چرا تصویر لپ تاپ روی ویدئو پروژکتور ظاهر نمی شود

چگونه می‌توان مشکل ظاهر نشدن تصویر لپ تاپ روی پروژکتور را برطرف کرد؟

یک بار لپ تاپ خود را ریستارت کنید

شاید بروز یکسری اختلالات نرم‌افزاری موجب ظاهر نشدن تصویر لپ تاپ روی پروژکتور می‌شود از این‌رو اولین کاری که باید انجام دهید این است که لپ تاپ خود را یک بار ریستارت کنید. اگر بعد از ریستارت کردن لپ تاپ همچنان این مشکل پابرجا بود، روش‌های بعدی را امتحان کنید.

همیشه تبدیل پورت VGA به HDMI را به همراه داشته باشید

اگر می‌خواهید سر کلاس‌ها یا جلساتی که کنفرانس دارید، لنگ نمانید و زمان را از دست ندهید همیشه باید تبدیل پورت VGA به HDMI را به همراه داشته باشید اما چرا؟ امکان دارد کابل پروژکتور شارپ از نوع RGB باشد. در این صورت حتماً باید لپ تاپ شما دارای پورت VGA باشد تا امکان اتصال کابل RGB پروژکتور به آن وجود داشته باشد.

از آن‌جایی که لپ تاپ‌های تولید شده از سال 2015 به بعد پورت VGA ندارند و به جای آن پورت HDMI دارند، امکان دارد لپ تاپ شما هم پورت VGA نداشته باشد و پورت HDMI داشته باشد. در این صورت نمی‌توانید کابل RGB پروژکتور را به لپ تاپ خود وصل کنید. اما درصورتی که یک تبدیل پورت VGA به HDMI داشته باشید به راحتی می‌توانید لپ تاپ خود را به کابل پروژکتور وصل کرده و تصاویر آن را بر روی پروژکتور نمایش دهید.

از نصب بودن درایور کارت گرافیک بر روی لپ تاپ خود مطمئن شوید

قبل از هر چیز باید مطمئن شوید که درایور کارت گرافیک بر روی لپ تاپ شما نصب است یا خیر؟ چراکه یکی از مهم‌ترین دلایل ظاهر نشدن تصویر لپ تاپ روی پروژکتور ، نصب نبودن کارت گرافیک بر روی لپ تاپ است. به این دلیل که تصاویر از پورت کارت گرافیک لپ تاپ روی ویدئو پروژکتور ارسال می‌شوند پس باید درایور کارت گرافیک بر روی لپ تاپ حتماً نصب باشد.

از کلیدهای ترکیبی ویندوز و P استفاده کنید

اگر درایور کارت گرافیک لپ تاپ شما نصب است و مشکلی از نظر اتصال پورت HDMI لپ تاپ به کابل پروژکتور ندارید، می‌توانید برای حل مشکل ظاهر نشدن تصویر لپ تاپ روی پروژکتور از کلیدهای ترکیبی ویندوز و P استفاده کنید. با فشردن این کلیدها به صورت ترکیبی گزینه‌هایی در کنار نمایشگر به شما نمایش داده می‌شود که باید از میان آن‌ها گزینه Duplicate را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه هم تصویر لپ تاپ را دارید و هم اینکه تصویر لپ تاپ بر روی ویدئو پروژکتور نمایش داده می‌شود.

علت و دلایل عدم نمایش تصویر ویدئو پروژکتور

گاهی اوقات قصد دارید تصویری را بر روی صفحه نمایش نشان دهید اما موفق نمی‌شوید و این موضوع می‌تواند بسیار ازار دهنده باشد. شاید برای شما سوال ایجاد شود که چرا ویدئو پروژکتور ظاهر نمی شود؟ دلایل نشان ندادن تصویر پروژکتور چیست؟ در این بخش دلایل عدم نمایش تصویر ویدئو پروژکتور را بررسی خواهید کرد تا بتوانید از آن‌ها برای رفع مشکل خود کمک بگیرید.

دلایل ایجاد مشکل در نمایش ویدیو پروژکتور عبارتند از:

  • مشکل در اتصال کابل‌ها

پیش از هر کاری توصیه می‌کنیم کابل‌های متصل به پروژکتور را بررسی نمایید. برای اتصال به پروژکتور از پورت های HDMI یا VGA استفاده می‌شود و بنا به هر دلیلی امکان دارد که کابل متصل شده شل باشد. در صورت بروز این اتفاق کاملا طبیعی است که پروژکتور نتواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.

اتصال لپ تاپ به ویدئو پروژکتور بدون سیم | اتصال لپ تاپ به ویدئو پروژکتور در ویندوز 10

  • پیدا نکردن منبع ورودی

بیشتر پروژکتور به صورت خودکار منبع ورودی ( اتصالات) را تشخیص می‌دهند و مشکلی ایجاد نخواهد کرد اما در برخی شرایط ممکن است همین موضوع علت عدم نمایش تصویر ویدئو پروژکتور باشد. در این شرایط باید به صورت دستی درگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

  • عدم تناسب بین تصویر لپ‌تاپ و پروژکتور

اگر تصویر برای لحظه‌ای نمایش داده شد و لحظه بعد قطع شد، می‌توان دلیل این مشکل را عدم هماهنگی بین تصویر لپ تاپ و تناسب تصویر پروژکتور دانست. هنگام خرید ویدیو پروژکتور خانگی مشخصات مختلفی بر روی آن درج شده است که یکی از آن‌ها ابعاد تصویر است. این ابعاد نشان می‌دهد که پروژکتور تصاویر را با چه ابعادی می‌تواند پخش کند. در این شرایط اگر اندازه تصویر لپ تاپ متناسب با مشخصات پروژکتور نباشد، تصویر قطع خواهد شد.

  • عدم تنظیم mode نمایش در لپ تاپ

اگر مشکل شما با هیچ کدام از گزینه‌های بالا حل نشد، باید حالت نمایش در لپ تاپ یا کامپیوتر را بررسی کنید. در صورتی که این گزینه درست انتخاب نشده باشد، تصویر مورد نظر بر روی صفحه نمایش شکل نخواهد گرفت.

  • بررسی کلید میانبر Video Output

این گزینه در هر لپ تاپ می‌توانید متفاوت باشد اما خاموش بودن کلید میانبر Video Output از جمله عللی است که در نمایش تصویر بر روی صفحه مشکل ایجاد خواهد کرد.

  • حالت standby پروژکتور

در برخی موارد حالت standby پروژکتور دلیل عدم نمایش تصویر خواهد بود. حالت اماده به کار یا standby mode پروژکتور را به حالت استراحت موقت انتقال داده و سبب عدم نمایش تصویر می‌گردد.

  • عدم نصب درایور کارت گرافیک در لپ تاپ

انتقال محتوای تصویری از لپ تاپ به پروژکتور با کمک کارت گرافیک انجام خواهد گرفت و در صورت عدم نصب درایور کارت گرافیک بر روی ویندوز، هیچ تصویری بر روی صفحه نمایش شکل نخواهد گرفت. در این حالت شما خطای No Signal را مشاهده خواهید کرد که یکی دیگر از علت‌های آن می‌تواند عدم اپدیت درایور کارت گرافیک باشد.

منبع : youtube.com

دکمه بازگشت به بالا