اجتماعیمطالب برتر

کشور قبرس شمالی کجاست؟

کشور قبرس شمالی کجاست؟

قبرس شمالی جزیره ای رویایی در آب های مدیترانه است و هر ساله گردشگران زیادی از کشورهای مختلف برای گذراندن تعطیلات خود در سواحل این جزیره به جمهوری خودمختار قبرس شمالی سفر می کنند. قبرس شمالی در واقع بخشی از جزیره بزرگ قبرس است، قبرس شمالی سومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه است که از شمال با ترکیه، از جنوب با مصر، از شرق با سوریه و از غرب با یونان همسایه است. از زمان استقلال دولت این منطقه روابط نزدیک بسیار خوبی با ترکیه برقرار کرده است و به همین دلیل بسیاری از گردشگران این منطقه را به عنوان ترک قبرس می شناسند. اکثر مردم این منطقه از جزیره قبرس ترک یا یونانی هستند و بیشتر ترکی با لهجه قبرسی صحبت می کنند.

البته از آنجایی که قبرس شمالی یک جزیره توریستی است، مردم محلی نیز به خوبی انگلیسی صحبت می کنند. این منطقه در مجموع دارای شش منطقه است و شهر لفکوزیا پایتخت جزیره قبرس شمالی است. در این مقاله مجله سفر به قلم الی گشت همه چیز از سیر گرفته تا پیاز متعلق به جزیره قبرس شمالی را با شما به اشتراک می گذاریم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین زمان برای سفر به قبرس شمالی

جزیره قبرس شمالی به 6 منطقه به نام های فاماگوستا، گیرنه، لارناکا، نیکوزیا، لیماسول و پافوس تقسیم شده است و آب و هوای این منطقه در اکثر روزهای سال برای سفر و تفریح ​​مناسب است. قبرس شمالی واقعاً مانند جواهری زیبا در دریای مدیترانه می درخشد و گردشگران خارجی در بسیاری از روزهای سال برای خودنمایی و تفریح ​​به این جزیره زیبا سفر می کنند. بهترین زمان برای سفر به این منطقه بستگی به اهداف سفر شما دارد، آب و هوای جزیره قبرس شمالی در بیشتر روزهای سال معتدل و مرطوب است و اکثر گردشگران از اواسط اسفند تا اوایل ژوئن برای بازدید از این جزیره در آب های دریای مدیترانه را انتخاب می کنند. البته برای شنا در دریای مدیترانه و تفریح ​​در سواحل جزیره بهترین زمان برای رفتن به قبرس شمالی روزهای آفتابی است.

اطلاعات شهر قبرس شمالی

بیشتر گردشگران پس از سفر به جزیره قبرس شمالی زیبایی های طبیعی این کشور را تحسین می کنند. با توجه به تعداد بالای گردشگران در این کشور، صنعت گردشگری در قبرس شمالی در سال های اخیر رونق گرفته و مردم درآمد خوبی از گردشگران کسب می کنند. منطقه امن است و بهترین راه برای سفر به جزیره از طریق تورهای مسافرتی است. مردم قبرس شمالی به زبان ترکی قبرسی صحبت می کنند و اکثر ساکنان این جزیره مسلمان و مسیحی ارتدوکس هستند. واحد پول رایج این کشور لیر ترکیه است و هزینه زندگی در قبرس شمالی برای گردشگران ارزان و مقرون به صرفه است. برخی از مهم ترین اطلاعات شهری برای قبرس شمالی عبارتند از:

اختلاف ساعت با تهران: ۱ ساعت و نیم از تهران عقب تر است.

زبان رسمی: ترکی استانبولی

واحد پول: لیر ترکیه

کد تلفن قبرس شمالی: ۳۵۷+

فرودگاه: فرودگاه بین المللی ارجان قبرس شمالی

شماره‌های اضطراری: آتش نشانی:۱۹۹، واحد نجات:۱۱۱، اورژانس:۱۱۲، پلیس:۱۱۵.

سفر به قبرس شمالی بهتر است یا جنوبی؟

وقتی صحبت از جزیره قبرس شمالی می شود ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که چرا این منطقه به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است و آیا سفر به قبرس شمالی بهتر است یا قبرس جنوبی؟ این منطقه تا چند سال پیش یک جزیره واحد بود و دو کشور ترکیه و یونان همواره در مورد حاکمیت این منطقه اختلاف داشتند تا اینکه جزیره قبرس شمالی اعلام استقلال کرد و از قبرس جنوبی جدا شد و به جمهوری خودمختار قبرس شمالی تبدیل شد.

قبرس شمالی در حال حاضر تحت نفوذ دولت ترکیه است و روابط خوبی با این کشور دارد. اما قسمت جنوبی این جزیره که جزو اتحادیه اروپاست با دولت یونان روابط خوبی دارد و اگر به قبرس شمالی سفر کرده باشید تا 6 سال اجازه ورود به قبرس جنوبی را نخواهید داشت. همچنین هزینه سفر در قبرس جنوبی بیشتر از قبرس شمالی است و اقامت و غذا در قبرس شمالی نسبت به قبرس جنوبی ارزانتر است، اگر همه این نکات را کنار هم بگذاریم، سفر به قبرس شمالی یا قبرس ترکی منطقی به نظر می رسد.

فرودگاه جزیره قبرس شمالی

جزیره قبرس شمالی در حال حاضر تنها یک فرودگاه در 13 کیلومتری پایتخت نیکوزیا در منطقه ارجان دارد. فرودگاه بین المللی ارجان (ERCAN) در زمان جنگ جهانی دوم به عنوان فرودگاه نظامی در زمان استعمار این جزیره توسط انگلیسی ها ساخته شد، اما این منطقه در سال 2015 تصمیم به توسعه فرودگاهی در جزیره قبرس شمالی برای توسعه گردشگری در این کشور گرفت و پس از پنج سال بازسازی، توسعه این فرودگاه به طور کامل تکمیل شده و نتیجه واقعا تحسین برانگیز بوده است.

بیشتر مسافران خارجی این منطقه از طریق این فرودگاه وارد جزیره می شوند و روزانه پروازهای زیادی از شهرهای مختلف جهان وارد این فرودگاه بزرگ می شوند. دسترسی از این فرودگاه به مرکز شهر نیکوزیا و هتل های قبرس شمالی بسیار آسان است و مسافران می توانند با تاکسی یا ون های مخصوص موجود در فرودگاه در سریع ترین زمان ممکن به هتل های خود برسند.

نحوه دریافت ویزای قبرس شمالی

شرایط سفر در این منطقه برای شهروندان ایرانی بسیار آسان و بدون دردسر است، ایرانیان برای بازدید از این جزیره زیبا نیازی به اخذ ویزا ندارند و تنها باید پاسپورت معتبر همراه خود داشته باشند تا ویزای خود را در فرودگاه بین المللی ارجان قبرس شمالی صادر کنند. اگر قصد دارید با سفر هوایی ارجان به این جزیره سفر کنید، برای ورود به قبرس شمالی باید پاسپورت معتبر با حداقل ۷ ماه اعتبار داشته باشید.

سالانه بیش از 4 میلیون نفر به قبرس شمالی سفر می کنند و صنعت گردشگری نقش مهمی در توسعه این کشور ایفا می کند، بنابراین دولت قبرس شمالی برای ایجاد رونق در صنعت گردشگری خود و جذب گردشگران بیشتر قوانین ورود را کاهش داده است. ویزای توریستی قبرس شمالی همراه با پاسپورت مسافر در فرودگاه تنها 90 روز اعتبار دارد و پس از آن مسافران باید کشور قبرس شمالی را ترک کنند.

جاذبه های طبیعی قبرس شمالی

طبیعت قبرس شمالی در مقایسه با قبرس جنوبی واقعا بکر و بکر است و گردشگران هنگام بازدید از این جزیره از دیدن زیبایی های طبیعی این منطقه واقعا شگفت زده می شوند. تنوع گیاهان در این کشور منحصر به فرد است و برخی درختان و گیاهان را تنها می توان از نزدیک در این جزیره زیبا دید. سواحل بی نظیر این منطقه نیز طرفداران خود را دارد و گردشگران خارجی زیادی از کشورهای مختلف دنیا تنها برای دیدن آب های زلال و آبی دریای مدیترانه و تفریح ​​در سواحل قبرس شمالی به این جزیره می آیند.

این جزیره زیبا سرشار از جاذبه های طبیعی است تا جایی که اکثر مجلات گردشگری از تصاویر جذاب و زیبای این منطقه برای تبلیغات استفاده می کنند. شگفتی های طبیعی بیشماری در این جزیره وجود دارد، پارک ملی قبرس شمالی واقع در منطقه «بفرا» در نوع خود بی نظیر است و می توانید گونه های جانوری و گیاهی خاصی را در این پارک حفاظت شده مشاهده کنید.

معرفی هتل های قبرس شمالی

در جزیره قبرس شمالی تنوع مکان ها و هتل ها کم نیست و هتل ها در نقاط مختلف جزیره پراکنده شده اند. هتل های این جزیره زیبا از کیفیت بالایی برخوردار هستند و تمیزی حرف اول را در این هتل ها می زند. قبل از معرفی هتل های این جزیره زیبا باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که به دلیل لوکس و پنج ستاره بودن بسیاری از هتل های این کشور و به دلیل اینکه این جزیره زیبا در تعطیلات و تعطیلات آخر هفته مقصد گردشگری است، معمولا هزینه اقامت در قبرس شمالی بیشتر از روزهای دیگر سال است.

هزینه رزرو اتاق در هتل های 3، 4 و 5 ستاره این جزیره بسته به خدمات هتل و موقعیت مکانی متفاوت است. توجه داشته باشید که گردشگران می توانند هتل های قبرس شمالی را با ALL و UALL رزرو کنند و در طول اقامت خود از خدمات مختلف هتل در این جزیره استفاده کنند. بیشتر هتل های قبرس شمالی در نزدیکی منطقه توریستی گیرنه واقع شده اند و به همین دلیل در طول روز شلوغ است. اگر می خواهید تعطیلات خود را در فضایی راحت در این جزیره زیبا بگذرانید، هتلی در منطقه فاماگوستا در شرق این جزیره زیبا را به شما پیشنهاد می کنیم. برخی از هتل های معروف قبرس شمالی عبارتند از:

هتل ۵ ستاره گرند پاشا (Grand Pasha Hotel) در منطقه گیرنه

هتل ۵ ستاره وونی پالاس (Vuni Palace Hotel) در منطقه گیرنه

هتل ۵ ستاره سالامیس بی کنتی ریزورت (Salamis Bay Conti Resort Hotel) در منطقه فاماگوستا

هتل ۵ ستاره نوح آرک دلوکس (Noah’s Ark Deluxe Hotel) در منطقه شبه جزیره کارپاس

هتل ۵ ستاره کایا آرتمیس ریزورت (Kaya Artemis Resort) در منطقه بافرا

هتل ۴ ستاره پورت ویو (Port View Hotel) در منطقه فاماگوستا

هتل ۴ ستاره اسکار ریزورت (Oscar Resort) در منطقه گرینه

معرفی جاهای دیدنی قبرس شمالی

به گفته مورخان تاریخ این جزیره زیبا به دوران پارینه سنگی باز می گردد و این جزیره دارای تمدن بسیار باستانی است. در گذشته این جزیره محل تلاقی سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا بوده و تاجران زیادی در این منطقه تردد می کردند. برخی از نقاط گردشگری این جزیره زیبا با توجه به پیشینه تاریخی این کشور شهرت جهانی دارند و بسیاری از علاقه مندان به تاریخ و تمدن های باستانی برای دیدن جاذبه های تاریخی حفظ شده از دهه های گذشته به این منطقه سفر می کنند.

قلعه گیرنه، ساحل لاک پشت، کلیسای بلپایس، St. قلعه هیلاریون، قلعه بوفونتو، شهر باستانی سالامیس، قلعه کانتارا، ساحل گلپیدس، سنت. کلیسای بارناباس، دیوارهای تاریخی شهر فاماگوستا، مسجد لالا مصطفی پاشا، خ. کلیسای جامع نیکلاس و شهر باستانی سولی از محبوب ترین جاذبه های تور قبرس شمالی هستند. در این قسمت به طور خلاصه شما را با جاذبه های این جزیره زیبا آشنا می کنیم تا در سفر به این کشور برای بازدید از مکان های جالب برنامه ریزی کنید. جاذبه های گردشگری محبوب این جزیره زیبا عبارتند از:

قلعه گیرنه

گیرنه یکی از معروف ترین مناطق در جزیره قبرس شمالی است. قلعه تاریخی گیرن درست در این منطقه آب و هوایی زیبا در شمال شرقی جزیره قبرس قرار دارد و یکی از معروف ترین جاذبه های این جزیره زیبا است. در ساحل گیرنه نیز کافه ها و رستوران های زیادی وجود دارد که می توانید غذاهای سنتی قبرسی را در آنها میل کنید. پس از بازدید از کاخ می توانید برای سیر کردن شکم خود به این کافه بروید.

ساحل لاک پشت

در تابستان، این ساحل شنی محل زندگی لاک پشت های دریایی سبز است که برای تخم گذاری به اینجا می آیند. در ساحل لاک پشت، این جزیره زیبا واقع در گیرنه، مکان های زیادی برای لذت بردن وجود دارد.

صومعه Bellapais

صومعه Belapais یکی از معروف ترین جاذبه های تاریخی این جزیره زیبا است که قدمت آن به قرن ششم باز می گردد. این کلیسا در روستای کوچک Blapais در 1 کیلومتری شهر گیرنه واقع شده است

شبه جزیره کارپاز و صومعه آپوستولوس آندریاس

این شبه جزیره در قسمت شمال شرقی این جزیره زیبا واقع شده است، فضای شبه جزیره کارپا برای استراحت و آرامش بسیار مناسب است. کلیسای تاریخی آندراس نیز در این شبه جزیره قرار دارد.

شهر باستانی سالامیس – شهر باستانی سالامیس

سالامیس در ساحل شرقی جزیره قبرس شمالی قرار دارد و یکی از مهم ترین و جذاب ترین مکان های باستانی و جاذبه های جزیره قبرس شمالی است. این شهر باستانی از قرن دوازدهم باقی مانده است و یکی از محبوب ترین جاذبه های این جزیره زیبا برای گردشگران خارجی است.

حمل و نقل در قبرس شمالی

حمل و نقل در این جزیره به عنوان کشوری که سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر خارجی است از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از مهم ترین دغدغه های گردشگران در سفر به این جزیره زیبا بدون شک هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. این جزیره کوچک وسایل حمل و نقل عمومی زیادی ندارد و برای رفت و آمد در این جزیره می توانید از تاکسی یا اتوبوس استفاده کنید. هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در جزیره قبرس شمالی به دلیل نزدیک بودن فواصل زیاد گران نیست و می توانید با کمی چانه زنی با راننده تاکسی به هر نقطه ای از جزیره بروید.

اتوبوس یکی از ارزان ترین و در عین حال امن ترین وسایل حمل و نقل عمومی در این کشور است و گردشگران زیادی برای مسافت های کوتاه از آن استفاده می کنند. ضمناً در صورتی که گواهینامه شما بین المللی باشد می توانید از شرکت های معتبر در این جزیره زیبا اتومبیل کرایه کرده و با همسفران خود با قیمتی مقرون به صرفه سفر کنید. هزینه کرایه ماشین در قبرس شمالی خیلی زیاد نیست و حتی با بودجه محدود هم می توانید با ماشین شخصی در یک روز به گشت و گذار در این جزیره بپردازید.

خوشمزه ترین غذاهای قبرس شمالی

اگر به قبرس شمالی سفر کرده اید، قبرس شمالی به دلیل نفوذ فرهنگ ترکی و یونانی در این جزیره، غذاهای بسیار متنوع و خوشمزه ای دارد. غذاهای سنتی این جزیره زیبا شباهت زیادی به غذاهای ترکی و یونانی دارد به طوری که مملو از روغن زیتون و پنیر است و در بیشتر غذاهای این کشور نان سرو می شود. لذیذترین غذاهای این جزیره زیبا را می توانید در رستوران ها یا کافه های کنار دریا در خیابان های فرعی این جزیره به همراه دوستان مسافرتی خود در سفر به این کشور میل کنید و از غذاهای لذیذ این کشور لذت خواهید برد.

سرگرمی در قبرس شمالی

تفریحات ساحلی حرف اول و آخر را در این جزیره زیبا می زند، بسیاری از گردشگران خارجی روز خود را در سواحل دریای مدیترانه در جزیره قبرس شمالی آغاز می کنند و از امکانات ارائه شده در ساحل این جزیره برای تفریح ​​در کنار همراهان خود استفاده می کنند. شما می توانید از قایقرانی، پاراسلینگ، فلای بورد و جت اسکی در بسیاری از سواحل جزیره لذت ببرید یا لباس غواصی بپوشید و وارد آب های دریای مدیترانه شوید تا زیبایی ها و شگفتی های زیر دریا را کشف کنید. رستوران ها و کافه های ساحلی این جزیره زیبا یکی از جذاب ترین مکان ها برای سفر به این جزیره است و گردشگران خارجی اغلب شب ها به این رستوران ها می روند و با گوش دادن به موسیقی زنده از غذای خود لذت می برند.

سوغاتی قبرس شمالی

جزیره قبرس شمالی در آب و هوای مناسبی در دریای مدیترانه واقع شده است، یکی از معروف ترین سوغاتی های این جزیره زیبا زیتون و روغن است. کیفیت روغن زیتون در این کشور بسیار بالاست و به همین دلیل اکثر گردشگران چند بطری روغن زیتون را به عنوان سوغاتی در چمدان خود می گذارند. لبنیات نیز با بهترین کیفیت در این جزیره زیبا تولید می شود، به خصوص تنوع پنیرهای روی میز صبحانه این جزیره بسیار گسترده است، بسیاری از گردشگران خارجی پنیر معروف هالومی را خریداری می کنند تا به این جزیره برگردانند و در هنگام بازگشت از قبرس شمالی آن را به خانه می برند تا از پنیر خوشمزه آن روی میز غذاخوری استفاده کنند.

سوالات متداول در مورد قبرس شمالی

1. فاصله ترکیه تا قبرس شمالی چقدر است؟

این جزیره زیبا که به قبرس ترک نیز معروف است در جنوب ترکیه واقع شده است و فاصله جزیره تا مرز ترکیه تنها 70 کیلومتر است.

2. معروف ترین جاذبه های این جزیره زیبا کدامند؟

قلعه بوفونتو، شهر باستانی سالامیس، قلعه کانتارا، ساحل گلپیدس، کلیسای سنت بارناباس، دیوارهای تاریخی فاماگوستا و مسجد لالا مصطفی پاشا از جمله جاذبه های جزیره هستند که در سفر به این جزیره زیبا می توانید از آنها دیدن کنید.

3. آیا برای بازدید از این جزیره زیبا به ویزا نیاز داریم؟

خیر، شهروندان ایرانی می توانند با پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار ۷ ماه به قبرس شمالی سفر کرده و در فرودگاه ویزای قبرس شمالی را دریافت کنند.

4. آیا قبرس شمالی کشوری مستقل است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله، این کشور یک جمهوری خودمختار و یک کشور مستقل است که تنها توسط دولت ترکیه به رسمیت شناخته شده و روابط نزدیکی با دولت ترکیه دارد.

مهاجرت به قبرس با یورومای

اگر با خواندن این مقاله تصمیم گرفته اید به قبرس شمالی مهاجرت کنید ما به شما یورومای را معرفی میکنیم.

دکمه بازگشت به بالا