را عنصری کاملاً طبیعی دانست که کیفیت عالی را از خود به نمایش می‌گذارد. به علت خواص ضد حساسیت آن گزینه‌ای محبوب در میان خریداران به شمار می‌رود.

روبالشی تترون توانسته کلکسیونی از مزایای و فواید را برای خود تدارک ببیند، ازاین‌رو در اولویت خرید کسانی است که ازیک‌طرف لطافت، سبکی، خنکی و ضد حساسیت بودن یک روبالشی برایشان مهم است و از سوی دیگر به مقاومت بالای آن در استفاده‌های مکرر و شست و شوهای پی‌درپی اهمیت می‌دهند. البته در انتها به قیمت پایین این کالا نیز نیم‌نگاهی دارند.

برق و جلای روبالشی ساتن هر فرد دوست دار دیزاین‌های شکیل را مجذوب خود می‌سازد. این در حالی است که بسیاری از پزشکان این نوع روبالشی را برای پوست و مو نیز مؤثر و مفید فایده می‌دانند. البته از لطافت بی‌حدوحصر آن و توانایی بالایش در دفع آلودگی و صدالبته قیمت به‌صرفه آن نیز نمی‌توان با بی‌توجهی گذشت.

به‌راستی روبالشی‌های مخمل لاکچری و جذاب هستند، خصوصاً ورود صنعت چاپ به این عرصه سبب شده بر برازندگی این عناصر افزوده گردد. امروزه می‌توان برحسب سلیقه خود درخواست اعمال طرح‌های چاپی را بر روی این بالش‌ها دارد و به نمونه‌هایی سفارشی متناسب با دکوراسیون خود دست‌یافت.

روبالشی شانل به دلیل ظاهر مخمل مانندش اما ضخامت بیشتر و حالت کرکی دورویی که دارد گویی آمده که در دسته روبالشی‌های لوکس قرارگیری و با بافت نرم و براقی که ارائه می‌کند، نه‌تنها از مخمل بلکه از بسیاری روبالشی‌های دیگر نیز سرآمد باشد. اکنون پارچه شانل را می‌توانید هم در جنسهای نخی، پنبه و ابریشم بیابید و هم در جنس‌های مصنوعی آکریلیک، رازیون و … که همگی ازنظر نرمی و لطافت چیزی کم ندارند.

روبالشی یک‌بارمصرف از پارچه‌های نازکی تهیه می‌شود که عمدتاً بعد از اولین شست‌وشو پاره شده اما برای محیط‌های آلوده که امکان تعویض روبالشی وجود ندارد، مانند سفر، پک نیک و … گزینه ایده آلی است.

  1. انواع روبالشی ازنظر مدل دوخت:

نوآوری‌هایی که به بستر دوخت روبالشی‌ها واردشده آن‌ها را متنوع‌تر از گذشته نموده است. امروزه خیاطان کوشیده‌اند از نمونه‌های رایج قدیمی فاصله گرفته و از الگوهای دوخت جدیدی پیروی کنند. این امر سبب شکوفایی این بخش از صنعت کالای خواب شده، به‌گونه‌ای که دیگر یک خیاط از عهده پیاده‌سازی دوخت تمامی مدل‌های روبالشی برنمی‌آید، زیرا دوخت هرکدام از این مدل‌ها تخصص خواص خود را می‌طلبد.

برای افرادی که به‌راحتی خارج ساختن بالش اهمیت می‌دهند این مورد گزینه خوبی است، زیرا یک سمت روبالشی دوخته‌شده و سمت دیگر حالت پاکت گرفته و تکه اضافه مانع ورود آلودگی به بالش می‌شود و در صورت نیاز به خارج‌سازی بالش نیز کافی است، تکه اضافه را کنار زده تا به مقصود خود برسید.

روبالشی‌های زیپ‌دار را با همان زیپ پلاستیکی که بر لبه آن‌ها دوخته می‌شود، می‌توان به‌راحتی شناخت. دو نوع دوخت متمایز دور دوزی و دوخت ساده در این روبالشی رواج داشته که مسلماً نوع دور دوزی زیبایی بیشتری را به نمایش می‌گذارد.

اغلب روبالشی‌های خانگی را به این روش می‌دوزند، ازاین‌رو اکثراً این مدل خاص را بارها در منزلتان دیده‌اید. دوختن یک لبه روبالشی و سردوزی کردن لبه دیگر یا تا دادن به داخل تمام‌کاری است که خیاط برای تهیه این نوع روبالشی انجام می‌دهد.

دور دوزی اعمال‌شده بر روی روبالشی، تقریباً در حد و به‌اندازه 3 سانتی‌متر به‌راستی این کالا را شکیل‌تر و مجلسی تر نموده، به همین دلیل اغلب افراد دوخت این مدل خاص را برای مهمان‌های خود سفارش می‌دهند.

دوخت گرد، دراز و استوانه‌ای این روبالشی‌ها جذاب است و قدمتی بسیار طولانی دار،د اگرچه اکنون در قالب وسیله خواب به فروش می‌رسد، اما درگذشته به‌عنوان بالش پشتی کاربرد داشته و در منازل قدیمی حتماً چند نمونه از آن‌ها به منظور پذیرایی از مهمانها یافت می‌شده است.

در این روبالشی به‌جای زیپ از چسب برای مهار لبه استفاده می‌کند تا در زمان داخل سازی یا خارج نمودن بالش نیازی به دوخت لبه آن نباشد. البته خرید نمونه‌ای دارای چسب‌های مرغوب که بعد از مدتی آسیب نبیند و کارایی خود را از دست ندهند، الزامی است.

  1. انواع روبالشی ازنظر سایزبندی:

روبالشی‌ها ازنظر سایزبندی در 5 دسته متمایز قرار می‌گیرند. دسته اول که شامل سایز نرمال بوده و در اندازه 50* 70 سانتی‌متر است. سایز استاندارد که اندازه 51*66 سانتی‌متر را دربر می‌گیرد. سایز کوئین که در اندازه‌های 51* 76 سانتی‌متر به فروش می‌رسد. روبالشی سایز کینگ که در ابعاد 51*92 در بازار موجود است و درنهایت سایز بادی یا بسیار بزرگ که در اندازه‌های 51*137 یافت می‌شود. بدین ترتیب خریداران بر اساس ابعاد مدنظرشان می‌توانند یک گزینه باب میل خود را انتخاب نمایند.

ویژگی‌های یک روبالشی مناسب و باکیفیت

اغلب ما هزینه‌ی فراوانی را بابت وسایلی که در ساعت‌های بیداری‌مان بدان‌ها نیاز داریم، صرف می‌کنیم. ولی وقتی صحبت از کالای خواب به میان می‌آید، برای پرداخت مبلغی حتی اندک باب آن مردد می‌شویم. این در حالی است که یک خواب راحت می‌تواند، در ایجاد یک حال روحی و جسمی خوب برایمان در طول روز نقش حیاتی داشته باشد. در ادامه باهم ویژگی‌های یک روبالشی مناسب را بررسی می‌کنیم.

  • لطافت عالی و عدم چروک پذیری
  • ایجاد یک خواب راحت و عاری از بیماری‌هایی نظیر سردرد و گردن درد
  • شکل‌پذیری خوب و ضد باکتری
  • دارای ارتفاع استاندارد
  • رنگ ثابت و شست و شوی راحت و خاصیت لکه پذیری پایین
  • الیاف و پارچه باکیفیت
  • عدم وجود مواد حساسیت‌زا در بافت
  • باز و بسته شدن راحت با زیپ، دکمه یا چسب مرغوب

روبالشی و نکات مربوط به دیزاین توسط این ابزار

بالش‌ها کمک می‌کنند که روزی پرانرژی را شروع کرده و در آخر شب نیز پناه گاه امنی برای رهایی از استرس و خستگی‌های روزانه هستند. به‌شرط آنکه با یک کاور و روبالشی استاندارد آراسته‌شده باشند. ولی از جنبه دکوراسیون سازی برای اتاق‌خواب هم‌جنس، رنگ و طرح  و هم تعداد این ها موردتوجه هستند. اغلب برای آنکه بتوانند، بهترین دکوراتیو را از این عناصر به نمایش بگذارند، علاوه بر انتخاب رنگ و سبکی متناسب با روتختی بر تعداد آن‌ها نیز تمرکز فراوانی می‌کنند. برای مثال از دو بالش بزرگ برای خواب و از 4 کوسن به‌منظور ایجاد سبکی موردپسند استفاده می‌نمایند. البته روبالشی استفاده‌شده برای کوسن‌ها را به علت اینکه کمتر برای خواب استفاده می‌شوند، می‌توان از نمونه‌هایی بارنگ شادتر و آذین‌شده به انواع گلدوزی، قلاب‌بافی، پولک‌دوزی و … انتخاب نمومتوسط زمان مطالعه: ۶دقیقه

یکی از اصلی ترین وسایل سرویس خواب، بالش است. بالش ها چون همیشه با مو و پوست سر در ارتباط هستند، خیلی زود کثیف می شوند و باید هر چند گاهی شسته شوند. اگر بالش شما فاقد روبالشی باشد، به راحتی در معرض آلودگی های زیادی قرار می گیرد. اگر هم مدام روبالشی شسته شود، خیلی سریع کهنه می شود و مانند روز اول نخواهد بود. در این مواقع خرید یک روبالشی زیبا و با کیفیت به شما عزیزان کمک فراوانی می کند تا هر لحظه بتوانید رویه بالش را عوض و بشویید. مازاد بر اینها خرید روبالشتی زیبا، سبب زیبایی هرچه بیشتر سرویس خوابتان خواهد شد.

در صورتی که میخواهید با باکیفیت ترین و بهترین جنس و مدل روبالشی های موجود در بازار آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین جنس و پارچه برای روبالشی چیست؟

پارچه روبالشتی ها در انواع گوناگون بافت، شکل و طرح های متنوع وجود دارند. روکش بالش ها در انواع گوناگونی تولید خواهند شد و از لحاظ تاروپود، کیفیت و ظاهر با همدیگر تفاوت بسیار دارند. از آنجایی بالش ها کاربردی ترین وسایل منزل به شمار می آیند، در نتیجه باید جنس مرغوب و باکیفیتی انتخاب نمایید. زیرا بر روی پوست و مو تاثیر فراوانی دارد.

روبالشی تترون

روبالشی تترون یکی از زیباترین و جدیدترین نمونه های روبالشتی می باشد. این محصول علاوه بر طراحی زیبا، طرح ها و نقش های گلدار، قیمت مناسبی دارد. پارچه تترون از الیاف پلی استر و  ویسکوز تشکیل شده است.  این مدل پارچه بسیار نرم و خنک می باشد و ماندگاری بالایی دارد و برای تمام سنین بسیار مناسب می باشد. اشخاصی که پوست لطیف و حساسی دارند، استفاده از این نوع روبالشتی بهترین گزینه انتخابی برای آنها باشد.

روبالشتی تترون دارای بافت بسیار محکم و مقاومی است و به هیچ عنوان نخ نما، پاره و ساییده نمی شود. کیفیت بالا، خواب آرام، کمک به سلامت پوست و مو از جمله ویژگی های اصلی این جنس روبالشتی است.

خرید روبالشی ساتن

الیافی که در این نوع پارچه ( روبالشتی ساتن) استفاده شده است، برای پوست و مو بسیار مناسب است. بافت این نوع کاور بالش بسیار ظریف، نرم و لطیف می باشد. این نوع پارچه روبالشتی، از مواد مصنوعی همچون پلی استر و استات یا از الیاف پنبه ابریشم بافته شده است. برای افرادی که آلرژی دارند، بسیار مناسب است. زیرا گرد و غبار را جذب نمی کند.

این  جنس کاور بالش برای پوست و مو فواید فراوانی دارد. زیرا سطح این روکش بسیار لطیف، صاف و لغزنده می باشد و مانع از وز شدن و گره خوردن موها می شود. برخی دیگر از فواید این نوع کاور بالش عبارتند از: کاهش جوش و آکنه، حفظ رطوبت پوست، پیشگیری از چین و چروک شدن پوست، محافظت از مژه ها، ماندگاری حالت موها و هیدراته ماندن موها، مانع از شکسته شدن موها می شود.

از این پوشش کاور میتوان در مکان های گوناگون از جمله پذیرایی و حتی اتاق استفاده نمایید. این جنس کاور بالش بسیار سبک و در عین حال خوش حالت می باشد و به علت ساختار و جنسی که دارد، میتوان بر روی آن مروارید دوزی یا گلدوزی کرد و یک روبالشی بسیار شیک تولید کرد و جهت زیباسازی سرویس خواب از آن استفاده کرد.

تقسیم بندی روبالشی‌ها از نظر دوخت

همانطور که در متن بالا به آن اشاره نمودیم روبالشی ها در انواع دوخت و طرح های زیبا و متنوع ساخته می شوند.  بیشتر مدل های روبالشی ها به نحوه قرار گرفتن آنها در درون بالش برمی گردد. الگوی دوخت روبالشتی ها با همدیگر متفاوت می باشد و برای هر نوع بالشتی، به مهارت خاصی نیاز است.

روبالشی پاکتی

برای این مدل روبالشی پاکتی ، یک طرف آن دوخته می شود و طرف دیگر آن همانند پاکت است. یک سمت کاور بالش که تکه اضافه تری دارد بر روی بالش قرار می گیرد و از ورود آلودگی به درون بالش جلوگیری می کند. آن دسته از افرادی که به راحت خارج شدن و گذاشتن بالش درون کاور اهمیت میدهند، این نوع دوخت بالش گزینه بسیار خوبی است. جهت درآوردن بالش درون کاور، فقط کافیست تکه اضافی را کنار بزنید و بالش را در بیاورید.

مانند تصویر بالا

روبالشی زیپ دار

این نوع مدل دوخت روبالشتی ها را به آسانی میتوان با همان زیپ پلاستیکی که در قسمت لبه ها دوخته شده است، شناخت.

در این مدل روبالشتی زیپ دار، یک سمت آن دوخته شده در حالی که سمت دیگر آن به اندازه ۱۵ سانت و به قسمت انتهایی آن زیپ دوخته میشود. جالب است بدانید که در این مدل، دو نوع دوخت ( دوخت ساده و دور دوزی) رواج زیادی دارد. قطعا نوع دوخت دور دوزی در قیاس با دوخت ساده زیبایی بیشتری دارد.

مشاهده نمونه زیپ‌های دوخته شده برای انواع روبالشی

توی این مقاله سعی بر این شد که به ساده‌ترین حالت آموزش دوختن روبالشی زیپ‌دار رو به شما ارائه کنیم. در واقعا سعی کردیم از ساده ترین حالت برای توضیح این کار استفاده کنیم. فروشگاه و تولیدی منسوجات خانه و آشپزخانه شیکدو  همیشه با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت درکنار شما خواهد بود.

 

دکمه بازگشت به بالا