سایبان های برقی چه مقدار از فضای موجود را می گیرند؟

ابعاد سایبان برقی در انواع مختلف خود دارای مقادیر استانداردی می باشد. بسته به نیاز شما برای پوشش دهی ابعاد استاندارد مناسب برای سایبان برقی انتخاب می شود.به طور مثال در سایبان برقی دوطرفه در هر بال از متراژ ۱ متر در ۳ متر آغاز (با پوشش شش متر مربع در دوبال) و تا ۲٫۵ متر در ۶ متر (با پوشش سی متر مربع در دوبال) می باشد که متناسب با مساحت فضای مورد نظر ابعاد مختلف آن قابل استفاده می باشد.

سایبان

ابعاد سایبان برقی های معمولی که در مغازه ها، پارکینگ ها، تراس ها و … استفاده می شود نیز دارای سه استاندارد بازشوندگی و یا همان عرض 2 متر، 2.5 متر، 3 متر و 4 متر و 5 متر می باشد.

سایبان برقی زنجیری زیر 6 متر و دارای سیم بوکسل 7/5 متر مربع می باشد.

ابعاد سایبان برقی بایستی به گونه ای انتخاب شود که حداکثر میزان سایه را برای محل موردنظر ایجاد نماید. اگر ابعاد محل مورد نظر شما بزرگ باشد معمولا از چند سایبان برقی کنار هم استفاده می شود.

مزایای سایبان برقی:

امروزه به دلیل اینکه تجمع در مناطق شهری بسیار زیاد شده است همگان به فکر استفاده از تمامی فضای موجود از جمله فضای خارجی منازل و یا اماکن خود مانند بالکن ها، محوطه سقف ها و … با استفاده از سایبان برقی هستند.

برای دوری از فضای آپارتمان نشینی ایده استفاده از سایبان برقی به همراه آب نماها در پاسیو ها، بالکن ها و… فضای دلپذیری را در محیط بی روح آپارتمان فراهم می کند. همچنین در فضاهای باز رستوران ها و کافی شاپ ها و مغازه ها استفاده از سایبان برقی به همراه استفاده از گل و گیاه و … فضای موردنظر را برای مشتریان هر چه بیشتر دلپذیر می کند.

ترکیب سایبان برقی جمع شونده در بالکن منازل مسکونی به همراه محدود کردن این فضا ها با هم ها، فضای بالکن یا تراس را به فضای پوشش دار تبدیل می کند که قابل استفاده در تمام فصول می باشد. سایبان برقی از لحاظ بحث سازه ایی جزء سازه پارچه ای و سبک محسوب می شوند و به همین دلیل بحث مشکل شهرداری و یا پایان کار را نیز ندارد.

استفاده از سایبان برقی ها در مغازه ها جایگزین مناسبی برای پرده های دستی است که مغازه داران در ساعاتی از روز باعث از بین رفتن دید داخل مغازه می گردد.

سایبان مغازه برقی:

فکر کنم تا اینجای مطلب از مزیت های استفاده از سایبان برقی مطلع شده باشید و اینکه حالا میخواهیم برویم سر قضیه ی سایه بان مغازه که ایده ای جالب در اختیارتان قرار بدیم.

اول اینکه مغازه هایی که در معرض تابش آفتاب قرار میگیرند و معمولاً برای پوشاندن ویترین مغازه شان از پارچه های کلفت استفاده میکنند که اصلا زیبا نیست و اینکه رهگذر نمیتواند از محصولات شما دیدن کند ، همین موضوع باعث از دست دادن مشتری خواهد شد. برای اینکه این مشکل حل شود نیاز به یک سایبان مغازه دارید علاوه بر اینکه از تابش آفتاب به ویترین جلوگیری می کند باعث میشود ظاهر مغازه جذابتر شود و مشتریان بیشتری در روز داشته باشید.

ایده ای جالب برای سایبان مغازه این است تبلیغات زیباتون را با خلاقیت ذهنیتون روی پارچه ی سایبان به چاپ برسانید چراکه مشتریان خاص خود را به همراه خواهد داشت روز به روز درآمدتان بیشتر می شود بعضی از مشتریان هستند که میگویند سایه بان برقی فقط در ساعاتی استفاده می شود که آفتاب است وگرنه بقیه ی ساعات بسته می ماند ولی تا حالا به این فکر کردید که سایبان را نیمه باز نگهدارید تا تبلیغاتتون را افراد رهگذری که هنوز از مغازه ی شما دیدن نکرده اند ببینند.

بنابراین نمیتوان گفت که فقط برای روزهای آفتابی استفاده می شود تبلیغات جذاب شما در هر ساعتی از روز مخاطب را جذب خودش می کند. بنابراین چرا منتظر نشسته اید همین حالا از ما سایبان مغازه منحصرسایبان های پاسیوی جمع شونده اتوماتیک راحت ترین راه برای ایجاد سایه برای یک فضای باز در منزل شما هستند. برای آشنایی با چگونگی عملکرد این نوع سایبان های پاسیو برای انتخاب بهترین گزینه برای فضای بیرون خانه خود، در ادامه این مقاله با همراه باشید. در ادامه نحوه کار سایبان برقی پاسیو و معایب و مزایای آن ها را برای شما بیان کرده ایم.

سایبان برقی پاسیو چگونه کار می کند؟

ممکن است کار با سایبان های موتوری بسیار آسان به نظر برسد. اما فناوری پنهان شده در داخل آن پیشرفته ترین فناوری به حساب می آید. این سایبان ها دارای دو بخش اصلی موتور و بازوهای تلسکوپی می باشند.

موتور

یک موتور لوله ای برقی چرخان در داخل لوله پارچه سایه بان نصب شده است. این موتور کاملاً پنهان شده است و به فضای اضافی نیاز ندارد و به سایبان شما سایز اضافه نمی کند. موتور جریان برق را برای عملکرد باز و بسته شدن بازوها تأمین می کند. گسترش بیشتر سایبان های پاسیو فقط سی تا چهل ثانیه طول می کشد.

در صورت تمایل می توان سایبان را تا حدی متوقف کرد. فن آوری های اخیر قادر هستند حتی بزرگترین سایبان ها را نیز هدایت کنند. اما بزرگترین آن ها هم به اندازه کافی جمع و جور هستند تا درون غلطک که روی آن می پیچد جا شوند. شما اگر بخوهید میتوانید لوازم گرمایشی و روشنایی را در فضای مورد نظر اضافه کنید. در این صورت نصب کننده یک جعبه ی گیرنده کوچک به دیوار کنار آن اضافه می کند.

سازندگان سایبان به دلیل شکل و طراحی داخلی از موتورهای یکپارچه لوله استفاده می کنند. سیم اتصال دهنده موتور از یک انتهای سایبان عبور می کند. اتصال سایبن به برق باید توسط یک برقکار آموزش دیده انجام شود. هنگام کار، موتور در غلطک می چرخد و درپوش پارچه را باز می کند. بازوها به واسطه ی سیستم کشش فنر یا پیستون های گاز کار می کنند. کشش حاصل از فنرها یا فشار گاز، باز و بسته شدن نرم بازوها را فراهم می کند.

بازوها

اکثر سایبان های برقی دارای چارچوب های آلومینیومی برای مقاومت بیشتر هستند. طرح استاندارد سایبان پاسیو دارای دو بازو خواهد بود. اگرچه مدل های بزرگتر ممکن است دارای سه یا بیشتر باشند. هر بازو شامل دو بخش اصلی است که توسط مفصل آرنج به هم متصل می شوند. هنگامی که موتور کار می کند، اتصالات به شکلی حرکت می کنند که شباهت زیادی با عملکرد بازوی انسان دارند. یک یا دو زنجیره، اجزای هر بازو را به هم متصل می کند و همه چیز را سر جای خود نگه می دارد.

در اولین سایبان های برقی از زنجیرهای فلایر شبیه به دوچرخه استفاده می شد. این زنجیرها سپس به زنجیرهای پیوند فولادی محکمتر که امروزه در اکثر سایبان ها استفاده می شود، ارتقا یافتند. در این سایبان ها از فولاد ضد زنگ درجه یک استفاده می شود تا طول عمر سایبان را بدون نیاز به تعویض اجزای آن، افزایش دهد. بازوی تاندون بیونیک در برخی از مدل ها یک ویژگی استاندارد می باشد و به عنوان یک نسخه ارتقا دهنده در سایر مدل ها موجود است. این فناوری جدید بجای زنجیر فلزی دارای مخلوط کولار ویژه ای است که در اثر کشش و جمع شدن سایبان اصطکاک کمتری تولید می کند. بنابراین تنها صدایی که می شنوید، صدای جزئی چرخش موتور است.

فواید سایبان برقی پاسیو

سایبان جمع شونده موتوری دارای طراحی و عملکرد آسانی می باشد. بنابراین برای تمدید یا انقباض به کار فیزیکی احتیاج ندارد. به سادگی تنها با فشار دادن یک دکمه، می توانید بازوهای تلسکوپی سایبان را باز و بسته کنید. این نوع سایبان به شما اجازه می دهد تا در حالت استراحت روزانه خود نگران بلند شدن از جایتان نباشید و این کار را از راه دور انجام دهید. بازوهای تلسکوپی قوی ترین قسمت برای سایبان پاسیوی جمع شونده برقی به حساب می آیند.

سایبان برقی پاسیو به میزان کمتری در معرض سایش غیر ضروری، فشار یا تغییر آسیب های ناخواسته هوا قرار می گیرند در نتیجه به مدت طولانی تری دوام دارند. سایبان های پاسیوی برقی می توانند سنسورهای هوا را همراه داشته باشند. دستگاه های الکتریکی که می توانند به طور خودکار سایبان را در هنگام وزش سنگین باد ببندند و یا یا برای حفاظت از وسایل فضای خارجی به طور خودکار در زمان آفتاب شدید سایه ایجاد کنند.

معایب سایبان برقی پاسیو

سایبان های پاسیوی متحرک کاربرد ساده ای دارند، اما عملکرد موتور و بازوهای تلسکوپی ممکن است نیازمند تعمیر و نگهداری بیشتری باشند. بازوهای تلسکوپی ممکن است دچار نشت گاز شده و نیاز به پر شدن مجدد داشته باشند. گاهی سایبان به موتور جدیدی نیاز دارد که می تواند برای شما دردسر ساز باشد. صرف نظر از معایب آن، سایبان پاسیوی جمع شونده بهترین راه برای شخصی سازی فضای باز منزل به شار می آید.

دکمه بازگشت به بالا