استان ها

بررسی وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان و بودجه‌ها در اولین جلسه برنامه برش استانی

با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری و وزیر کشور اولین جلسه برنامه برش استانی اقتصاد دانش‌بنیان برگزار شد.

به گزارش مخبران، اولین جلسه برنامه برش استانی اقتصاد دانش‌بنیان در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استانی در چارچوب ماده ۱۲ قانون جهش تولید دانش‌بنیان در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری برگزار شد.

در این مراسم استانداران گزارشی از وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان، بودجه‌های اختصاص یافته به پارک‌ها و صندوق‌های پژوهش و فناوری استان، میزان بودجه‌های اختصاص یافته و صنایع فعال در استان را ارائه کردند.

همچنین در این مراسم معاون سیاستگذاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در خصوص نحوه تعامل با استان‌ها ذیل قانون جهش تولید دانش‌بنیان مواردی را مطرح کرد. قرار است تا پایان سال، ۵ برنامه با حضور استانداران برگزار شود.

به گزارش مخبران ماده ۱۲ قانون جهش تولید دانش‌بنیان با هدف توسعه زیست ­بوم نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان در استان‌ها، استانداران سراسر کشور را موظف کرده است که با همکاری پارک‌های علم و فناوری داخل استان، منابع استانی و اختیارات خود را با اولویت تقویت فعالیت‌­های نوآورانه و شناسایی و حل مسائل بومی و با استفاده از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌­بنیان، واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، مراکز نوآوری دانشگاهی، کسب و کارهای نوآورانه و خلاق در استان را به ­کار­گیرند.

حمایت از توسعه و تجاری‌­سازی فناوری‌­های راهبردی برای رفع چالش‌­های استان، ایجاد، توانمندسازی و توسعه شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری و واحدهای خلاق، تقویت فعالیت‌­های تحقیق و توسعه بنگاه‌های بزرگ اقتصادی استان و استفاده حداکثری از ظرفیت طرح‌های توسعه‌­ای استانی و خریدهای دولتی در ارتقای بازار شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌­بنیان و فناور استان از دیگر تاکیدات این بند قانونی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا