نوآوری‌های جدید در طراحی درب های سکشنال

خرید درب سکشنال زیر سقفی پارکینگ

سفارش خرید درب  صنعتی سکشنال بصورت مترمربع و نوع موتور و تیغه آن است. درب سکشنال یا درب زیر سقف جمع شو با داشتن ظاهر ایده آل و سهولت در استفاده از درب های مدرنی است که در حال حاضر برای پارکینگ ساختمان های مسکونی و همچنین ساختمان های صنعتی و کاربرد دارد. درب سکشنال به دلیل مکانیسم ویژه ‌ای که در نصب آن وجود دارد، برای فضاهایی که از لحاظ ارتفاع محدودیت دارند مناسب است. چرا که عملکرد این درب توسط فنرهای بالانس و همچنین ریل های مخصوص در زیر سقف صورت می گیرد.

در صورتی که قصد سفارش خرید درب سکشنال را دارید، حتماً در انتخاب مراکز عرضه و فروش این درب ها دقت کنید که در کنار طراحی و تولید خدمات نصب درب سکشنال را هم ارائه بدهند. چرا که نصب این درب ها به شکل استاندارد تأثیر زیادی در کارکرد بهتر آنها و دوام و طول عمر درد دارد. در این زمینه با انتخاب مجموعه دیجی صنعت می توانید خیال خود را از کیفیت محصول و دریافت خدمات نصب راحت کنید.

درب سکشنال و قطعات تشکیل دهنده آن

درب سکشنال یک سازه متشکل از چند پنل و قطعات متحرک است که به سمت بالا حرکت کرده و به موازات سقف قرار می گیرد. این درب معمولاً از سه تا هشت قطعه تشکیل شده که تمامی قطعات توسط لولاهای محکم در کنار یکدیگر قرار می گیرند. درب های سکشنال جزء طرح های ابتکاری جدید بوده که تمامی مزیت های تکنولوژی های مدرن را در خود دارند. معمولاً به صورت عمودی باز می شوند که در هنگام بالا آمدن در داخل پانل ها به صورت افقی در فضای سقف قرار می گیرد و بیشتر برای فضاهایی با ارتفاع کمتر مناسب است.

طراحی

درب سکشنال که به درب زیر سقفی هم شهرت دارد، از چند سازه و قطعات مکانیکی تشکیل شده که در ادامه به معرفی هر کدام از آنها می پردازیم:

قطعات مکانیکی

قطعات مکانیکی جزء مهمترین قطعاتی است که نوع کاربری درب را تضمین می ‌کند. این تجهیزات شامل فنر بالانس، موتور درب سکشنال بوده که با توجه به محیط نصب درب در تنوع بالایی برای فضاهای مسکونی، تجاری و صنعتی قطعات آن ارائه می گردد.

قطعات محرک و سازه

قطعات محرک و سازه درب سکشنال در دو تیپ کاربری مسکونی و صنعتی تولید شده و در صورت انتخاب نوع مناسب، دوام درب را تضمین می کند.

پنل سکشنال

پنل های سکشنال نمای اصلی درب را تشکیل داده و از لحاظ ضخامت ورق، نوع رنگ و جنس فوم داخلی دارای تنوع گسترده ای است.

معرفی انواع درب سکشنال

درب های سکشنال در تنوع بالایی از لحاظ طراحی، نحوه باز و بسته شدن و ابعاد و اندازه تولید شده اند، تا برای هر فضایی بتوان نوع درب مناسب را تهیه کرد. به طور کلی اگر بخواهیم به معرفی انواع درب سکشنال بپردازیم این درب ها به دو دسته درب سکشنال صنعتی و درب سکشنال خانگی تقسیم‌ بندی می‌ شوند. اما در دسته بندی انواع درب سکشنال تنوع بسیار بالایی وجود دارد که در ادامه به بررسی چند مدل از این درب از لحاظ باز و بسته شدن و ابعاد و اندازه می ‌پردازیم:

درب سکشنال جمع شونده

درب سکشنال جمع شونده به صورت تک پانلی بوده و از لحاظ قرارگیری کاملاً به سمت فضای داخل قرار می گیرد. معمولاً درب های جمع شونده به فضایی برای جمع شدن درب نیاز دارند که موجب می ‌شود تا ارتفاع فضا را کوچک تر کنند.

درب سکشنال سایبان

درب سکشنال سایبان معمولاً دارای وزن کمتری بوده تا به راحتی بالا و پایین شود، این درب با یک فنر پیچشی به راحتی باز و بسته می شود و در هنگام باز شدن حدود یک سوم درب به سمت بیرون رفته و فضای اضافی تر از پارکینگ را فراهم می آورد.

درب سکشنال غلطکی

درب سکشنال غلطکی برای پارکینگ هایی با فضای کم مناسب است، درب سکشنال غلطکی جزء متراکم ترین نوع درب هایی بوده که برای پارکینگ و گاراژ کاربرد دارد و در گروه درب های بسیار مقاوم ایمن قرار می گیرد.

درب سکشنال افقی

درب سکشنال افقی بر خلاف درب های سکشنال دیگر به سمت دیوار باز می ‌شوند و این نوع درب ها برای فضاهایی مفید بوده که سقف گاراژ یا پارکینگ محل نگهداری باید کاملاً آزاد بماند.

درب سکشنال صنعتی

درب سکشنال صنعتی به صورت عمودی باز و بسته شده و این درب در پنل های مختلف با کف فولادی دولایه و پنل های قاب دار از جنس آلومینیوم با کیفیت تولید می گردد. باز و بسته شدن عمودی این درب موجب شده تا فضای بیشتری در جلو و پشت درب وجود بیاید.

درب سکشنال پارکینگ

درب سکشنال پارکینگی از پیشرفته ترین نوع درب های اتوماتیک محسوب شده و طریقه باز و بسته شدن این درب با ایجاد زاویه ۹۰ درجه افقی یا عمودی است. به همین سبب برای فضاهایی با ارتفاع کوچک مناسب بوده و در صورت قرارگیری پوشش رنگ الکترواستاتیک بر روی پانل های این درب ها می توان از آن به عنوان عایق صدا، گرما و سرما با مقاومت در برابر رطوبت استفاده نمود.

ویژگی های درب سکشنال

درب سکشنال جزء درب های اتوماتیک زیر سقفی بوده که فقط در پارکینگ ها قابلیت استفاده ندارد, بلکه در سایر مکان های مختلف مانند آتش نشانی ها، مراکز صنعتی و سوله ها به عنوان بهترین متریال مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این درب ها به دلیل داشتن موتورهای قدرتمند به‌ آسانی باز و بسته شده و می ‌تواند جایگزین خوبی برای درب های کشویی و دستی در سوله ها و انبارها باشد.

به طور کلی درب های سکشنال یا درب های زیر سقفی از برخی ویژگی ها برخوردار بوده که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم:

عایق بودن

درب سکشنال از چندین پنل تشکیل شده که ضخامت هر کدام از پنل ها حدود ۶ سانتی متر است. این پنل ها از نوع خاصی فوم به عنوان عایق پوشیده می شوند که موجب عایق بودن قوی این پنل ها در برابر دما و صوت می گردد.

جلوگیری از برخورد با لوازم مختلف

درب سکشنال مجهز به سنسور مادون قرمز و چشم حرکتی است؛ به همین جهت در حین باز و بسته شدن از برخورد با اجسامی که در سر راه آن قرار می گیرد، جلوگیری می کند

ایمنی بالا

درب سکشنال از ایمنی بالایی برخوردار بوده به همین جهت خیال همه مصرف کنندگان از تأمین امنیت منزل و محل کار کاملاً راحت است. چرا که این درب ها به گونه ای طراحی شده که امکان باز شدن و سرقت را به کمترین میزان ممکن می رساند.

آرام و بی صدا

درب های سکشنال برخلاف درب های صنعتی که هنگام باز و بسته شدن صدای زیادی دارند بسیار ساکت و با کمترین میزان صدا باز و بسته می شوند.

مقاومت بالا

طراحی درب های سکشنال به گونه ‌ای بوده که قابلیت استفاده در اقلیم های مختلف را بدون آسیب دیدگی دارد و این نوع درب در برابر رطوبت و گرمای بیش از حد و سرما آسیبی نمی بیند و دچار پوسیدگی نمی گردد.

هماهنگ با معماری و ظاهر نما

امکان انتخاب پانل های درب های سکشنال هماهنگ با رنگ ساختمان وجود دارد؛ به همین سبب می توان رنگ درب و بافت مصالح به کار برده شده در ساختمان را کاملاً یکسان انتخاب کرد.

نصب درب اتوماتیک سکشنال زیر سقفی

درب سکشنال اتوماتیک یک انتخاب مناسب و ایده آل است که علاوه بر سهولت در استفاده، کیفیت بسیار بالایی داشته و از لحاظ شکل ظاهری نیز کاملا هماهنگ با نمای ساختمان می گردد. مهمترین مزیت کاربرد درب سکشنال در استفاده بهینه از فضای داخل پارکینگ ها است که به دلیل نحوه باز و بسته شدن درب، هیچ گونه مزاحمتی برای خودروهای پارک شده به وجود نمی آورد.

در هنگام نصب درب اتوماتیک سکشنال زیر سقفی معمولاً شرکت نصب از فنرهای بالانس برای کم کردن فشار وارده به موتور سیستم استفاده می کند که شرایط تردد نامحدود را نیز فراهم می آورد. همچنین به علت استفاده از چرخ های ضد سایش و ریل های نگهدارنده، تا حد چشمگیری استهلاک درب اتوماتیک سکشنال کمتر می شود. در هنگام نصب درب اتوماتیک سکشنال زیر سقفی رعایت چند گام موجب می شود تا این درب به شکل استاندارد در محل خود قرار بگیرد:

گام اول

پس از آماده کردن محل نصب، نیاز است که ریل های درب مونتاژ شود.

گام دوم

انتخاب نوع موتور اهمیت زیادی پیدا می ‌کند؛ چرا که موتور در انتهای ریل نصب شده و بر اساس میزان تردد و ابعاد درب در دو نوع زنجیری و تسمه ای تولید می گردد. باید سیم کشی برق آن مستقیم از فیوز انجام شود، تا از ایجاد شوک الکتریکی جلوگیری کند.

گام سوم

با استفاده از نبشی ها از حرکت بیش از اندازه پنل ها جلوگیری کرده و پنل ها را بر روی هم سوار می‌ کنند.

گام چهارم

برای اتصال موتور به درب نیاز است که از یک براکت جهت انتقال نیروی موتور به درب استفاده شود که این براکت ها باید انعطاف پذیری خوبی داشته باشند.

گام پنجم

نصب طناب خلاص کننده درب سکشنال زیر سقفی بوده که در زمان قطعی برق در سیستم درب اتوماتیک یک طناب کوچک قرار گرفته که با پایین کشیدن آن، سیستم به حالت خلاص یا دستی تغییر حالت می دهد و می توان درب را باز و بسته کرد.

گام آخر

برای حرکت درب سکشنال زیر سقفی نیاز است که سنسورهای حرکتی و چشم مادون قرمز در محل صحیح نصب شده، تا با کنترل سرعت درب مانع برخورد آن با لوازم مختلف شود. در نهایت کنترلر دستی و مدار ریموت در جایی دور از دسترس کودکان نصب می گردد.

قیمت درب سکشنال چگونه است؟

درب سکشنال جزء بهترین متریال هایی است که برای مکان هایی که دارای محدودیت ارتفاع هستند، مناسب بوده و برای نصب درب اتوماتیک پارکینگی در این فضاها بهترین گزینه است. می دانیم که این درب ها به تنهایی کار نمی کند و با کمک فنر و موتور به سمت بالا کشیده می ‌شود که پس از رفتن به سمت بالا به صورت ۹۰ درجه یا به شکل رول در زیر سقف جای می گیرد.

تمامی لوازمی که در روند نصب درب سکشنال مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین کیفیت قطعات به کار برده شده در هر بخش می تواند به شکل مجزا بر قیمت درب سکشنال تأثیر بگذارد. در این بخش به بررسی کلی عوامل تأثیرگذار بر قیمت درب سکشنال می ‌پردازیم:

نوع پنل درب

پنل های درب سکشنال در انواع کیفیت مختلف در بازار وجود دارد که هر خریدار با توجه به سلیقه و نیاز خود می تواند این پنل ها را انتخاب کرده و با کمک لولا، فنر و ابزار مربوط به یکدیگر اتصال دهد.

جنس پنل ها

پنل ها از جنس های متفاوتی مانند فولاد، گالوانیزه، شیشه، وینیل، چوب یا آلومینیوم تولید شده که قیمت هر کدام از این جنس ها متفاوت است.

ابعاد درب

ابعاد درب سکشنال در قیمت نهایی درب و همچنین در قیمت نصب نیز تأثیر مستقیم می ‌گذارد. چرا که هرچه ابعاد بزرگ تر باشد، نیروی بیشتری برای به حرکت درآوردن آن نیاز است و باید موتوری قوی تر انتخاب شود.

کیفیت موتور

موتور جزء مهمترین بخش درب های سکشنال است که در واقع نیروی محرکه پنل ها محسوب می ‌شود. هر چقدر که ابعاد و وزن درب ها بیشتر باشد، مطمئناً نیاز به نیروی بیشتر برای حرکت درب است که در اینصورت موتور با قدرت بالاتر باید تهیه شود.

فنر درب

فنر درب سکشنال تأثیر زیادی بر نحوه حرکت درب می ‌گذارند و انواع فنر برای بخش های مختلف درب وجود دارد.

وجود درب نفر رو و پنجره

معمولاً بر روی درب های سکشنال با ابعاد بزرگ درب های نفر رو در نظر می ‌گیرند که برای رفت و آمد افراد نیاز به باز و بسته شدن کل درب نباشد. قرار گرفتن درب نفر رو و پنجره می تواند هزینه های مربوط به درب را تغییر دهند.

به غیر از تمامی مواردی که در این بخش ذکر شد، انتخاب مراکز خرید معتبر نیز می ‌توانند در قیمت‌ گذاری این درب ها تأثیر زیادی بگذارند. چرا که هر چقدر حضور واسطه ها کمتر باشد، در نتیجه امکان تهیه متریال اولیه برای نصب درب کمتر شده و در نهایت قیمت درب نیز مناسب تر است.

دکمه بازگشت به بالا