فرهنگ و هنرمطالب برتر

آیا فتوشاپ درآمد دارد؟

این روزها کسب درآمد به اصلی‌ترین دغدغه ما تبدیل شده؛ چرا که به نظر می‌رسد شرط بقا و ادامه زندگی چیزی جز تلاش برای درآمدزایی نیست. به هر میزان که بخواهید زندگی بهتری داشته باشید، باید در جست‌وجوی مشاغلی با مزایای بیشتر بگردید. نکته مهمی که درباره مشاغل امروزی وجود دارد، شمایل متفاوتی است که نسبت به شغل‌های نسل‌های قبل دارند. تا چند سال پیش برای آن که بتوانید درآمدی داشته باشید، باید ساعت‌های طولانی را خارج از منزل سپری کرده و با افراد مختلف معاشرت می‌کردید.

این مسئله معایب زیادی داشت و برای آن‌ها که امکان خروج از خانه را نداشتند، دردسرساز بود. رفته رفته پیشرفت تکنولوژی شرایطی را رقم زد که افراد بتوانند بدون خروج از منزل، شغلی داشته باشند که آن‌ها را به درآمدی مطلوب می‌رساند. یکی از این مشاغل، فتوشاپ است که امروزه بازارکار مناسبی داشته و مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است. در این مقاله به پرسش « آیا فتوشاپ درآمد دارد؟» پاسخ خواهیم داد. تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید.

آموزش فتوشاپ رایگان | ادوبی فتوشاپ

مروری جامع بر فتوشاپ و ابعاد مختلف این حرفه

اگر به هنر عکاسی علاقمند باشید، حتماً نرم‌افزار کاربردی فتوشاپ را نیز می‌شناسید. در واقع ابعاد بسیار محدودی از این نرم‌افزار هم در تمام تلفن‌های همراه نسل جدید وجود دارد و نرم‌افزار‌های کاربردی متعددی نیز برای انجام ادیت های ساده و جزئی طراحی شده‌اند. در واقع همین که می‌توانید قسمتی از یک عکس را با چند کلیک محو کرده و یا جلوه عکس را تغییر دهید، به نوعی حالت ساده‌ای از فتوشاپ به حساب می‌آید. ویرایش عکس‌ها و تبدیل آن‌ها به فرم مطلوب، همان چیزی است که توسط نرم‌افزار فتوشاپ انجام می‌شود.‌

برنامه اصلی فتوشاپ و ادیت عکس محصول شرکت Adobe بوده و به تنهایی، به ابزاری برای کسب درآمد تبدیل شده است. کارهایی که برای انجام بسیاری از آن‌ها نیازی به خارج شدن از منزل ندارید و می‌توانید آن‌ها را به صورت دورکاری پیش ببرید. این مسئله درکنار درآمد خوبی که فتوشاپ به همراه دارد، بخشی از مزایای این حرفه را تشکیل می‌دهند. در ادامه به روش کسب درآمد از فتوشاپ خواهیم پرداخت.

آموزش فتوشاپ رایگان | ادوبی فتوشاپ

نحوه کسب درآمد از طریق فتوشاپ

فرقی نمی‌کند در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید؛ در هر شرایطی تلفیق خلاقیت و مهارت می‌تواند درآمد شما را افزایش دهد. زمانی که روشی جدید برای استفاده از مهارتتان پیدا کنید و یا روش‌های موجود را با اندکی تغییر به شیوه‌ای نو انجام دهید، درآمد شما به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا خواهد کرد. با وجود آن که یافتن روشی جدید برای کسب درآمد از مهارت فوتوشاپ می‌تواند به شما در داشتن زندگی شغلی موفق کمک کند،در این قسمت به روش های کسب درآمد از فتوشاپ خواهیم پرداخت‌.

طراحی لوگو

فتوشاپ مهارتی است که به راحتی می‌توان آن را به صورت پروژه‌ای و فریلنسینگ به کار گرفت. در واقع همان طور که در منزل پشت سیستم نشسته‌اید، در سایت‌های مربوطه به دنبال پروژه می‌گردید و به این ترتیب با انجام پروژه‌های متعدد، درآمد خواهید داشت. یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توان به این طریق انجام داد، طراحی تبلیغاتی است. طراحی لوگو که بخشی از طراحی تبلیغاتی می‌باشد، امروزه مورد نیاز بسیاری از کسب‌وکارها و حتی افراد است. لوگو با بهره‌گیری از المان‌های هندسی و فرم‌ها، به برندها هویت می‌بخشد. به جهت اهمیت طراحی لوگو اغلب درآمد مناسبی از آن حاصل می‌شود. این کار می‌تواند بخشی از فعالیت‌هایتان با مهارت فتوشاپ باشد.

توجه داشته باشید، با این که می‌توان در فتوشاپ، لوگو هم طراحی کرد، ولی برای طراحی حرفه ای لوگو، نرم افزار مناسبی نیست. نرم افزارهای ادوبی ایلستریتور و کورل دراو به دلیل قابلیت طراحی برداری، برای این کار بسیار مناسب تر هستند.

طراحی کارت ویزیت

اگر کار با فتوشاپ را بلد باشید، می‌توانید از طریق طراحی کارت ویزیت درآمدزایی کنید. یک کارت ویزیت جذاب باید دارای جلوه‌ای خاص و خلاقانه باشد تا افراد را به خود جلب کرده و به افزایش مراجعین کارفرما گردد. مواردی از قبیل نام، آدرس، شماره تماس، آدرس سایت، ایمیل و موارد این چنینی در کارت ویزیت درج می‌شوند و شمایل کلی آن باید با خدمات ارائه شده تناسب داشته باشد. طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ زمان زیادی را از شما نمی‌گیرد و در عین حال می‌تواند درآمد خوبی داشته باشد.

آموزش فتوشاپ رایگان | ادوبی فتوشاپ

طراحی بنر و پوستر

همه ما در طول روز بنرها و پوسترهای متعددی را در نقاط مختلف می‌بینیم که هر یک از آن‌ها به معرفی محصول و یا خدمات خاصی می‌پردازند. از پوسترهای نصب شده در اماکن عمومی گرفته تا پوسترهای مجازی، بسیاری از آن ها در نرم‌افزار فتوشاپ طراحی می‌شوند. امروزه به سبب تعدد کسب‌وکارهای و تلاش آن‌ها برای جلب توجه مخاطبین، طراحی پوستر و بنر بازار داغی دارد. بنابراین اگر می‌خواهید درآمد خوبی از طریق فتوشاپ داشته باشید،‌ می‌توانید به طراحی بنر و پوستر تبلیغاتی بپردازید. امروزه پوسترهای مجازی که در سایت‌های مختلف نمایش داده می‌شوند، بسیار زیادتر از پوسترهای فیزیکی دیده می‌شوند.

تدریس فتوشاپ

حتی اگر به هیچ یک از کارهای گفته شده علاقه نداشته باشید، تدریس فوتوشاپ یکی از راحت‌ترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. تدریس به صورت غیرحضوری و آنلاین در دوره‌های مخصوص خودتان می‌تواند ایده خوبی برای درآمدزایی از فتوشاپ است که به صورت دورکاری نیز قابل انجام است. بسیاری از موسسات آموزش آزاد نیز دوره‌های آموزش فتوشاپ را برگزار می‌کنند و شما می‌توانید در این دوره‌ها به عنوان مدرس ظاهر شوید.

کار به عنوان گرافیست

اگر می‌خواهید به صورت دائمی و تمام وقت در محل کار فعالیت کنید، کار به عنوان گرافیست (طراح گرافیک) یکی از راه‌های پیش روی شماست. بسیاری از شرکت‌های گرافیکی و تبلیغاتی برای پیش‌برد کارها به گرافیست‌های مسلط به فتوشاپ نیاز دارند. این مهارت به شما کمک می‌کند تا در چنین شرکت‌هایی به عنوان گرافیست استخدام شوید. داشتن نمونه کارهای حرفه‌ای شانس شما را در استخدام افزایش می‌دهد.

کار در عکاسی‌ها

یکی از بیشترین کاربردهای فتوشاپ، در حرفه عکاسی است. امروزه حرفه عکاسی به یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین حرفه‌ها تبدیل شده که افراد زیادی را به خود مشغول کرده است. یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در عکاسی، فوتوشاپ است. با دانستن این مهارت می‌توانید در استودیوها یا آتلیه های عکاسی‌های متعددی که در سطح شهر وجود دارند، مشغول به فعالیت شوید. این کار درآمد خوبی داشته و می‌تواند برایتان درآمدزا باشد.

کلام آخر

در این مقاله با فتوشاپ و بازارکار آن بیشتر آشنا شدید. به طور کلی فتوشاپ را می‌توان یک مهارت کاربردی دانست که امکان فعالیت در حوزه‌های مختلف را فراهم می‌کند. اگر به صورت پروژه‌ای فعالیت می‌کنید، می‌توانید چند مورد از کارهای گفته‌شده را به صورت همزمان انجام دهید تا درآمد بیشتری داشته باشید. حتی مواردی مثل تدریس فتوشاپ نیز می‌توانند در کنار انجام پروژه‌ها، گزینه مطلوبی باشند. امیدواریم از مطلب فوق استفاده لازم را برده باشید.

دکمه بازگشت به بالا