علمی و پزشکی

انهدام باند فروش رمدسیویرهای تقلبی در تهران

فرمانده انتظامی فتای تهران بزرگ از انهدام باند فروش داروهای تقلبی کرونا در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش مخبران، سرهنگ داوود مجامی گودرزی گفت: چندی پیش مردی با مراجعه به پلیس فتای تهران بزرگ اعلام کرد که آمپول رامسویر را برای درمان کرونا در فضای مجازی خریداری کرده اما به پزشک مربوطه تحویل داده شد. ، متوجه شدند که این آمپول ها قابل استفاده است، نمی شود و چیزها به صورت دستی پر می شوند.

وی ادامه داد: در ادامه اظهارات شاکی مبنی بر ابتلای همسرش به ویروس کرونا، جست‌وجوی در فضای مجازی و آشنایی با فردی غریبه در اینستاگرام، خود را یکی از واردکنندگان این آمپول‌ها معرفی کرد و پس از صحبت‌های اولیه، پول پرداخت کرد. مبلغی برای خرید این داروها برای آنهاست که با دریافت دارو، پزشک معاینه و تشخیص داد که این داروها به هیچ وجه قابل استفاده نیست.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ افزود: کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و با استفاده از روش های علمی و اقدامات فنی در فضای مجازی این مرد را شناسایی و متوجه شدند که متهم با تشکیل باند چهار نفره اقدام به راه اندازی صفحه کرده است. اینستاگرام در فضای مجازی داروهای فاسد و بلا استفاده به نام داروهای کرونا را به افراد نیازمند می فروشد.

گودرزی خاطرنشان می کند: با احراز هویت متهم و پس از تشکیل جلسه دادگاه، سرانجام متهمان وارد عمل شدند و پوسته های خالی خودروی “رمدسایور” را با آمپر تاج در مخفیگاه خود و اقلام مفسده پر کردند. آنها در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و بیش از 45000 داروی کمیاب و کمیاب و تعداد زیادی جیب پر از مخفیگاه این افراد کشف کردند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: خرید و فروش هر گونه مواد مخدر در فضای مجازی ممنوع است و علاوه بر جرم و جنایت، اکثر این افراد کلاهبردار هستند که اکثر آنها فاقد مواد مخدر هستند و جستجوی ساده در فضای مجازی اطلاعات و مواد کمیاب را ارائه می دهد. شهروندان در صورت گزارش هرگونه اقدام مجرمانه در فضای مجازی به پلیس فتا اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا