عمومیمطالب برتر

چگونه ریاضی دهم تجربی را 20 بگیریم؟

با نزدیک شدن به فصل امتحانات، نگرانی والدین و دانش آموزان در مورد آمادگی برای امتحان بیشتر می شود. احتمالاً بسیاری از ما با این جمله معروف آشنا هستیم که می گوید: «فردا امتحان دارم و چیزی نخوانده ام»، اما اگر مطالعه را به شب امتحان موکول کرده اید، نترسید. در حالی که نمی توانید یک شبه مطالب را به حافظه بلندمدت خود اختصاص دهید، استفاده از استراتژی های شب آزمون و برنامه ریزی مطالعه شب آزمون می تواند به شما کمک کند تا آنجا که می توانید برای موفقیت در آزمون ها و آمادگی برای آزمون یاد بگیرید.

برای گرفتن 20 در امتحان ریاضی دهم می توانید از آموزش ریاضی دهم تجربی لوتوس استفاده کنید.

شب امتحان آخرین باری است که مطالعه می کنید تا برای یک امتحان سخت آماده شوید. بدیهی است که اگر ابتدا از زمان استفاده نکنید، مطالعه مطالب در شب امتحان مشکل خواهد بود. اکنون که زمان تجدید نظر در مطالب و آمادگی برای امتحان به پایان رسیده است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که اعصاب خود را حفظ کنید و در سالن امتحان حاضر شوید تا از آمادگی پاسخگویی به سوالات اطمینان حاصل کنید. پس اگر این سوال مدام در ذهن شما تکرار می شود، چگونه می توانید در یک امتحان نمره 20 بگیرید؟ فرصت را از دست ندهید و نکات شب امتحان را در اسرع وقت برنامه ریزی کنید.

علاوه بر برنامه ریزی، راه های تقویت حافظه را باید در شب امتحان جستجو کرد. بسیاری از والدین نگران تغذیه و آمادگی روحی و جسمی فرزندان خود هستند و ممکن است در وب سایت ها و منابع زیادی جستجو کنند تا غذاهای تقویت کننده حافظه را برای آزمایش بیابند. و بر این اساس شام را تهیه می کنند و در شب امتحان فرزندان خود را آماده می کنند.

در این مقاله در مورد ترفندهای شب امتحان صحبت می کنیم و به سوال معروف نحوه کرک امتحان 20 پاسخ می دهیم. در زیر به انواع غذاهای مناسب برای شب امتحان و نقش آنها در تقویت حافظه نیز می پردازیم. موضوعات مورد بررسی در این مقاله عبارتند از:

در طول سال ها و با نزدیک شدن به فصل امتحانات، جملات معروف زیادی مانند «فردا امتحان دارم، چیزی نفهمیدم»، «چگونه در امتحان 20 بگیریم» می شنوید که شما را به فکر فرو می برد. ما سخت کار می کنیم تا راه حلی پیدا کنیم.

اولین قدم در پاسخ به سوال نحوه قبولی در آزمون بیستم این است که در جای راحتی بنشینید و وسایل مطالعه لازم مانند مداد، دفترچه یادداشت، نشانگر، جزوه، راهنمای مطالعه، نمونه سوالات امتحانی و … را در دست داشته باشید. نکات شب امتحان شروع به سازماندهی امور است، بنابراین تمام منابعی را که در اختیار دارید سازماندهی کنید و انشا را بر اساس موضوع، ترتیب زمانی یا روش های دیگر بخوانید و به طور مرتب مطالعه کنید، شاید لازم باشد نکات مهم را برجسته کنید. نکته مهم این است که سبک آمادگی افراد با یکدیگر متفاوت است، فقط مفاهیم را با هم در میان بگذارید، شب قبل از امتحان باید پیش زمینه خوبی در موضوعات امتحانی داشته باشید، در شب امتحان هدف خود را از مطالعه داشته باشید. مفاهیم باید بررسی و به روز شوند. برای درک بهتر مفاهیم از کتاب درسی استفاده کنید، در غیر این صورت بهتر است یادداشت ها و جزوه های خود را ترجیح دهید. ابتدا نکته اصلی انشا را بررسی کنید، سپس رابطه علت و معلولی را در موضوع بررسی کنید. موضوعات و ایده های دیگری که می توان در مورد موضوع مطرح کرد. این به این دلیل است که تمرکز بر تلاش برای درک مطالب به جای حفظ کردن آن است. در حین مطالعه، 30 تا 45 دقیقه روی موضوع تمرکز کنید، سپس به مدت 5 دقیقه به ذهن خود استراحت دهید. آموزش مفاهیم و ایده ها به دیگران می تواند به یادگیری بهتر آنها کمک کند. اگر می خواهید بدانید که آیا واقعاً مطالب را یاد گرفته اید، می توانید آن را برای یک همکلاسی یا شخص دیگری که مایل به همکاری است توضیح دهید. داشتن کسی که تدریس کند، درک و انتقال مفاهیم را برای شما آسان تر می کند. وقتی در پاسخ به سوالی مشکل دارید، آن را یادداشت کنید و دوباره بخوانید تا متوجه شوید. در نهایت، آنچه را که یاد گرفته اید بنویسید تا بتوانید قبل از امتحان مباحث را مرور کنید.

یکی از نکات در شب امتحان این است که به اندازه کافی بخوابید. خواب کافی شب قبل از امتحان ممکن است به موفقیت شما در امتحان کمک کند. ممکن است وسوسه شوید که تمام شب قبل از امتحان بیدار بمانید، اما نخوابیدن کافی شب قبل از امتحان می تواند باعث اختلال در عملکرد مغز شما شود، بنابراین نمی توانید اطلاعاتی را که یاد گرفته اید به خاطر بسپارید. پس سعی کنید به اندازه کافی بخوابید. شب قبل از امتحان بخوابید.

برای آمادگی برای امتحان، علاوه بر برنامه ریزی برای نحوه مطالعه قبل از امتحان، بهتر است پاسخ این سوال که قبل از امتحان چه بخوریم را بیابید و لیستی از وعده های غذایی سالم برای آن عصر تهیه کنید. تست. خوردن وعده های غذایی مغذی و تهیه میان وعده های سالم به شما این امکان را می دهد که در زمان نیاز انرژی تولید کنید. مغز و بدن به هم مرتبط هستند، بنابراین قبل از شروع مطالعه، بهتر است مراقب بدن خود باشید. به دستشویی بروید، کمی آب یا چای بنوشید و مطمئن شوید که لباس هایتان راحت است. تمرکز و آرامش برای یادگیری بهتر مهم هستند، بنابراین سعی کنید نفس عمیق بکشید و یوگا انجام دهید تا بدن و ذهن خود را تنظیم کنید. در واقع، این آمادگی برای کمک به شما در تحصیل نیست، بلکه برای این است که شما را از درس خارج نکند. میان وعده های سالم در حین مطالعه می تواند کمک کننده باشد، اما میان وعده های خود را هوشمندانه انتخاب کنید. غذای واقعی چیزی نیست که حاوی مقدار زیادی قند و کربوهیدرات باشد، زیرا باعث افت ناگهانی انرژی می شود. یک وعده عصرانه خوب باید سرشار از پروتئین باشد، مرغ سرخ شده و تخم مرغ غذاهای غنی از پروتئین هستند. نوشیدن چای در شب امتحان، مانند چای سبز، می تواند آرامش بخش باشد. شکلات تلخ نیز یکی از غذاهایی است که باید در شب امتحان کنید. قبل از رفتن به مرکز آزمون، یک غذای خوشمزه و سالم بخورید و سپس به سرعت یادداشت های خود را مرور کنید.

همراه داشتن تنقلات سالم مانند آجیل و میوه های خشک هنگام مراجعه به محل آزمایش از خستگی و کاهش قند خون در طول آزمایش جلوگیری می کند.

طرح درس برای شب امتحان

برنامه ریزی امتحان نهایی بسیار مهم است زیرا دانش آموزان ارشد دبیرستان را برای رقابت بزرگی به نام Conquer آماده می کند. به طور کلی، تعیین اهداف و برنامه ریزی برای رسیدن به آنها سفر شما را آسان تر می کند. زیرا گام به گام به شما امکان می دهد زمان خود را کنترل کنید و کارها را به موقع انجام دهید. می توانید با برنامه ریزی برای امتحانات نهایی خود از قبل آرامش داشته باشید و با مطالعه به موقع از استرس دوری کنید. برای برنامه ریزی دروس خود برای روز آزمون می توانید از نکات زیر استفاده کنید.

از وقت خود عاقلانه استفاده کنید: قبل از شروع مطالعه بهتر است در مورد موضوعات تحقیق کنید و طرح و نقشه ای از نحوه مطالعه تهیه کنید. با کشیدن نمودار یا نمودار می توانید دقیقاً تعیین کنید که در طول دوره مطالعه چه اهدافی دارید و چه زمانی باید به آن ها برسید. بنابراین اولین قدم در مدیریت زمان، هدف گذاری است. برای موفقیت، باید از زمان خود عاقلانه استفاده کنید. مطالعه قبل از خواب حافظه و عملکرد شما را بهبود می‌بخشد، بنابراین قبل از خاموش کردن چراغ‌های اتاق، چند دقیقه به مرور آنچه یاد گرفته‌اید بپردازید.

اهداف واقع بینانه تعیین کنید: مدیریت زمان مهمترین چیز در برنامه ریزی برای شب امتحان است، بنابراین اگر زمان زیادی برای مطالعه ندارید یا پر هستید، محدودیت های خود را در نظر بگیرید و انتخاب کنید. اهداف با دقت واقع بینانه هستند. اگر امتحانات پایان ترم را برنامه ریزی کنید، از اتلاف وقت جلوگیری می کنید و به هدف خود یعنی یادگیری مطالب به موقع و مداوم نزدیک می شوید.

خوب بخوانید: یادگیری یک موضوع به توانایی دانش آموز در گوش دادن به درس بستگی دارد. بنابراین با تمرکز بر موضوع درس و شرکت در جلسه پرسش و پاسخ، قادر خواهید بود محتوای درس را فرا گرفته و بخشی از فرآیند آموزشی را کامل کنید.

قبل از کلاس خود را آماده کنید: یکی از مواردی که در برنامه ریزی برای امتحان نهایی باید به آن توجه کنید، خواندن مطالب قبل از ارائه به کلاس است. اگر بتوانید قبل از رفتن به کلاس 10-15 دقیقه اطلاعات تدریس شده را مرور کنید، می توانید اطلاعات جدیدی را یاد بگیرید تا بتوانید اطلاعات را به خوبی درک کرده و به خاطر بسپارید.

مطالب را در همان روز مرور کنید: برای یادگیری سریع و به خاطر سپردن مفاهیم جدید، باید آنها را مرور کنید و نکات مهم و مهم را علامت بزنید. علاوه بر این، فهرستی از یادداشت‌ها دارید که می‌توانید از آنها برای آماده کردن مطالعه شبانه خود برای امتحان استفاده کنید، که می‌توانید برای آمادگی ذهنی و تمرکز بیشتر از آن‌ها استفاده کنید.

خلاصه: برای موفقیت در امتحان نهایی باید روی برنامه ریزی برای امتحان نهایی و بررسی مداوم مطالب و برنامه درسی تمرکز کنید. هنگام اصلاح مطالب، نکات اصلی و مهم را از متن در دفتری بنویسید و خلاصه کنید تا بتوانید از وقت خود برای مرور مطالب در روز آزمون استفاده کنید.

مکان مناسب را در نظر بگیرید: نکته مهم دیگری که باید در برنامه ریزی تمرین شب آزمون خود در نظر بگیرید، تصمیم گیری در مورد مکان مطالعه است. مکان مناسب برای مطالعه باید مکانی با نور و دمای مناسب و بدون صدا باشد. ایجاد یک محیط آموزشی خوب تمرکز بر یادگیری را افزایش می دهد و یادگیری را لذت بخش تر می کند.

ذهن را آرام کنید: همچنین قبل از رفتن به سالن امتحان. صبحانه بخورید و سریع این کار را انجام دهید. اما وقتی وارد سالن امتحان شدید مطالعه را متوقف کنید و به ذهن خود استراحت دهید. خواندن تا آخرین ثانیه خسته کننده و حواس پرتی است. مطالعات نشان داده است افرادی که هر ساعت 10 دقیقه استراحت می کنند توانایی های ذهنی خود را افزایش می دهند. زیرا مطالعه مداوم ذهن را خسته می کند.

دکمه بازگشت به بالا