حوادث

انهدام باند سارقان مامور نما در چالوس

مخبران/مازندران فرمانده انتظامی استان از دستگیری اعضای باند سارقان مامور نما در شهرستان چالوس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار “حسن مفخمی شهرستانی” در تشریح جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت و اخاذی از شهروندان و برخی اتباع بیگانه در شهرستان های غرب استان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان چالوس با بررسی های همه جانبه و اقدامات اطلاعاتی، موفق به شناسایی اعضای باند سارقان زورگیر و مامور نما با یک خودروی سواری دنا شدند.

سردار مفخمی، یادآور شد: این افراد که در پوشش ماموران انتظامی اقدام به اخاذی و زورگیری از مردم می کردند در یک اقدام اطلاعاتی در حال تردد در یکی از محورهای مواصلاتی این شهر شناسایی شدند.

وی افزود: متهمان با مشاهده خودروی گشت ماموران در حالی که قصد درگیری و تیراندازی به سمت ماموران را داشتند در اقدامی عملیاتی و با واکنش سریع ماموران زمین‌گیر شدند.

این مقام انتظامی در ادامه، اظهار کرد: در این عملیات ۲ متهم از اعضای این باند دستگیر و یکی از آنان مجروح و توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شد .

به گفته سردار مفخمی، در بازرسی از خودروی متهمان که دارای سابقه زورگیری و تحت تعقیب مراجع قضایی نیز بودند یک قبضه قمه، یک قبضه کلت تقلبی، یک دست البسه با تجهیزات پلیسی، ۲ جفت پلاک تقلبی، مقادیر زیادی وجه نقد، مواد مخدر از نوع هروئین، تعداد قابل توجهی کارت شناسایی و کارت عابر بانک افراد مالباخته کشف شد.  

فرمانده انتظامی استان مازندران بیان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

برخورد با هنجارشکنان در شبکه های اجتماعی در مازندران

رئیس پلیس فتا مازندران از اجرای تشدید طرح عملیاتی پلیس فتا درخصوص برخورد با رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی با همراهی” معاونت فضای مجازی سپاه مازندران” خبر داد.

سرهنگ “سامع خورشاد” گفت: فضای مجازی همچون دنیای واقعی بستر بروز و ظهور ایده‌ها و اشکال و فرم های مختلف رفتاری است و طبعاً به سبب گستردگی و فراگیری و عمق نفوذش، این روزها از اهمیت بیشتری در اشاعه ارزش‌ها و هنجارها برخوردار است.

وی افزود: این عملیات‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تخصصی دراختیار وهمچنین با کمک تیم‌های رصد معاونت فضای مجازی سپاه استان پایش شبانه‌روزی هرگونه فعالیت مجرمانه حول محورهای ترویج و اشاعه فحشا و موارد سوء اخلاقی انجام می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان مازندران تصریح کرد: با اشاره به مصادیق مجرمانه در خصوص ” اشاعه و ترویج فحشا در فضای مجازی ” نظیر ترغیب به ” بی‌حجابی، تن نمایی، مدلینگ مبتذل، لایوهای مستهجن غیراخلاق، وغیره ” اظهار کرد: تا کنون با انجام ۱۷۰۴ رصد عام با همکاری معاونت فضای مجازی سپاه صورت گرفته، تعداد ۱۳۷۲ مورد شناسایی انجام شده و بالغ بر ۳۷۵ فقره اقدام قضائی وعملیاتی شامل تذکر، احضار، حذف و مسدود سازی انجام شده است.

وی ادامه داد: هم استانی‌های گرامی نیز یقین داشته باشند که پلیس فتا با همکاری سازمان‌های مرتبط، اهتمام ویژه‌ای برای مقابله با رفتارهای هنجارشکنانه و فعالیت‌های مجرمانه در حوزه کانال‌ها و صفحات صیغه‌یابی، دوست‌یابی، مدلینگ و اخاذی در دستور کار قرار داده است.

سرهنگ خورشاد خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

خودروی نیسان حامل مواد مخدر در تنکابن توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از کشف۳ کیلو گرم موادمخدر تریاک از یک خودروی نیسان و دستگیری یک سوداگران مرگ در آن شهرستان خبرداد.

سرهنگ “بهادر دیلمی”در تشریح این خبر، بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق و توزیع انواع مواد مخدر با یک خودروی وانت نیسان در شهرستان تنکابن، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی، پس از انجام اقدامات اطلاعاتی در اقدامی عملیاتی خودروی مورد نظر را حین تردد در این شهرستان متوقف و راننده آن را  دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی تنکابن از کشف ۳ کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در داخل خودروی مورد نظر جاسازی شده بود خبر داد و اظهار کرد: این سوداگر مرگ پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ دیلمی با بیان این که سوداگران مرگ همواره با مقاصد سودجویانه سعی در فروپاشی خانواده ها را دارند از شهروندان خواست، ضمن مراقبت از فرزندان خود بویژه قشر نوجوان، در صورت شناسایی عاملان سود جوی مواد مخدر مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰ اعلام دارند.

انتهای پیام

تیم خبری حوادث

نویسنده حوادث با توانایی شناسایی ترندها و انتقال اخبار به زبان ساده هستم. تلاش می‌کنم تا خوانندگان را به روز با ترندهای روز دنیای اخبار نگه دارم.
دکمه بازگشت به بالا