اقتصادی

اصلاحات ارزی ۱۰ سال دیر انجام شد

اعضای هیات اتاق بازرگانی ایران می گویند: تاخیر در اجرای اصلاحات ارزی هزینه های جانبی اجرای این طرح را افزایش داده است و به همین دلیل دولت باید در این زمینه اقدام کند.

به گزارش مخبران، محمدعلی رضایی درباره وضعیت واحدهای تولیدی در پی اجرای سیاست اصلاح ارزی دولت، گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر بخش خصوصی بارها اعلام کرده که سیاست‌هایی مانند ارز ترجیحی ندارد. اقتصاد ایران.” اما ما شاهد بودیم که این اصلاحات تقریباً با یک دهه تاخیر انجام شد.

وی ادامه داد: بدیهی است که اگر این اصلاحات در آن زمان در دستور کار قرار می گرفت، هزینه های جانبی و مشکلات اداری بسیار کمتر می شد، اما در شرایط فعلی باید سختی های جدیدی را تحمل کرد.

یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران با خواستار حذف تدریجی اصلاحات ارزی به سایت اتاق گفت: یکی از مسائل مهمی که اکنون با آن مواجه هستیم، مشکل افزایش قیمت کالاها است. با افزایش این قیمت ها، قدرت خرید مردم کاهش می یابد و نمی توانند تمام پتانسیل های بازار را فعال کنند.

رضایی ادامه داد: در چنین شرایطی در یک جدول زمانی پنج ساله این اصلاحات به مرحله نهایی می رسد و شاید اقتصاد ایران در حال برنامه ریزی باشد تا بتواند خود را اصلاح کند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت کالاهای ایرانی در بخش صادرات نیز موثر خواهد بود، تصریح کرد: باید قیمت محصولات خود را به گونه ای ارائه کنیم که نیاز داخلی کالاهای ایرانی را تامین کرده و در بازارهای بین المللی رقابت کنیم. . ما قبلاً این توانایی را در برخی بازارها از دست داده ایم و باید دوباره تلاش کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا